نکاتی برای پیش از انتشار رپورتاژ

tips to know before publishing a reportage

زمانی که بحث تبلیغات و بازاریابی می‌شود گزینه‌های متفاوتی با ویژگی‌ها و مزایای و معایب متفاوتی روی میز شماست. یکی از پرکاربردترین روش‌های تبلیغات، تولید و انتشار رپورتاژ آگهی است. رپورتاژ آگهی، چیزی است بیشتر شبیه یک پست وبلاگ در رسانه‌ای بجز رسانه‌ی خودتان، که محصول شما و مزیت‌های آن را به مخاطب معرفی می‌کند. در مقاله‌ی تمام آنچه که باید در مورد تولید رپورتاژ آگهی بدانید به تفصیل راجع به اینکه رپورتاژ چیست، چه مزایایی دارد صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم راجع به انتشار رپورتاژ و نکاتی که قبل از آن باید رعایت کنید بیشتر توضیح دهیم.



متن رپورتاژ باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

پیش از آنکه رپورتاژ خود را منتشر کنید به این نکته دقت کنید که مهم است متن رپورتاژ ترغیب کننده باشد و موجب شود مخاطب آن رسانه به سایت شما مراجعه کند. به همین دلیل متن رپورتاژ باید از ویژگی‌ها و کیفیت خاصی تبعیت کند که در راهنمایی عملی برای نگارش رپورتاژ آگهی به این موضوع به طور کامل پرداخته‌ایم. در ادامه به دو نکته‌ی مهم دیگر می‌پردازیم که حتما نیاز است پیش از انتشار آن را بدانید.


تکراری نباشد

هرگز از یک متن برای انتشار رپورتاژ در چند رسانه استفاده نکنید. تکراری بودن متن رپورتاژ باعث می‌شود که متن‌های شما توسط موتورهای جست‌وجو کپی شناسایی شود و بازدهی نداشته باشد؛ بنابراین برای هر رسانه  متناسب با مخاطبان و فضای کلی آن یک متن جدا بنویسید.


با کیفیت باشد

متن رپورتاژ نباید تنها یک متن تبلیغاتی و توصیف محصول باشد بلکه باید راه حلی باشد که به مشتری خود ارائه می‌دهید. متن خود را فقط به هدف سئو ننویسید. داستان حل مشکلی را بنویسید که مخاطبان به خاطر آن حاضر به بررسی و خرید محصول شما هستند. دقت کنید که شما درگیر اشتباهات رایج برندها هنگام تولید رپورتاژ آگهی نشوید.


رسانه‌ای که برای انتشار رپورتاژ آگهی انتخاب می‌کنیم باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

زمانی که لحظه‌ی تصمیم‌گیری برای انتخاب محل انتشار رپورتاژ می‌شود کمی داستان پیچیده می‌شود. هزاران رسانه و سایت وجود دارد که می‌توانیم در آنها رپورتاژ و مطالب خود را منتشر کنیم. باید لیست رسانه‌ها را جلوی خودمان بگذاریم و با هر کدام جداگانه صحبت کنیم و ویژگی‌ها و قوانین و شرایط آنها را بررسی کنیم و ببینیم آیا هزینه‌ی انتشار رپورتاژ با بودجه‌ی ما همخوانی دارد یا خیر. اما این همه‌ی فاکتورهای موثر بر تصمیم‌گیری نیست. برای اینکه بهترین نتیجه را از انتشار رپورتاژ بگیریم لازم است رسانه‌ی مناسب برای انتشار رپورتاژ کسب‌وکار انتخاب کنیم. بازاریاب‌های دیجیتال معمولا ۴ فاکتور را هنگام انتخاب رسانه بررسی می‌کنند که در ادامه مختصر هر کدام را توضیح داده‌ایم.


اعتبار دامنه

اعتبار دامنه یکی از سیستم‌های امتیازدهی MOZ است که بر اساس الگوریتم‌های موتورهای جست‌وجو پیش‌بینی می‌کند یک سایت چه جایگاهی در موتورهای جست‌وجو خواهد داشت. این مقدار عددی بین ۱ تا ۱۰۰ می‌تواند باشد و هر چه به ۱۰۰ نزدیک تر باشد نشان‌دهنده‌ی این است که سایت جایگاه بهتری خواهد یافت.

با بررسی اعتبار دامنه‌ی سایت دنیای اقتصاد که رسانه‌ی اقتصادی معتبری است، می‌بینیم که اعتبار دامنه‌ی آن ۵۱ است.


اعتبار صفحه

اعتبار صفحه نیز یکی از سیستم‌های امتیازدهی است که توسط سایت MOZ تولید و معرفی شده است. در این روش مانند اعتبار دامنه با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و فاکتورهای موثر بر جایگاه «یک صفحه‌ی مشخص» در صفحات موتورهای جست‌وجو عملکرد آن را پیش‌بینی می‌کند. این اعتبار مقداری بین ۱ تا ۱۰۰ می‌تواند باشد. صفحه‌ای که اعتبار بالاتری داشته باشد شانس بیشتری برای بدست آوردن رتبه بهتر در موتورهای جست‌وجو دارد.

با جست‌وجوی اعتبار هر سایت در قسمت بررسی دامنه‌ی MOZ می‌توانید صفحات مختلف را بر اساس اعتبار صفحه نیز مشاهده کنید


تعداد بازدیدکنندگان

ترافیک یا تعداد بازدیدکنندگان یک سایت یکی دیگر از فاکتورهای مهم در نظر بازاریابان برای انتخاب رسانه است که این را با رتبه‌ی الکسا می‌سنجند. هرچه رتبه‌ی الکسا کمتر باشد یعنی سایت بازدید کنندگان بیشتری دارد.

به عنوان مثال با بررسی نی‌نی‌سایت در الکسا می‌بینید که این سایت رتبه ۱۴ الکسا را دارد.


حوزه کاری

یکی دیگر از فاکتور‌های مهم برای انتخاب رسانه جهت انتشار رپورتاژ حوزه‌ی کاری آن رسانه است. بسیار مهم است که مطالب خود را بتوانید در مقابل مخاطبان خود قرار دهید. پیش از انتخاب یک رسانه، مخاطبان آن را بررسی کنید و نزدیک ترین رسانه به حوزه‌ی کاری خود را انتخاب کنید.


بهترین زمان انتشار رپورتاژ را چطور انتخاب کنیم؟

زمان انتشار رپورتاژ خود را می‌توانید به هر صورتی انتخاب کنید اما اگر در حال اجرای کمپین برای گرفتن بک‌لینک و بهبود رتبه‌ی سئوی خود هستید دقت کنید که زمان‌های انتشار رپورتاژ نزدیک به هم نباشند و اینکه فاصله‌ی منظم نداشته باشد. چرا که گوگل از این طریق آنها را به عنوان لینک‌های فیک تشخیص می‌دهد و به صفحه‌ی شما امتیاز منفی می‌دهد. پنالتی یا رتبه‌ی منفی گرفتن باعث می‌شود نه تنها رتبه‌ی شما در گوگل بهبودی پیدا نکند، بلکه از نتایج آن نیز حذف شوید.


از صفر تا صد رپورتاژ با نویسش

برخی از افراد انتشار رپورتاژ را به علت ملاحظاتی که دارد پیچیده و سخت می‌دانند. نویسش سعی کرده است این کار را برای شما ساده کند. شما می‌توانید در مرحله‌ی پیش از تولید از مشاوره‌ی رایگان نویسش بهره‌مند شوید،‌ رپورتاژ خود را به قلم‌های نویسندگان حرفه‌ای نویسش بسپارید و به راحتی رپورتاژ خود را در رسانه‌های معتبر منتشر کنید. نویسش از میان رسانه‌های موجود، رسانه‌های معتبر در زمینه‌های مختلف را انتخاب کرده است. با انتخاب هر یک می‌توانید قیمت و ویژگی آن را ببینید و با یکدیگر مقایسه کنید و از گفت‌وگوهای متعدد برای بررسی صحت لینک‌ها، زمان انتشار، تگ‌ها، عکس‌ها و سایر جزئیات که زمان زیادی را از شما و تیمتان می‌گیرد جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلب قبلی
بلاغت در کلام شیوایی در نگارش

بلاغت در کلام، شیوایی در نوشتن | راهنمای باستانی ارسطو

مطلب بعدی
رایند تدوین برنامه ی محتوایی

راهنمای گام‌به‌گام نوشتن برنامه ی محتوایی

مطلب مرتبط