برون‌سپاری محتوا | فرآیند تولید محتوای خود را ساده کنید

چه زمانی محتوای خود را برون‌سپاری کنیم؟

معمولاً برای بسیاری از شرکت‌ها، برون‌سپاری محتوا آخرین راه است. با این حال این روش مزایایی دارد که نمی‌شود به‌سادگی آن‌ها را نادیده گرفت. به کمک برون‌سپاری محتوا می‌توانید ایده‌های جدید و دیدگاه‌های تازه را وارد تیم خود کنید. البته این روند همیشه ساده نیست و همیشه این احتمال وجود دارد که نویسندگان اشتباه را برای تولید محتوای موردنظر خود استخدام کرده و زمان و هزینه‌ی خود را تلف کنید.



برون‌‌سپاری محتوا به یک آژانس بازاریابی محتوای حرفه‌ای باعث می‌شود که محتوایی با کیفیت بالا را در سراسر وب منتشر کنید. بازاریابی محتوا می‌تواند برای افرادی که عادت و آشنایی به مدیریت نویسندگان ندارند دشوار باشد. در ادامه‌ی این مقاله، نکاتی مهمی که حین برون‌سپاری محتوای خود باید به آن‌ها توجه کنید آورده شده است:


چه زمانی باید تولید محتوا را برون‌سپاری کنید؟

راه‌اندازی یک کسب‌وکار، چندان مسئله‌ی آسانی نیست. شما به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار، باید هر روز بر تمامی عملیات کسب‌وکار خود نظارت داشته باشید؛ از امور مالی گرفته تا بازاریابی و منابع انسانی. باید راجع‌به چیزهای زیادی فکر کنید و برای آن‌ها تصمیم بگیرید.

اگر می‌خواهید مشتریان بالقوه خود را به مشتریان واقعی تبدیل کنید، به محتوای مرتبط و بهینه نیاز دارید. برای کارآفرینان و صاحبان مشاغل تقریباً غیرممکن است که تمامی موارد مورد نیاز برای داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوای عالی را مدیریت کنند.

در ادامه یک سری از دلایلی که بسیاری از شرکت‌ها به دنبال برون‌سپاری تولید محتوا هستند ذکر شده است.

  • مشغله‌ی زیاد
    شما باید کسب‌وکار خود را اداره کنید. آیا برای نوشتن مطالب خود نیز وقت کافی دارید؟ تحقیق، نوشتن و ویرایش یک پست وبلاگ با کیفیت می‌تواند چندین ساعت طول بکشد. آیا می‌توانید هر ماه چندین ساعت از زمان فعالیت‌های تجاری خود را حذف کرده و آن را به نوشتن اختصاص دهید؟
  • عدم توانایی نوشتن
    همه نویسنده‌ی خوبی نیستند. شما ممکن است در صنعت خود متخصص باشید اما آیا راجع به قالب‌بندی محتوا و بهینه‌سازی آن به نحوی که در موتورهای جستجو پیدا شود نیز اطلاعاتی کافی دارید؟ نویسندگان کارکشته می‌دانند چگونه باید برای مخاطبان هدف خود بنویسند و می‌توانند محتوای جذابی را برای حمایت از اهداف کسب‌وکار شما تولید کنند.
  • عدم دانش کافی راجع به سئو
    موتورهای جستجو دائما در حال پیشرفت هستند و شما باید بدانید که چگونه معیارهای سئوی مناسب را روی متن خود اعمال کنید تا گوگل و سایر موتورهای جستجو متوجه محتوای آنلاین شما شوند. هر محتوایی باید برای مخاطب هدف شما بهینه شود، در غیر این صورت وقت و هزینه‌ی خود را تلف کرده‌اید.
  • بودجه‌ی محدود
    بازاریابی محتوا می‌تواند مزایای زیادی برای برند شما داشته باشد اما شما بودجه‌ی نامحدودی ندارید تا آن را صرفاً روی تلاش‌های بازاریابی دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید. تولید محتوا به روش برون‌سپاری می‌تواند محتوای با کیفیت نیاز شما را با هزینه معقول‌تر فراهم کند.
مزایای برون سپاری تولید محتوا

نوع نویسندگان موردنیاز خود را شناسایی کنید

نویسندگان محتوا انواع مختلفی دارند که هر کدام در زمینه‌های مختلف بازاریابی محتوا تخصص دارند. بسیاری از صاحبان مشاغل ممکن است درک واضحی از این موضوع نداشته باشند اما بین یک روزنامه‌نگار، یک نویسنده‌ی وبلاگ و یک نویسنده‌ی فنی تفاوت زیادی وجود دارد. از آن‌جایی که انواع مختلفی از نویسندگان محتوا در بازار وجود دارد و تخصص هر یک با دیگری متفاوت است، قبل از این‌که به دنبال همکار کپی رایتینگ بگردید، باید کاملاً بدانید که چه می‌خواهید و هدف شما چیست.

در همین رابطه، یک سری موارد را باید در نظر بگیرید که می‌توانند به شما کمک کنند فرد حرفه‌ای متناسب با نیازهای محتوایی خود را پیدا کنید.

  • بودجه‌ی شما چقدر است؟
    یکی از اولین سوالاتی که باید هنگام برون‌سپاری نوشته‌تان از خود بپرسید این است که چقدر پول برای هر پروژه در دسترس دارید. قطعاً نویسندگان مختلف با قیمت‌های متفاوت وجود دارند اما طبعاً کیفیت هر محتوایی که ایجاد می‌کنید رابطه‌ی مستقیمی با بودجه شما خواهد داشت.
  • به چه نوع محتوایی نیاز دارید؟
    آیا به دنبال نوشتن یک پست وبلاگ، معرفی‌نامه کسب‌وکار، یا راهنمای چگونگی انجام کار هستید؟ هر نوع مختلف محتوا برای شما هزینه‌های متفاوتی را در بر خواهد داشت، بنابراین باید کاملاً بدانید چه نوع محتوایی نیاز دارید.
  • آیا به یک تولید کننده محتوا متخصص نیاز دارید؟
    برخی از صنایع مانند حقوق و جزا، پزشکی و تجارت به نویسندگان محتوایی نیاز دارند که در این زمینه متخصص باشند و درک دقیقی از تفاوت‌های ظریف هر موضوع داشته باشند. به همین خاطر کاملاً طبیعی است که نویسندگان متخصص هر صنعت هزینه تولید محتوای بالاتری دریافت کنند.

برای درک نوع محتوایی که باید تولید کنید نیز باید زمان بگذارید تا ببینید به چه نوع نویسنده‌ای نیاز دارید. در استخدام نویسنده عجله نکنید زیرا اگر تولید محتوا را به فردی بسپارید که در آن صنعت حرفه‌ای نیست یا نمی‌داند از نظر سئو و خوانندگان چگونه باید محتوای عالی تولید کند، زمان زیادی را از دست خواهید داد.

برون سپاری تولید محتوا

مزایای برون‌سپاری تولید محتوا چیست؟

نوشتن محتوا رکن اساسی برای موفقیت کسب‌وکار شما در فضای آنلاین است. برون‌سپاری محتوا به یک سرویس تولید محتوا، باعث می‌شود که زمان آزاد بیشتری در اختیار داشته باشید و هزینه‌های اضافی را نیز کاهش می‌دهد. بدین طریق شما محتوای مناسبی خواهید داشت که از استراتژی بازاریابی محتوایی مطلوب شما پیروی می‌کند. از جمله مزایای برون‌سپاری محتوا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


1. صرفه‌جویی در وقت

بازاریابی محتوا برای شرکت‌های امروزی ضروری است و هر قسمت از محتوا باید بر اساس نیازهای کسب‌وکار و مشتریان شما ساخته شود. کپی‌رایتینگ زمان زیادی می‌برد زیرا باید برای هر قسمت از محتوا تحقیق انجام دهید، آن را قالب‌بندی کنید، محتوا را بنویسید و آن را مورد ویرایش و بازبینی قرار دهید. انجام این کار ممکن است هر هفته ساعت‌ها طول بکشد؛ بنابراین با استخدام یک کپی‌رایتر حرفه‌ای که تمام این کارها را مدیریت می‌کند، در زمان خود صرفه‌جویی خواهید کرد. برون‌سپاری محتوا باعث می‌شود شما زمان بیشتری برای تمرکز روی کسب‌وکار خود داشته باشید. نویسش که یک آژانس تولید محتوای حرفه‌ای است، علاوه بر صرفه‌جویی کلی در زمان، مدت زمانی را که برای یافتن، آموزش و مدیریت نویسندگان باید اختصاص دهید نیز کاهش می‌دهد.

2. صرفه‌جویی در هزینه

همان‌طور که در بخش بالا توضیح داده شد، یکی از مزایای برون‌سپاری محتوا صرفه‌جویی در زمان است. در عین حال، این رویکرد می‌تواند سبب کاهش هزینه و بهبود درآمد شما نیز بشود. برون‌سپاری به یک آژانس تولید محتوای قابل اعتماد، مانند نویسش، به شما این امکان را می‌دهد تا در عین این‌که با نویسندگان مستقل مختلف کار می‌کنید، از یک سری مزایا و امکانات دیگری نیز در راستای بازاریابی دیجیتال محصولات خود بهره ببرید.

3. تولید محتوای قابل اعتماد

برخی از صاحبان مشاغل تمایل چندانی به برون‌سپاری محتوا ندارند زیرا تصور می‌کنند نویسندگان مستقل قابل اعتماد نیستند. در برخی از موارد، این تصور می‌تواند درست باشد زیرا برای برخی از نویسندگان محتوا داشتن رابطه طولانی مدت با مشتریان اهمیتی ندارد و فقط به پروژه‌هایی که در حال حاضر روی آن‌ها کار می‌کنند اهمیت می‌دهند. در نتیجه شما می‌توانید به‌جای تکیه بر فریلنسرهای بی‌تجربه، تمام نیازهای تولید محتوای خود را توسط آژانس‌های تولید محتوای قابل اعتماد برآورده کنید.

چه زمانی تولید محتوا را برون سپاری کنیم

4. دسترسی به نویسندگان محتوای خبره

شما می‌دانید که برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال و استراتژی بازاریابی محتوا به محتوای باکیفیت نیاز دارید. اما چگونه صاحبان مشاغل می‌توانند نویسندگان خبره‌ی هر حوزه را با هزینه پایین‌تر به خدمت بگیرند؟ بهترین راه برای دستیابی به این هدف استفاده از یک سرویس وبلاگ‌نویسی است که انعطاف پذیری لازم را برای نوشتن محتوا داشته باشد.

برای بسیاری از صاحبان مشاغل، انعطاف‌پذیری یک مزیت قابل توجه است زیرا یک نویسنده خوب می‌تواند در مورد موضوعات مختلف در صنایع مختلف بنویسد.

در نویسش، نیازهای محتوایی شما توسط تیمی متشکل از کارشناسان سئو، ویراستاران و نویسندگان خبره رفع خواهد شد.

5. استراتژی بازاریابی محتوای خود را به‌راحتی بسنجید

تا این‌جا حتماً متوجه شده‌اید که تولیدکنندگان محتوای حرفه‌ای از نظر زمان و هزینه مزایای بسیاری برای کسب‌وکار شما دارند. نکته این است که برون‌سپاری نیز راهی عالی برای سنجش نیازهای نوشتاری شماست. از آن‌جایی که در هر پروژه شما با تیمی کار می‌کنید که در زمینه‌ی مربوطه حرفه‌ای هستند، یک تیم بازاریابی جامع برای پشتیبانی از استراتژی محتوای خود خواهید داشت. با استفاده از خدمات نویسش، تلاش‌های شما در راستای بازاریابی دیجیتال به دلایل زیر بهبود خواهد یافت:

  • نظارت حداقلی:
    مدیر پروژه‌ی شما تمام کارهای سنگین را انجام خواهد داد. در طول مسیر اصلاً نیاز نیست که نگران تحقیق راجع‌به کلمات کلیدی، کپی‌رایتینگ و ویرایش باشید.
  • هدایت استراتژی محتوا:
    اعضای تیم آژانس‌های تولید محتوا می‌دانند که چگونه محتوا را بر اساس نیازهای کسب‌وکار شما تولید کنند. این گونه آژانس‌ها از ابزارهایی چون Google Analytics، Google Search Console و سایر ابزارها استفاده می‌کنند تا بهترین محتوا را بر اساس اهداف تجاری شما تولید کنند.
  • تیم داخلی شایسته:
    آژانس‌های تولید محتوا صرفاً شامل بهترین نویسندگان نیستند، بلکه خدماتی چون ویرایش و… را نیز ارائه می‌دهند تا تمامی محتوای مورد نیاز شما از نظر موتورهای جستجو و خوانندگان بهینه شده باشد.

نویسش به‌عنوان یکی از آژانس‌های تولید محتوا با مجموعه‌ای از نویسندگان محتوای مورد اعتماد کار می‌کند که در موضوعات و صنایع مختلف تخصص دارند. شما با برون‌سپاری محتوای خود به نویسش، می‌توانید مطمئن باشید محتوای مورد نظرتان توسط نویسندگان رندوم و فریلنسر ناشناس تولید نشده است. خدمات منحصر‌به‌فرد تولید محتوا در این آژانس‌ها به این معنی است که چند نفر قبل از دریافت محصول نهایی، محتوای شما را بررسی و تجزیه و تحلیل می‌کنند. این رویکرد باعث می‌شود که محتوایی با کیفیت بالا در زمانی کوتاه‌تر و با هزینه‌ای کمتر (نسبت به حالتی که نویسندگان داخلی تمام‌وقت استخدام کنید) داشته باشید.

1 comment
  1. بسیار عالی
    ما که همیشه از شما سایت شما سفارش میدیم و واقعا راضی هستیم
    ممنونم ازتون و سرعت عمل و همچنین رعایتی که در نکاتی که بهتون گفته میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلب قبلی
گوریلا مارکتینگ

گوریلا مارکتینگ چیست؟ مثال‌هایی از کمپین‌های موفق و ناموفق آن

مطلب بعدی
چند پیشنهاد برای آغاز تولید محتوا

تازه سایت‌مان را راه انداخته‌ایم و هیچ محتوایی نداریم، چه کنیم؟ چند پیشنهاد برای آغاز تولید محتوا

مطلب مرتبط