سیر تا پیاز استراتژی تولید محتوا

سیر تا پیاز استراتژی تولید محتوا

استراتژی تولید محتوا در واقع رویکرد کسب‌وکارها و مشاغل برای تولید و بازاریابی محتواست. به‌طور کلی می‌توان گفت یک استراتژی برای ایجاد محتوا شامل انتخاب موضوع، تعیین قالب محتوا، شیوه‌ی نگارش، طراحی و تبلیغ می‌شود. قبلاً در این مقاله در 11 مرحله فرآیند تدوین استراتژی محتوا را به زبان ساده توضیح داده‌ایم. طراحی و تدوین استراتژی محتوا و پیاده‌سازی آن به شما کمک می‌کند تا استراتژی بازاریابی محتوایی خود را برنامه‌ریزی کنید. بدون یک استراتژی دقیق و اصولی ممکن است مدام از تاکتیکی به تاکتیک دیگر پناه ببرید و نه‌تنها خودتان، بلکه محتواهایتان نیز سردرگم و آشفته باشند. در این صورت به‌ احتمال زیاد شانس موفقیت‌تان به حداقل خواهد رسید. با این‌ وجود جای نگرانی نیست، ما در این مقاله از سیر تا پیاز استراتژی محتوا را برایتان تعریف و تشریح خواهیم کرد.



استراتژی تولید محتوا چیست؟

استراتژی محتوا را می‌توان فرایند توسعه‌ی مداوم یک برنامه‌ی جامع برای ایده‌پردازی، طراحی، تولید، اشتراک‌گذاری و تبلیغ محتوایی تعریف کرد که با نام تجاری شما مطابقت داشته باشد، با مخاطبان هدف‌تان صحبت کند و در جهت تحقق اهداف خاصی قابل‌اندازه‌گیری باشد.

در واقع استراتژی‌های تولید محتوا به‌عنوان یک چسب عمل می‌کنند و عناصر متعددی که برای سئو مهم هستند، از بینش کلی برند شما گرفته تا کمپین‌های تبلیغاتی را به هم پیوند می‌دهند. امروزه سئو، بسیاری از تاکتیک‌های فریبکارانه‌ی قدیمی مانند تکرار بیش از حد کلمات کلیدی یا خرید بک‌لینک را تغییر داده است. بنابراین موثرترین روش برای کسب اعتبار و بهبود رتبه‌بندی در گوگل و سایر موتورهای جستجو را می‌توان ایجاد محتوای مناسب و جذاب برای مخاطبان دانست. بی‌شک پیاده‌سازی موثرترین استراتژی تولید محتوا در وب می‌تواند یکی از مهم‌ترین و منطقی‌ترین اقدامات جهت دستیابی به این امر مهم باشد.


هدف استراتژی تولید محتوا چیست؟

هدف از تولید محتوا و تعیین یک استراتژی محتوایی کارآمد، تحقق اهداف تجاری است. یک استراتژی محتوایی موفق با تعریف اهداف بازاریابی آغاز می‌شود. اهداف همیشه باید خاص، قابل‌اندازه‌گیری، دست‌یافتنی، مرتبط و محدود به زمان باشند. تنها در این صورت است که می‌توان تمامی چشم‌اندازها و اقدامات مربوطه را تعیین کرد. در واقع فرقی نمی‌کند که محتواهای شما جنبه‌ی اطلاع‌رسانی، سرگرمی یا آموزشی داشته باشند، در هر صورت آن‌ها باید مزایایی را به مخاطبان ارائه دهند.

در ادامه مهم‌ترین اهداف استراتژی محتوا را بررسی خواهیم کرد:


۱- آگاهی از نام تجاری

یکی از مهم‌ترین اهداف تعیین یک استراتژی محتوایی کارآمد، معرفی و شناساندن برند به مخاطبان هدف است. در واقع محتوای باکیفیت و هدفمند می‌تواند تخصص برند شما را به نمایش بگذارد و باعث شود خوانندگان کنجکاو شوند که «چه کسی این محتوا را تولید کرده است؟»

ایجاد مداوم محتواهای باکیفیتی که نیاز و خواسته‌های مخاطبان هدف‌تان را تأمین کند، شما و برندتان را به‌عنوان یک مرجع و متخصص مفید و آگاه معرفی خواهد کرد. به‌ این‌ ترتیب می‌توانید صاحب اعتبار شوید و اعتماد آن‌ها را به خود جلب کنید. در این صورت به‌احتمال زیاد برای آنچه می‌خواهند به شما مراجعه می‌کنند و حتی برندتان را به دیگران نیز توصیه خواهند کرد.

دانستنی‌هایی درباره استراتژی تولید محتوا

۲- تبدیل‌شدن به یک رهبر فکری

به طور معمول اداره و به موفقیت رساندن یک برند، هدف اصلی هر کسب‌وکاری است. با این‌ وجود، نکته‌ی مهم‌تر این است که در حوزه‌ی تخصصی و صنعت خود به‌عنوان یک پیشرو و رهبر شناخته شوید. رهبر فکری بودن به مخاطبان‌تان نشان خواهد داد که شما فقط یک فروشنده نیستید. به‌ این‌ ترتیب آن‌ها بیش‌ازپیش به برندتان اعتماد خواهند کرد و برای شما ارزش بیشتری قائل می‌شوند. این موضوع می‌تواند رابطه‌ی طولانی‌مدت مشتریان با شما را تضمین کند. تولید محتواهای طولانی و در عین‌ حال مفید، یکی از متداول‌ترین راه‌هایی است که شما را به یک رهبر فکری تبدیل خواهد کرد. این امر با ایجاد راهنماهای جامع، کتاب‌های الکترونیکی و ایجاد پست‌هایی در وبلاگ که بیش از ۲۰۰۰ کلمه دارند، به دست می‌آید.

محتوای شما نه‌تنها باید طولانی باشد، بلکه باید مطالب و نکات ارزشمندی را به مخاطبان ارائه دهد که در هیچ منبع دیگری عنوان نشده باشند. علاوه بر این، محتوای طولانی در موتورهای جستجو نیز رتبه‌ی بالاتری خواهند داشت و اشتراک‌گذاری و بازدیدهای بیشتری را به دست می‌آورند؛ بنابراین در فرایند طراحی استراتژی تولید محتوا باید علاوه بر وب‌سایت، بر تدوین استراتژی تولید محتوای وبلاگ نیز به‌طور ویژه‌ای متمرکز شوید تا جایگاه قابل‌ملاحظه‌ای در موتورهای جستجو به دست بیاورید.


3- ایجاد وفاداری در مشتریان

زمانی که مخاطبان همواره با مطالب و محتواهای ارزشمندی از سمت شما مواجه شوند، برندتان را از زاویه‌ی دیگری نگاه خواهند کرد. به این صورت نه‌تنها اعتبار خود را افزایش می‌دهید، بلکه از دید آن‌ها جالب و دوست‌داشتنی نیز به نظر می‌رسید. به‌عنوان‌ مثال، یکی ابزارهای رسانه‌های اجتماعی با نام Buffer، روی یک وبلاگ صنعتی سرمایه‌گذاری کرد که دارای پست‌های هوشمندانه‌ای مانند «اشتباهات رایج مغز ما و نحوه‌ی رفع آن‌ها» بود. به‌این‌ترتیب با محتوای سرگرم‌کننده و آموزنده‌ای که خارج از حوزه‌ی محصولات و خدماتش بود نه‌تنها توانست به مشتریان وفادار دست پیدا کند، بلکه طرفداران زیادی نیز به دست آورد. زمانی که تمام ابزارهای این‌چنینی تنها به دنبال توسعه و معرفی ابزارهای پیشگامانه‌ی خود هستند، آنچه بافر انجام می‌دهد باعث می‌شود مخاطبان احساس کنند برایتان اهمیت دارند و حس وفاداری در آن‌ها ایجاد خواهید کرد.


4- افزایش ترافیک

تدوین استراتژی محتوا در جهت جذب مخاطب

تولید محتواهای مفید و ارزشمند بر اساس یک استراتژی تولید محتوا در وب می‌تواند برای شما ترافیک بالایی را به ارمغان بیاورد. بی‌شک شما می‌خواهید وب‌سایت‌تان در معرض دید مشتریان و لیدهایتان قرار بگیرد و از آن بازدید کنند. اما بدون انتشار محتوا به طور مرتب و مداوم، چگونه آن‌ها را به سمت سایت‌تان هدایت خواهید کرد؟ چنانچه یکی از اهداف اصلی استراتژی محتوای شما افزایش بازدید از وب‌سایت‌تان است، باید بر تبلیغات، استراتژی تولید محتوا در شبکه های اجتماعی و همچنین استراتژی‌های SEO خود تمرکز کنید.

شما به وبلاگ منظمی نیاز دارید که حاوی کلمات کلیدی هدفمند و محتوای باارزش باشد. به‌این‌ترتیب می‌توانید پست‌های رسانه‌های اجتماعی‌تان را به آن پیوند دهید. برای افزایش بازدید و ترافیک، برنامه‌ی استراتژی تولید محتوا شما باید جامع باشد و تمام جنبه‌های تولید محتوا را در بر بگیرد. در واقع زمانی که می‌خواهید ترافیک خود را افزایش دهید، همه‌ی کانال‌های محتوای شما مهم و حائز اهمیت هستند.


5- تولید لید

بسیاری از بازاریابان، تولید لید را یکی از مهم‌ترین اهداف استراتژی تولید محتوا عنوان می‌کنند. اگرچه ترافیک بالا امری مهم و سودمند است اما چنانچه دستاورد قابل‌توجه و ارزشمندی را از بازدید مخاطبان و خوانندگان‌تان به دست نیاورید تلاش‌هایتان بی‌نتیجه خواهد ماند. با ایجاد محتواهای جذاب، تأثیرگذار و مفید در رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌تان می‌توانید لیدهای بیشتری را جذب کنید. به‌ این‌ ترتیب تعداد مشتریان بالقوه‌ای که به سمت قیف فروش‌تان روانه می‌شوند، به‌طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.


6- تبدیل لید به مشتری و افزایش فروش

ممکن است در حال حاضر مخاطبان نسبتاً زیادی داشته باشید اما هنوز از میزان فروش و درآمدتان رضایت نداشته باشید. چنانچه هدف شما تبدیل لیدهای بیشتر به مشتری و افزایش فروش است، استراتژی محتوای خود را باید طوری تنظیم کنید که لیدها و مشتریان فعلی‌تان را جذب و درگیر کند. شما باید بر ایمیل‌ها، خبرنامه‌ها و رسانه‌های اجتماعی‌تان متمرکز شوید.

با ارسال ایمیل به‌طور منظم و انتشار مداوم پست در رسانه‌های اجتماعی می‌توانید همواره خود را در معرض دید و توجه آن‌ها قرار دهید. محتواها باید برای مخاطبان شما مناسب و ارزشمند باشد تا بتوانید آن‌ها را درگیر خود کنید. به‌ این‌ ترتیب مشتریان وفادار و قابل اعتمادی خواهید داشت که همیشه شما را دنبال می‌کنند. با افزایش حضور در رسانه‌های اجتماعی و ارزش دادن به مخاطبان فعلی، آن‌ها به‌راحتی از لید به مشتری تبدیل خواهند شد. اگر هنوز با قیف فروش و چگونگی تبدیل مخاطب به مشتری آشنایی ندارید، مطالعه‌ی آن را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

افزایش نرخ تبدیل با استراتژی محتوا

۵ نکته‌ی مهم در تعیین استراتژی تولید محتوا

اولین عنصری که باید برای استراتژی محتوای خود در نظر بگیرید، چشم‌انداز برندتان است. دوست دارید برند شما در میان افراد به چه چیزی معروف باشد؟ چه چیزی شما را از رقبایتان متمایز می‌کند؟ برند شما در حال حاضر در چه زمینه‌ای تخصص دارد؟ در واقع باید بر مواردی تمرکز کنید که می‌خواهید کسب‌وکارتان در حال حاضر و آینده به آن‌ها دست یابد و استراتژی تولید محتوای خود را بر اساس این موارد بنا کنید. در این بخش نکات و موارد مهم در تعیین استراتژی محتوایی را ذکر کرده‌ایم:


۱- تعیین اهداف

هنگامی‌که چشم‌انداز استراتژی محتوای خود را تعیین کردید، زمان آن است که برای محتوای خود اهدافی را تعیین کنید. اهداف باید طوری تنظیم شوند که معنادار و قابل‌اندازه‌گیری باشند و محتوای شما بتواند به‌طور منطقی به آن‌ها برسد. به‌عنوان یک نقطه‌ی شروع خوب می‌توانید به این فکر کنید که چگونه استراتژی محتوای شما با استراتژی و اهداف SEO شما هماهنگ می‌شود و بر آن تاثیر می‌گذارد. در نظر بگیرید که می‌خواهید محتوای شما به چه میزان با اهداف سئو مانند ترافیک ارگانیک و تبدیل‌ها مشارکت داشته باشد و بر این‌ اساس اهداف کلی را ایجاد کنید.


۲- تعیین مخاطب هدف

گام بعدی در توسعه‌ی استراتژی شما این است که بفهمید مخاطبان‌تان چه افرادی هستند و در ادامه قصد دارید چه مخاطبانی را جذب کنید. موارد زیر می‌توانند کمک کنند دید جامعی نسبت به مخاطبان‌تان داشته باشید:

  • اطلاعات دموگرافیک (سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و…)
  • مخاطبان اغلب در کدام قسمت‌های فضای آنلاین به گشت‌وگذار می‌پردازند؟ (به چه وب‌سایت‌های دیگری مراجعه می‌کنند؟)
  • افراد از چه کانال‌هایی برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند؟ (توییتر، فیس‌بوک، اینستاگرام و…؟)
  • چه افرادی بر آن‌ها تأثیر می‌گذارند؟ (به نظرات چه کسانی اعتماد دارند؟)

اگر در حال حاضر یک پرسونای تحقیقاتی دارید، می‌توانید از این بینش‌ها در طراحی استراتژی محتوای خود استفاده کنید. در غیر این صورت می‌توانید شروع به ایجاد پرسونا کنید. ایجاد مجموعه‌ای از افراد به‌عنوان الگویی برای نشان‌دادن مشتریان هدف می‌تواند یک فرایند بسیار عمیق یا یک طرح اولیه باشد. شما می‌توانید با اطلاعات اولیه جمعیت‌شناختی و رفتاری شروع کنید و در ادامه با درک آنچه در ذهن مخاطبان شما می‌گذرد آن را به تکامل برسانید.

شناخت مخاطبان محتوا و نیازهای آن‌ها

۳- درک نیازهای مخاطبان هدف

برای این‌که استراتژی تولید محتوا را به‌درستی درک کنید نه‌تنها باید مشتریان خود را بشناسید، بلکه باید مواردی مانند انگیزه‌ها، نیازها و معیارهای تصمیم‌گیری آن‌ها را نیز شناسایی و درک کنید. شما می‌توانید با مطالعه‌ی تحقیقاتی در حوزه‌ی فعالیت و صنعت خود، نسبت به مشتریان و سفر خرید آن‌ها اطلاعات کارآمدی را به دست آورید. در واقع این‌که بدانید چه کسانی را هدف قرار می‌دهید و کدام خواسته و نیازهایشان از طریق محتواهای شما تأمین می‌شود، کلید یک استراتژی محتوای موفق است. با ایجاد محتوایی که نیازهای مخاطبان را برآورده می‌کند، تجربه‌ی ارزشمندی را برای آن‌ها فراهم خواهید کرد و ارتباطات موثری نیز برای برندتان ایجاد می‌کنید.


۴- هماهنگ کردن سبک محتوا با شخصیت برند

استراتژی محتوا نه‌تنها باید به تصمیمات استراتژیک توجه داشته باشد، بلکه باید عناصر تاکتیکی را که بر تمام محتواهای شما تأثیر می‌گذارند هم تحت تأثیر قرار دهد. داشتن سبک و لحن یکسان در تمام محتواها برای ایجاد انسجام در همه پیام‌های برند، امری مهم و موثر است. این دستورالعمل‌ها باید برگرفته از ماهیت برند شما باشد و بر این‌ اساس شخصیت برند را منعکس کند. برای مثال اگر برند شما بر انتقال اطلاعات پیچیده و جدی متمرکز شده است، باید دستورالعمل‌هایی ایجاد کنید که لحن مقتدر، شفاف و دقیقی داشته باشد. هنگام ایجاد محتوا باید دستورالعمل‌‌های خود را به‌دقت بررسی کنید تا علاوه بر لحن، با سایر عناصر و ارتباطات شرکت نیز مطابقت داشته باشد.


۵- بررسی و ممیزی محتواهای فعلی

در طراحی استراتژی محتوا خود باید بررسی محتواهایتان را مدنظر قرار دهید. ابتدا یک فهرست از محتوای موجود خود تهیه کنید. در مرحله‌ی بعدی آن‌ها را سازماندهی و برچسب‌گذاری کنید. برای هر بخش محتوایی در وب‌سایت و سایر رسانه‌های اجتماعی‌تان، عناصر کلیدی را که در فرایند حسابرسی ارزیابی خواهید کرد دسته‌بندی کنید. مثلاً باید تعیین شود که هر محتوا چه قالب و فرمی دارد؟ چه قسمتی از قیف بازاریابی را هدف قرار می‌دهد؟ آیا قدیمی است یا هنوز مورد بازدید و استفاده مخاطبان قرار می‌گیرد؟ سپس باید عملکرد و میزان موفقیت هر محتوا مقیاس‌گذاری و اندازه‌گیری شود. در نظر داشته باشید که مقیاس‌ها بر اساس اهدافی که در استراتژی تولید محتوا اولیه خود تعیین کرده‌اید، متفاوت خواهند بود. در نهایت باید بفهمید که در کدام زمینه‌ها و چگونه می‌توانید به موفقیت برسید یا در چه مواردی ضعف دارید و باید به تقویت آن‌ها بپردازید.

بازبینی منظم مطالب و بازنگری استراتژی ها تولید محتوا

۲ نمونه استراتژی بازاریابی محتوایی

در این بخش ۲ نمونه از استراتژی‌های تولید محتوا را برای شما ذکر می‌کنیم. ابتدا به یک شرکت مشاور مالی خواهیم پرداخت. یک مشاور مالی مستقل شرکتی است که به صاحبان مشاغل کوچک کمک می‌کند تا برنامه‌های بازنشستگی کارمندان را تنظیم کنند. مخاطبان هدف آن‌ها صاحبان مشاغل کوچکی با کمتر از ۱۰ کارمند هستند که مشاغل مبتنی بر خدمات را اداره می‌کنند. نیاز و اهداف مخاطبان هدف یک شرکت مشاوره مالی این است که برنامه‌ی بازنشستگی خود و کارکنان‌شان را تدوین کنند. مخاطبان آن‌ها می‌خواهند سرمایه‌گذاری خود را به حداکثر برسانند و تحت هیچ شرایطی پول‌شان را از دست ندهند. آن‌ها برای جذب لید و افزایش نرخ تبدیل خود در تمام پست‌های وبلاگ‌شان می‌توانند CTA را مدنظر قرار دهند. مثلاً تمام پست‌های وبلاگ شرکت‌های این‌چنینی می‌تواند با ارائه‌ی یک پیشنهاد روزانه یا یک مشاوره‌ی رایگان به پایان برسد.

برای نمونه‌ی دوم، به سراغ آژانس‌های طراحی وب رفته‌ایم. یک آژانس طراحی وب در واقع شرکتی است که در زمینه‌ی ویترین تجارت الکترونیک تخصص دارد؛ بنابراین مشخص است که مخاطبان هدف آن‌ها فروشندگان بزرگ و کوچک تجارت الکترونیکی هستند. نیازها و اهداف مخاطبان هدف آژانس‌های طراحی وب، ایجاد سایتی حرفه‌ای است که بتواند تبدیل‌ها را به حداکثر برساند و هرگز دچار نقص فنی یا اصطلاحاً DOWN نشود. با توجه‌ به این‌که تجارت الکترونیک اغلب حاشیه سود محدودی دارد، آژانس‌ها می‌توانند در محتواهای خود پیشنهاد دهند که هزینه‌ی کار را برحسب بودجه‌ی موردنظر مشتریان تعیین و دریافت خواهند کرد.


اهمیت استراتژی تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی و شیوه‌ی پیاده‌سازی آن

محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی پست می‌کنید این قدرت را دارد که برند شما را به یک نام بزرگ تبدیل کند و باعث شود دنبال‌کنندگان شما تبدیل به طرفداران‌تان شوند. این امر مهم تنها با داشتن یک استراتژی محتوایی جامع در رسانه‌های اجتماعی محقق خواهد شد. در واقع ظاهرشدن در تمام پلتفرم‌های اجتماعی و انتشار پراکنده و نامنظم پست در آن‌ها برای محقق شدن اهداف و موفقیت کافی نیست. برای دیده‌شدن و حفظ جایگاه‌تان در رسانه‌های اجتماعی باید مواردی مانند شناسایی اهداف خاص، ایجاد پست‌هایی ارزشمند و متناسب با اهداف و همچنین توزیع محتوا در بسترهای مناسب را مدنظر قرار دهید. در این صورت می‌توانید نتایج خود را اندازه‌گیری کرده و استراتژی تولید محتوا خود را به‌مرور تنظیم کنید.


گام اول

اولین قدم این است که اهداف محتوایی خود را تعیین کنید. شناسایی و تعیین هدف به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی بهتری برای تولید محتواهای خود داشته باشید. این فرایند شامل بررسی عمیق ارزش‌های برند و همچنین تحقیق درباره‌ی مخاطبان است. اهداف کلی بازاریابی‌تان را شناسایی کنید و تعیین کنید که استراتژی بازاریابی محتوا چگونه باید به این اهداف برسد. هرچه اهداف بازاریابی شما مشخص‌تر باشد، بهتر می‌توانید محتوای رسانه‌های اجتماعی خود را برای رسیدن به این اهداف تنظیم کنید.


گام دوم

در این مرحله، زمان ایجاد یک تقویم محتوایی فرارسیده است. داشتن یک تقویم به شما امکان می‌دهد تا در برنامه‌ریزی محتوا برای رسانه‌های اجتماعی خود از رویکردی بزرگ استفاده کنید. علاوه بر این به شما کمک می‌کند ایده‌های خود را تجسم کنید و آن‌ها را به‌گونه‌ای سازماندهی کنید که باعث اجرای آسان‌تر استراتژی شود. تقویم محتوا در واقع هسته اصلی تمام مواردی است که در تمام شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید. در ایجاد یک تقویم محتوایی باید توجه داشته باشید که چه محتوایی در چه شبکه اجتماعی و در چه زمانی بهترین بازدهی و عملکرد را به همراه خواهد آورد. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد تقویم محتوایی و نحوه‌ی ساختن آن، صفحه‌ی تقویم محتوایی چیست را با دقت بخوانید.

استراتژی شبکه‌های اجتماعی

گام سوم

اکنون می‌توانید محتوای خود را منتشر و توزیع کنید. در این میان باید توجه داشته باشید که استراتژی شبکه‌های اجتماعی فراتر از آن چیزی است که در کانال‌های اجتماعی‌تان به اشتراک می‌گذارید. در واقع برنامه‌ریزی و انتشار محتوا تنها درصد کمی از موفقیت استراتژی‌تان را تضمین خواهد کرد. یک استراتژی خوب شامل یافتن راه‌هایی است که محتواهای شما را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار دهد.

تشخیص این‌که مخاطبان‌تان در چه مواقعی در شبکه‌های اجتماعی فعالیت بیشتری دارند و همچنین اشتراک‌گذاری پست‌ها در زمان مناسب به شما کمک می‌کند تا در دسترس افراد بیشتری قرار بگیرید. علاوه بر این باید بدانید که هر یک از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به روش‌های منحصر به خود می‌توانند جهت دستیابی به بالاترین دسترسی به شما کمک کنند. در پلتفرم‌هایی مانند توییتر و اینستاگرام استفاده از هشتگ راهی عالی برای افزایش توزیع و دیده‌شدن مطالب‌تان است. هشتگ‌ها به شما خواهند کرد به افرادی برسید که نه‌تنها شما را فالو می‌کنند، بلکه به دنبال علاقه‌مندی‌ها و ترندهای خاصی نیز هستند. در لینکدین و فیس‌بوک هم می‌توانید به گروه‌ها و اجتماعات مرتبط با صنعت خود بپیوندید.


گام چهارم

آخرین گام برای یک استراتژی محتوایی موثر در رسانه‌های اجتماعی، اندازه‌گیری نتایج همه‌ی تلاش‌های شماست. در واقع جهت ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوایی طولانی‌مدت، بررسی مداوم عملکرد و فعالیت‌ها امری حیاتی به شمار می‌آید. تعیین معیارهایی دقیق برای اندازه‌گیری عملکرد محتواها به شما کمک خواهد کرد برنامه‌تان را در طول زمان تغییر دهید و بهینه کنید. در حالت ایده‌آل شما باید هر ماه محتواهایتان را مورد تجزیه‌وتحلیل قرار دهید، به بررسی نحوه‌ی عملکرد هر بخش از محتوا و کارکرد آن با متغیرهای مختلف بپردازید و ارزیابی کنید که هر محتوا چقدر به اهداف کلی محتوایی که در مرحله‌ی اول تعیین کرده‌اید کمک کرده است.

خوب است بدانیم که اگرچه امروزه انواع شبکه‌های اجتماعی با استقبال بی‌نظیری از سوی افراد و مشاغل روبه‌رو شده‌اند و توجه کمتری به وبلاگ‌ها می‌شود اما همان‌طور که پیش‌تر عنوان کردیم وبلاگ‌ها هنوز هم کارآمد و موثر هستند؛ بنابراین جهت دستیابی بر تمام مخاطبان دنیای دیجیتال و تحقق کلیه اهداف بازاریابی محتوایی باید استراتژی تولید محتوای وبلاگ را نیز مدنظر داشته باشید.


به متخصصان تولید محتوا مراجعه کنید

هرچند در این مقاله تلاش کردیم از سیر تا پیاز استراتژی تولید محتوا را برایتان بازگو کنیم، اما طراحی، تدوین و اجرای یک استراتژی موفق نیاز به آگاهی، تجربه، تخصص و مدیریت کافی دارد. نادیده‌گرفتن این موضوع می‌تواند خطر از دست‌ رفتن فرصت‌ها، افزایش هزینه‌ها، نیاز به ایجاد تغییرات مداوم در برنامه و از بین‌ رفتن سرمایه را به همراه داشته باشد؛ بنابراین چنانچه نیاز به یک استراتژی محتوایی اصولی و کارآمد دارید، می‌توانید در اولین فرصت با متخصصان نویسش تماس بگیرید. علم و تجربه‌ی افراد تیم نویسش به کمک شما خواهد آمد و بر اساس نیاز و اهداف شما یک استراتژی جامع و بی‌نقص را در اختیارتان قرار خواهد داد. شما می‌توانید آسان و سریع سفارش استراتژی محتوا را در پنل نویسش ثبت کنید.

1 comment
  1. این‌هایی که فرمودید استراتژی محتواست و نه «استراتژی تولید محتوا»
    استراتژی محتوا شامل «خلق/تولید» ، «توزیع» و «ترویج» محتواست و کار در مرحله تولید تازه شروع می‌شود.
    با مهر
    یاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلب قبلی
اثرات محتوای کپی بر سایت

اثرات محتوای کپی بر سایت

مطلب بعدی

نویسندگان مبتدی و یافتن شغلی تخصصی

مطلب مرتبط