راهنمای تولید محتوا با نویسش | چگونه محتوای بی‌نقص تحویل بگیریم؟

راهنمای تولید محتوا با نویسش - چگونه محتوای بی‌ نقص تحویل بگیریم؟

برای در اختیار داشتن یک محتوای عالی، کارآمد و بی‌نقص، باید از افرادی مجرب و کارآزموده برای تولید محتوا استفاده کنید. این راهنمای تولید محتوا شامل نکاتی‌ است که باید هنگام ثبت سفارش تولید محتوا در نویسش در نظر داشته باشید تا بتوانید تعامل درستی را با تولیدکننده برقرار کنید.

گام اول: پیش از سفارش تولید محتوا

سفارش تولید محتوا، یکی از آخرین حلقه‌های زنجیره‌ی بازاریابی محتوایی شماست. پیش از آن‌که تولید محتوا را آغاز کنید، باید پیش‌نیازهایی را در این خصوص در نظر بگیرید. نگران نباشید! نه خیلی پیچیده‌اند و نه چندان دشوار! تنها کافی‌ است حواس‌تان به مراحلی که در پیش دارید باشد.

استراتژی محتوا

استراتژی محتوا تعیین‌کننده‌ی اهداف خرد و کلان شما در مسیر بازاریابی محتوایی خواهد بود. با تدوین سند استراتژی محتوای کسب‌وکار خود، می‌توانید اهداف پیش روی خود را بهتر شناخته و محتوای مورد نیاز را هم‌راستا با آن سفارش دهید.

حجم محتوا

حجم و طول محتوا ارتباط مستقیمی به محل استفاده، جامعه‌ی مخاطب و هدف استفاده از آن محتوا دارد. مثلاً اگر می‌خواهید یک ترفند ساده را به مخاطبین خود ارائه کنید، نباید طول بیشتر از ۳۰۰ کلمه را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید مخاطب خود را ترغیب به خرید محصولی کنید، باید توضیحات کافی را به وی ارائه کنید که احتمالاً این اتفاق در کمتر از ۵۰۰ کلمه ممکن نیست. بد نیست نگاهی به مطلب طول محتوا نیز بیندازید تا بتوانید حجم محتوای مورد نیازتان را بهتر انتخاب کنید.

پلتفرم انتشار

راهنمای تولید محتوا: انتخاب درست پلتفرم انتشار

محل استفاده‌ی محتوا هم معیار مهم دیگری‌ است که باید درباره‌ی آن مطمئن باشید. اگر مطلبی را در قالب پست وبلاگ سفارش می‌دهید، احتمالاً استفاده از آن در قالب یک رپورتاژ خبری چندان کارآمد نیست.


گام دوم: جمع‌آوری اطلاعات اولیه

برای ثبت هر سفارش، به برخی اطلاعات نیاز خواهید داشت. بدون این موارد، سفارش شما عملاً نمی‌تواند به تولیدکننده‌ی محتوا برای فهمیدن منظور و هدف شما کمکی بکند:

لینک منبع

اگر مطلب درخواستی شما، ترجمه یا برداشتی از یک محتوای آماده‌ی انگلیسی است، حتماً باید لینک آن‌ را داشته باشید. اگر محتوای خود را به صورت متنی در اختیار دارید، می‌توانید فایل آن‌ را بارگذاری کنید و یا از سرویس اشتراک‌گذاری متن مثل justpaste.it استفاده کنید.

لینک نمونه

هیچ‌چیز بیشتر از نمونه و مصداق‌های عینی به متخصص محتوا در فهم اهداف شما یاری نمی‌رساند! اگر نمونه‌ محتوای درخواستی خود را به زبان فارسی دارید و یا پیش‌تر در جایی نمونه‌ی محتوای درخواستی‌تان را (حتی در موضوعی متفاوت) منتشر کرده‌اید، لینک آن‌ را به اشتراک بگذارید.

کلمات کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی، ارتباط مستقیمی به برنامه‌ی شما برای بهینه‌سازی سایت‌تان در موتورهای جستجو دارد. خوب است که قبل از سفارش محتوا، تحلیلی کوتاه درباره‌ی وضعیت سایت خود در موتورهای جستجو داشته باشید. به‌زودی در این خصوص مطلبی در وبلاگ نویسش منتشر خواهد شد.

گام سوم: ثبت سفارش

بخش سوم راهنمای تولید محتوا به آموزش ثبت سفارش در نویسش مربوط می‌شود. حالا آماده‌ی ثبت سفارش در نویسش هستیم. بخش‌های مختلف این صفحه، اطلاعات گوناگونی را در مورد سفارش از شما دریافت می‌کند:

نوع مطلب

نوع محتوای درخواستی خود را بر اساس محل انتشار انتخاب کنید.

موضوع مطلب

در فهرست موضوعات، یکی را انتخاب کنید. برای انتخاب ساده‌تر می‌توانید از جستجوی موضوع نیز بهره ببرید.

لحن مطلب

لحن مطلب، همزمان به «موضوع» و البته استراتژی متحوای شما مرتبط است. به‌زودی در خصوص لحن محتوا مطلبی در نویسش منتشر خواهد شد.

نوع نگارش

اگر محتوای درخواستی شما می‌بایست از اساس توسط متخصص تولید شود گزینه‌ی «تالیف» و اگر از منبعی به زبان انگلیسی استفاده می‌شود‌ گزینه‌ی «ترجمه» را انتخاب کنید. همچنین اگر مد نظر شما نوشتن بر اساس یک محتوای انگلیسی‌ است و ترجمه‌ی عینی محتوا را در نظر ندارید گزینه‌ی «تالیف و ترجمه» را انتخاب کنید.

طول محتوا

همان‌طور که پیش‌تر عنوان شد، طول محتوا ارتباط مستقیمی به اهداف محتوا دارد. لطفاً در انتخاب طول محتوا دقت لازم را به خرج دهید چرا که در محاسبه‌ی هزینه‌ی سفارش تأثیر مستقیم دارد و پس از ثبت، امکان ایجاد تغییر در آن وجود ندارد.

هدف محتوا: هدف و یا call to action رکنی کلیدی در محتوای تبلیغاتی و تجاری است. این بخش، به تولیدکننده‌ی محتوا می‌فهماند که این محتوا دقیقاً با چه هدف و نیتی تولید شده و می‌بایست حاوی چه پیامی باشد؛ پس در انتخاب آن دقت کنید.

عنوان سفارش

عنوان و تیتر پیشنهادی مطلب موردنظر را در این بخش وارد کنید.

کلمات کلیدی

برای هر سفارش می‌توانید نهایتاً پنج کلیدواژه را پیشنهاد دهید تا نویسنده در محتوا استفاده کند.

توضیحات

هر توضیحی را که بتواند در فهم موضوع به تولیدکننده کمک کند در این کادر وارد کنید. این توضیح می‌تواند در مورد زمینه‌ی کاری شما، اهداف نهایی و یا به‌طور تخصصی در مورد محتوا باشد. نیاز به توضیح دوباره نیست که محتوای بهتر در گرو فهم بهتر متخصص از درخواست شماست، پس از هیچ توضیحی صرف‌نظر نکنید.

فایل

اگر فایل گایدلاین تولید محتوای خود را آماده کرده‌اید، آن را بارگذاری کنید.

سفارش شما تکمیل شد و می‌توانید اطمینان داشته باشید که محتوایی با کیفیت دریافت خواهید کرد. اگر در مورد محتوای این صفحه نظر و یا پیشنهادی دارید، حتماً آن را از طریق بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلب قبلی
نویسنده‌ی مهمان نویسش باشید

نویسنده مهمان باشید

مطلب بعدی
دومین کنفرانس بازاریابی دیجیتال

دومین کنفرانس بازاریابی دیجیتال

مطلب مرتبط