شرکت نرم‌افزاری هلو و بازاریابی محتوایی: داستان موفقیت یک کسب‌وکار

شرکت نرم‌افزاری هلو و بازاریابی محتوایی - داستان موفقیت یک کسب‌وکار

شرکت نرم‌افزاری هلو یکی از نام‌های آشنای صنعت نرم‌افزاری و حسابداری در ایران است. تقریباً محال است به دنبال نرم‌افزار حسابداری باشید و به نرم‌افزار هلو برنخورید یا کسی آن را به شما توصیه نکند. مثل بسیاری از شرکت‌های نام‌آشنای دیگر در محدوده‌ی میدان ونک و خیابان آفریقا، تیم هلو هم در همین محدوده مستقر است.

شرکت نرم‌افزاری هلو

برایمان جذاب بود که بدانیم شرکت‌ها و استارتاپ‌های بزرگ، چگونه از محتوا استفاده می‌کنند به همین دلیل به سراغ هلو رفتیم. شرکت نرم‌افزاری هلو یکی از مشتریان نویسش است و با توجه به تعداد سفارش‌های این شرکت، به نظرمان رسید که بازاریابی محتوایی نقش پررنگی در این مجموعه دارد. آنچه در ادامه‌ی می‌خوانید حاصل گفتگوی ما با فاطیما فردوس،‌ کپی رایتر شرکت هلو، است و امیدواریم برایتان جذاب و مفید باشد.

فاطیما فردوس کپی‌رایتر شرکت هلو


گروه فناوری هلو را بهتر بشناسیم

شهریور سال ۱۳۷۷ سه دوست و دانشجو به نام‌های شهرام شکوری، حمیدرضا صدیقیان‌راد و اکبر رنجبری گروه فناوری هلو را با هدف تولید نرم‌افزارهای مالی و حسابداری برای رشد و مدیریت کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ راه‌اندازی کردند. این گروه تمرکز خود را بر رفع نیازهای مدیریتی و حسابداری اصناف مختلف قرار داد تا صاحبان مشاغل بتوانند مشکلات و نیازهایی را که هیچ نرم‌افزار دیگری پاسخگوی آن نبوده، با استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی هلو APEX رفع کنند. به این ترتیب هلو آغازگر راهی شد که تا امروز ادامه دارد. حالا هر کسب‌وکاری به‌جای تهیه نرم‌افزارهای مختلف از برندهای متفاوت، می‌تواند هر آنچه را نیاز دارد در قالب یک نرم‌افزار تخصصی در سبد محصولات هلو پیدا کند.

شرکت نرم‌افزاری هلو چه جایگاهی در بازار دارد؟

گروه فناوری هلو به پشتوانه‌ی نیروهای متخصص و مجرب و همچنین با نوآوری و خلاقیت در ارائه نرم‌افزارهای تخصصی برای بیش از ۱۵۰ صنف مختلف، نقش پررنگ و مؤثری را در خدمت‌رسانی به کسب‌وکارها ایفا می‌کند. وجود اتوماسیون‌های تخصصی برای بیش از ۱۵۰ صنف مختلف در سبد محصولات هلو APEX، این شرکت را به یکی از اصلی‌ترین بازوهای مدیریت کسب‌وکار تبدیل کرده و هم‌اکنون با بیش از یک میلیون کاربر و ۵۰۰ نماینده‌ی فعال در سراسر ایران، از انتخاب‌های اصلی صاحبان کسب‌وکار به شمار می‌رود.

شرکت نرم‌افزاری هلو

چه چالش‌هایی پیش ‌روی شرکت هلو قرار دارد؟

به سیاق «هر که بامش بیش برفش بیشتر»، هر برندی که شناخته‌شده‌تر باشد یا بازار بزرگ‌تری داشته باشد، با چالش‌های بیشتری مواجه می‌شود. در خلال گفتگو وقتی از چالش‌های پیش روی مدیران شرکت هلو پرسیدیم، اولین پاسخی که گرفتیم وضعیت اقتصادی و نوسان‌های عجیب‌غریب آن بود. چالشی که توسعه‌ی محصول و یا حفظ نیروی انسانی را تهدید می‌کند. البته که بحث وضعیت اقتصادی کنونی نیازی به باز شدن ندارد و خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

بازاریابی محتوا چه جایگاهی در استراتژی شرکت هلو دارد؟

طبق گفته‌های فاطیما فردوس، تیم دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات هلو در دو بخش آنلاین و آفلاین در بخش‌های کپی‌رایتینگ، گرافیک، ویدئو و موشن، وردپرس و سئو، تولید محتوای فنی و فروش آنلاین مشغول به کار است. هدف برنامه‌ی بازاریابی محتوایی این شرکت جذب ورودی کلیدواژه‌های مربوط به حسابداری، مالی، نرم‌افزار، تکنولوژی و… است تا از طریق این جذب‌ها، میزان فروش بیشتر شود. همان‌طور هم که همه‌مان می‌دانیم وقتی مسئله‌ای به شکل مستقیم روی فروش بیشتر تأثیر دارد، اولویت و جایگاه آن مسئله بالاتر است؛‌ بنابراین بازاریابی محتوایی یکی از اولویت‌های جدی شرکت هلو است.

برنامه‌ی استراتژی محتوایی شرکت نرم‌افزاری هلو بر چه مبنایی تعریف شده است؟

وقتی از شرکت‌ها درباره‌ی جزئیات برنامه‌ی استراتژی محتوایی‌شان سوال می‌کنیم معمولاً کوچه‌ی علی‌چپ و طفره‌رفتن را انتخاب می‌کنند تا جواب مشخصی به این سوال ندهند اما فاطیما فردوس سوال ما را این‌طور پاسخ داد: «برنامه‌ی استراتژی محتوایی شرکت هلو بر اساس موضوعات ترند روز، موضوعات مفهومی پایه، جذب ورودی از طریق تمرکز بر کلیدواژه‌های مرتبط، به رسمیت شناخته‌شدن هلومگ به‌عنوان رسانه گروه فناوری اطلاعات هلو تعریف شده است. با توجه به این‌که محتوا پادشاه است طبعاً استراتژی تبلیغات بر پایه‌ی اشکال مختلف محتوا شکل می‌گیرد. به همین منظور روزانه دو یا سه محتوا تولید می‌شود و در کانال‌های مختلف از جمله هلومگ منتشر می‌شود.»

شرکت نرم‌افزاری هلو

بحث هلومگ که پیش آمد بد ندیدیم کمی روی آن تمرکز کنیم. هلومگ یک رسانه‌ی آنلاین است که تابستان سال ۱۴۰۰ توسط شرکت مهندسی نرم افزار هلو تأسیس شد. وقتی از علت راه‌اندازی هلومگ و نرخ بازگشت آن پرسیدیم، این‌طور پاسخ گرفتیم: «با توجه به پر رنگ شدن اهمیت محتوا در اکثر شاخه‌های مارکتینگ و برندینگ، نیاز به داشتن یک وبلاگ برای پوشش نیازهای موجود در این زمینه‌ها به‌شدت احساس می‌شد. هرچند زمان زیادی از تولد هلومگ نمی‌گذرد اما با توجه به بررسی‌ها و تحلیل نتایج، سهم زیادی از کاربران از طریق سرچ موضوعات و کلیدواژه‌های تخصصی وارد سایت هلومگ شده‌اند و این وبلاگ به‌مرور در حال تبدیل شدن به یک مرجع است.»

وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی؟ مسئله این است!

یک مسئله‌ی همیشگی بین بازاریابان محتوا مطرح است که صرف زمان و هزینه روی وبلاگ بیشتر نتیجه می‌دهد یا روی شبکه‌های اجتماعی؟ پرسیدیم این مسئله در شرکت نرم‌افزاری هلو به چه صورتی مدیریت می‌شود؟ آیا هر دو گزینه را به صورت همزمان پیش می‌برند یا اولویت خاصی برای انتشار محتوای تولیدشده دارند؟

از نظر فاطیما فردوس، با توجه به پارامترهای مختلف، سرمایه‌گذاری و‌ صرف زمان روی محتوای وبلاگ بازدهی بالاتری خواهد داشت. او دیدن‌شدن در موتورهای جستجو را عامل این برتری دانست و تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی را اولویت دوم تیم هلو اعلام کرد. فردوس این‌طور ادامه داد که تولید و انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی از نظر هزینه و بازگشتی که دارد، برای تیم هلو در اولویت پایین‌تری نسبت به وبلاگ قرار دارد.

شرکت نرم‌افزاری هلو

تجربه‌ی همکاری هلو با نویسش

در انتها در رابطه با تجربه‌ی همکاری هلو با نویسش پرسیدیم. آن‌طور که خانم فردوس گفت همکاری با نویسش قبل از هرچیزی حجم کاری تیم تولیدمحتوای هلو را خیلی کم کرده است. بعد از این‌که تولید محتوای هلومگ را به نویسش سپردند این فرصت برای تیم هلو پیش آمد تا روی مسائل دیگر از جمله خلاقیت، استراتژی و… تمرکز کنند و بتوانند ساختار کلی بهتری را در سایت‌شان ایجاد کنند.

فاطیما فردوس چالش‌های این همکاری را میزان اشراف نویسنده‌های نویسش به بعضی موضوعات تخصصی و نگاه تحلیلی آن‌ها در مقاله‌ها می‌داند. او همچنین اشاره کرد که بعضی از کلیدواژه‌ها و ترندهای روز نیاز به تولید محتوای سریع دارند و اگر نویسش این امکان را هم فراهم کند، از آن استفاده خواهند کرد تا بتوانند با سرعت بیشتری ورودی را از موتورهای جستجو دریافت کنند.

سوال‌ها زیاد بود اما با توجه به شلوغی‌های آغاز سال بهتر دیدیم بیش از این وقت تیم تولید محتوای هلو را نگیریم. صمیمانه برایشان آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم که روند مثبت همکاری نویسش و هلو ادامه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلب قبلی
سال بد، سال خوب

«سال بد، سال خوب» | به بهانه‌ی سال نو

مطلب بعدی
در دنیای محتوای مربوط به عکاسی چه می‌گذرد؟

در دنیای محتوای مربوط به عکاسی چه می‌گذرد؟

مطلب مرتبط