برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید به کدام خدمات تولید محتوا نیاز داریم؟

خدمات تولید محتوا

بسیاری از افراد و کسب‌وکارها هنوز تولید محتوا را به‌عنوان یک نیاز ضروری به رسمیت نشناخته‌اند و بیشتر به دیده‌ی یک امر اضافی یا فانتزی به آن نگاه می‌کنند. این دیدگاه مخصوصا در فضای سنتی کسب‌وکار بیشتر رواج دارد. دلایل زیادی وجود دارد که چرا کسب‌وکارها به بازاریابی محتوایی نیاز دارند، که می‌توانید آن‌ها را در پست “20 دلیل که چرا کسب‌وکار شما به محتوا نیاز دارد”، بخوانید. اما نکته‌ی مهمی که کمتر به آن اشاره می‌شود،‌ این است که یک کسب‌وکار در شروع کار خود دقیقا به کدام یک از خدمات تولید محتوا نیاز دارد.



چرا تولید محتوا می‌‌تواند منجر به بقای یک کسب‌وکار تازه‌نفس شود؟

مهم‌ترین نیاز هر کسب‌وکار جدیدی در ابتدای راه، به دست آوردن مشتری است. بیشتر افراد تصور می‌کنند که اگر از همان ابتدا خدمات و محصولات باکیفیتی ارائه کنند، این مشکل حل می‌شود و سیل مشتریان به سمت کسب‌وکارشان روانه می‌شود. اما حقیقت کمی تلخ‌تر و دلسردکننده‌تر است.

چطور از کسانی که شما را نمی‌شناسند و حتی تا به حال نام‌تان نشنیده‌اند، انتظار دارید از شما خرید کنند؟ پس باید در ابتدا اعلام حضور کنید تا شناخته بشوید. اما چطور؟

می‌توانید هزینه‌های هنگفتی برای تبلیغات خود خرج کنید، تیزرهای پرزرق و برق بسازید، بیلبوردهای خیره‌کننده رزرو کنید و بروشور و کاتالوگ‌های چشم‌گیر چاپ کنید. تبریک می‌گویم، چون موفق شده‌اید توجه همه را به سمت خود جلب کنید، اما با یک جیب خالی و لیستی از بدهکاری!

بله، این واقعیت دارد که شما نمی‌توانید همین ابتدای کار هزینه‌های هنگفتی برای خودتان بتراشید، چون شما دیجی‌کالا یا علی‌بابا نیستید! شما تازه در قدم صفر کسب‌وکار هستید و باید مثل یک بندباز ماهر، تعادل خود را بین بودجه و هزینه حفظ کنید. تا‌به‌حال به کار یک بند‌باز حرفه‌ای نگاه کرده‌اید؟ که چطور با در دست گرفتن یک چوب، می‌تواند تعادل خود را حفظ کند. اگر قصد دارید تا کسب‌وکار خود را در میان هزینه و درآمد متعادل نگه دارید، به چنین چوبی نیاز دارید. تولید محتوا می‌تواند برای شما دقیقا نقش همان چوب را بازی کند.

اما تولید محتوا مفهومی گسترده و وسیع است و شامل نمودهای گوناگونی می‌شود. برخی از اشکال محتوایی بیش از همه در ابتدای راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید ‌می‌توانند به شما کمک کنند. در ادامه بررسی می‌کنیم که چطور می‌توان مشخص کرد کدام یک از خدمات تولید محتوا برای شروع بهتر هستند.


چهارضلعی سرنوشت‌ساز در نیازسنجی خدمات تولید محتوا

هر کسب‌وکاری در شروع کار خود با محدودیت‌هایی مواجه است، مثل سرمایه‌ی اولیه. پس باید برای تک‌تک گام‌های خود توجیه و برنامه‌ریزی مالی دقیقی داشته باشید تا بی‌گدار به آب نزنید.

محدودیت در تعداد همکار و کارمند، نیاز به رشد در کمترین زمان ممکن، نبود استراتژی‌های دقیق، نداشتن بازخورد کافی از مشتریان و مخاطبان، شهرت اندک برند و مواردی از این دست همه می‌توانند کار شما را برای تولید محتوا در آغاز راه سخت کنند.

بنابراین نیاز دارید تا به چهار عامل مهم در شروع کار خود توجه کنید:


کمیت

در ابتدای راه‌اندازی یک کسب‌وکار، اوضاع محتوایی شما شبیه یک بوم سفید است. فرقی ندارد رسانه‌ی اصلی شما سایت باشد یا شبکه‌های اجتماعی، مهم این است که هر چه زودتر به حجم قابل قبولی از محتوا برسید تا مشتریانی که با زحمت به‌دست می‌آورید با دیدن محتوای شما، سریع‌تر به سطحی از اعتماد نسبت به برندتان برسند. اما کمیت زیاد در تولید محتوا، به معنای هزینه و صرف وقت بیشتر است.


کیفیت

کاهش کیفیت می‌تواند یک اتفاق منطقی در راستای افزایش کمیت باشد. مهم این است که از همان ابتدا بتوانید یک سطح حداقلی و منطقی از کیفیت را برای خود تعریف کنید و سعی کنید تا زمانی‌که کسب‌وکار شما به ثبات می‌رسد، به این استاندارد پایبند باشید. فقط توجه داشته باشید که مطابق با توان، زمان و بودجه‌ای که دارید برنامه‌ریزی کنید.


هزینه

مراقب باشید تولید محتوا نقش مرغ عزا و عروسی را به خود نگیرد! از همان ابتدای کار برای تمامی خدمات تولید محتوا که نیاز دارید، یک بودجه‌ی ثابت در نظر بگیرید. زیرا ممکن است زمانی که دچار موقعیت نامساعد مالی شدید، کرکره‌ی محتوا را پایین بکشید و بودجه‌ی آن را صرف رفع مشکلات دیگر کنید. بنابراین بهتر است که حتما هزینه‌های مربوط به خدمات تولید محتوا را در محاسبات مالی خود لحاظ کنید.

هزینه خدمات تولید محتوا

هدفمندی

تنها راهی که می‌توانید به یک تعادل و ترکیب مناسب از فاکتورهای بالا برسید، این است که هدفمند کار کنید. برای رفع تکلیف، محتوا تولید نکنید چون در این حالت فقط پول و زمان خود را دور ریخته‌اید. برای برنامه‌های بازاریابی محتوایی خود استراتژی خاص و زمان‌مند تدوین کنید و سعی کنید به آن پایبند بمانید.

با توجه به چهار عامل بالا، حالا می‌توانیم دید بهتری به خدمات تولید محتوا برای راه‌اندازی کسب‌وکار داشته باشیم.


خدمات تولید محتوا مناسب کسب‌وکارهای تازه نفس

پست وبلاگ

سخت و طاقت‌فرسا، ولی پرفایده!

داشتن یک وبلاگ برای کسب‌وکار شما می‌تواند به یکی از مهم‌ترین گام‌های شروع تولید محتوایتان تبدیل شود. اگر در شروع کار بتوانید با کمیت زیاد و کیفیتی مناسب پست‌ها و مقاله‌های مرتبط بنویسید،‌ هم اعتماد مخاطب را جلب می‌کنید و هم موتورهای جستجو. که هر دو منجر به افزایش تعداد مشتری‌های شما می‌شوند.

تولید مقاله‌های استاندارد با رعایت اصول سئو و در حجم زیاد، اصولا کار ساده‌ای نیست. چون اگر بدون عنصر هوشمندی انجام شود، فقط باعث دور ریختن تمام انرژی و هزینه‌ی شما می‌شود.

باید دانش فنی کافی داشته باشید، پرسونای مشتریان خود را ترسیم کنید، نیازسنجی کنید، رقبایتان را تحلیل کنید و با استراتژی مشخص برای تولید محتوا پیش بروید. بلاگ‌نویسی حرفه‌ای، زمان و انرژی زیادی از شما خواهد گرفت، از طرفی به خاطر محدودیت در منابع، نمی‌توانید در همان ابتدای کار خود، یک کارمند تمام‌وقت برای این کار استخدام کنید. در عوض می‌توانید تولید مقاله‌های خود را برون‌سپاری کنید و به دست کاردان و اهل فن بسپارید.

بسته‌های نویسش پلاس، یکی از مهم‌ترین خدمات تولید محتوا در نویسش است که از صفر تحلیل و بررسی و تدوین استراتژی تا صد انتشار روی وب‌سایت را برای شما انجام می‌دهد.


شبکه‌های اجتماعی

‌ ساده و کم‌هزینه، در عوض اشباع!

استفاده از شبکه‌های اجتماعی، هیچ هزینه و دانشی نیاز ندارد. می‌توانید با کمترین زحمت محتوا تولید و منتشر کنید. برخلاف وبلاگ که باید محتواهای کاملا تخصصی و استاندارد داشته باشید، برای دیده شدن در شبکه‌های اجتماعی نیازی به تخصص آنچنانی ندارید و فقط کافیست تا کمی زرق‌وبرق داشته باشید و سروصدا به‌پا کنید. البته تعداد بی‌شمار رقبا در این فضا می‌تواند کار را برای شما سخت‌ کند و مانع دیده شدن شما بشود. البته اگر هم‌چنان هوشمندانه به قضیه نگاه کنید، می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی تخصصی‌تر مثل لینکدین  یا بسترهایی چون ویرگول استفاده کنید، جایی که هنوز فضا کاملا اشباع نشده و از محتوای تخصصی، استقبال بیشتری می‌شود. در این حالت می‌توانید با چاشنی تخصص و خلاقیت، در این بسترها بدرخشید.

تولید محتوای شبکه های اجتماعی

اگر در نوشتن محتواهایی مختصر، موجز، روان و جذاب نیاز به کمک دارید، نویسش می‌تواند با تکیه بر نویسندگان کاربلد به شما کمک کند.


توضیح محصول

‌ هیچ کس دوست ندارد با چشمان بسته خرید کند!

اگر قصد دارید محصولاتی را به صورت آنلاین بفروشید و یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید، علاوه بر بیان چند ویژگی کوتاه و کلی، نیاز به یک توضیح محصول مفصل دارید. توضیح محصول می‌تواند نقش بسیار موثری در فروش شما ایفا کند، چون مشتری می‌تواند با چشمان باز و آگاهی بیشتر، خرید کند.

در پست “چگونه توضیح محصول کمک می‌کند بیشتر بفروشید؟ راهنمای نوشتن توضیح محصول” می‌توانید مفصل در این مورد بخوانید و بیشتر به اهمیت و فنون توضیح محصول پی ببرید.

اگر تعداد محصولات شما زیاد باشد یا به‌صورت مداوم تغییر کند، نوشتن توضیح می‌تواند به یک چالش بزرگ تبدیل شود و بخشی از زمان شما را نابود کند.

توضیح محصول، یکی از خدمات تولید محتوا است که نویسش به کاربران خود ارائه می‌دهد. استفاده از این خدمت نویسش در چند عبارت خلاصه می‌شود:

محصول از شما، توضیح محصول از ما، خرید از مشتری!


صفحه درباره ما

زنده باد روایت!

زمانی که یک مخاطب برای اولین بار با شما مواجه می‌شود،‌ می‌خواهد بداند شما که هستید و از کجا آمده‌اید. به همین دلیل مدام در جستجوی سرنخی برای پیدا کردن اطلاعات از شماست. مهم است که به اندازه‌ی کافی از خودتان به مشتری بگویید. اما باید مواظب باشید که صفحه درباره ما را با کتاب تاریخ اشتباه نگیرید. دانستن کوهی از تاریخ‌ها و اسم‌هایی که هرکدام یک دکتر/ مهندس را یدک می‌کشند، برای مخاطب جذابیت ندارد. آن‌چه مهم است، شنیدن داستان شماست. با زبان ساده و روایت‌گر بدون این که بخواهید تمامی افتخارات کائنات را به خودتان نسبت دهید، بنویسید که هستید، چرا این کسب‌وکار را شروع کرده‌اید، چه مشکلی را حل می‌کنید و چه موفقیت‌ها یا شکست‌هایی را برای رسیدن به این نقطه پشت سر گذاشته‌اید.

باید این صفحه را در بالاترین کیفیت ممکن تولید کنید. اگر دوست دارید بیشتر دراین مورد بدانید،‌ “از سیر تا پیاز: هر آنچه باید برای تولید محتوا صفحه درباره ما بدانید” را بخوانید. اگر هم فرصت ندارید، می‌توانید نوشتن داستان برند خود را به ما بسپارید. ما از هواداران داستان‌گویی هستیم و نوشتن صفحه درباره ما یکی از خدمات تولید محتوا در نویسش برای کسب‌وکارهاست.


رپورتاژ آگهی

‌ نیاز به یک صدای بلندتر!

شما به‌عنوان یک کسب‌‌وکار تازه‌کار که هنوز نتوانسته‌اید صدای خود را در بازار شلوغ و پرهمهمه به گوش کسی برسانید،‌ نیاز دارید تا از یک صدای بلند برای جلب‌توجه به خود استفاده کنید. سایت‌ها و خبرگزاری‌های بزرگ و پرمخاطب، همان صداهای بلند هستند. پس با انتخاب هدفمند و تولید رپورتاژ باکیفیت، می‌توانید با صرف بخشی از هزینه‌های تبلیغات خود، گوش‌های شنوای بیشتری پیدا کنید. نوشتن رپورتاژ کاری تخصصی است که باید برای بازده هرچه بیشتر، به دست نویسندگان حرفه‌ای انجام شود.

خدمات تولید محتوا رپورتاژ

تولید رپورتاژ آگهی، یکی از امکاناتی است که در سبد تولید محتوا در نویسش یافت می‌شود و می‌تواند شما را از نگرانی بابت تولید نجات دهد.


برون‌سپاری کنید

انواع و اَشکال مختلف دیگر محتوایی نیز وجود دارند، اما موارد مطرح شده مجموعه‌ای از ضروری‌ترین و ابتدایی‌ترین نیازهای خدمات تولید محتوا برای یک کسب‌وکار جدید هستند که بدون هر کدام از آن‌ها، کارتان لنگ خواهد ماند.

یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که برای دریافت خدمات تولید محتوا در شروع مسیر کار خود می‌توانید بگیرید، برون‌سپاری تولید محتواست. چون در این حالت می‌توانید هم به کمیت مورد نظر خود برسید، و هم با هزینه‌ی کمتر به کیفیت مطلوب‌تری دست پیدا کنید. علاوه بر آن، استفاده از نظرات متخصصان حوزه‌ی محتوا نیز در حالت برون‌سپاری قابل دستیابی است.

اگر تصمیم به این کار گرفتید، می‌توانید از نکات مطرح شده در پست “5 گام سفارش تولید محتوا برای رسیدن به خروجی مطلوب: راهنمای ساده و کاربردی” استفاده کنید، چون محتوای خوب‌، از یک سفارش دقیق تولید می‌شود. علاوه بر این، می‌توانید با استفاده از “راهنمای سفارش تولید محتوا”، با نحوه‌ی انجام فرایند ثبت سفارش در نویسش آشنا شود.

شما می‌توانید تمامی خدمات تولید محتوا برای شروع مسیر محتوایی کسب‌وکار خود را از نویسش بخواهید و از نظر کمیت، کیفیت و هدفمندی خیالتان تخت باقی بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلب قبلی
تولید محتوای تخصصی

7 راهکار برای تولید محتوای تخصصی که شما را به عنوان یک کاربلد معرفی کند

مطلب بعدی
کپی رایتر حرفه ای

50 ویژگی که یک کپی رایتر متخصص باید داشته باشد

مطلب مرتبط