چرا تولید محتوا برای هر کسب و کار اینترنتی مهم است؟ 3 دلیلی که کمتر به آن اشاره می‌شود

کسب و کار اینترنتی

در سال‌های اخیر حوزه‌ی استراتژی بازاریابی با تغییرات گسترده‌ای روبه‌رو شده است. در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد کسب‌‌وکارهای اینترنتی برای بازاریابی از تولید محتوا استفاده می‌کنند. تولید محتوا نه تنها باعث می‌شود مطالبی مفید درون سایت خود قرار دهید بلکه باعث افزایش اعتماد مخاطبان فعلی و همچنین جذب مخاطبان جدید می‌شود و می‌تواند تضمینی برای فروش بیشتر هر کسب و کار اینترنتی باشد.

 تولید محتوای با کیفیت باعث می‌شود میزان آگاهی و شناخت نسبت به برند یک کسب و کار اینترنتی افزایش پیدا کند، میزان ترافیک وب‌سایت بالا برود و در نتیجه میزان استقبال از خدمات و محصولات ارائه‌‌شده بیشتر شود.

تولید محتوا نه تنها روی جذب مخاطب و افزایش میزان سود و درآمد تاثیر مثبت دارد بلکه مزایای دیگری را نیز برای شما ایجاد می‌کند که الزاما منجر به افزایش درآمد به طور مستقیم نمی‌شوند.

تولید محتوا روزبه‌روز در حال رشد و گسترش است و اگر شما صاحب یک کسب‌ و کار اینترنتی هستید و نمی‌خواهید از رقبای خود عقب بمانید، حتما باید به فکر استفاده از این روش برای بازاریابی باشید و شروع به تولید محتوا کنید.

برای این که دقیق‌تر متوجه شوید که بازار تولید محتوا چقدر داغ است، به این آمار نگاه کنید:

برای مثال تنها در طول یک ماه بیش از ۸۳ میلیون پست به تنهایی بر روی پلتفرم وردپرس منتشر می‌شود. به عبارت دیگر، محتوا شاه کلید بازاریابی برای یک کسب و کار اینترنتی است.



محتوا چطور می‌تواند به کسب و کار اینترنتی کمک کند؟

این روزها در هر وبینار و پست وبلاگی و سخنرانی آموزشی می‌توانید ردی از بازاریابی محتوایی پیدا کنید. همه از قدرت بی‌نظیر محتوا برای افزایش فروش و تبدیل مخاطبان به مشتریان بالقوه صحبت می‌کنند و سازمان‌ها و کسب‌وکارها برای عقب نماندن از این شیوه‌ی بازاریابی، به دنبال تولید محتوا هستند. پیش‌تر در پست بررسی موردی تاثیر بازاریابی محتوایی بر موفقیت تجاری 4 کمپانی مشهور به طور موردی تاثیر محتوا بر کسب‌وکارهای بزرگ را بررسی کرده‌ایم. اما در ادامه 3 فایده‌ی کمتر شنیده‌شده از محتوا را بررسی می‌کنیم.


یک: افزایش آگاهی نسبت به برند

 تولید محتوا بهترین و موثرترین راه برای افزایش میزان آگاهی نسبت به برند و همچنین جذب مخاطبان و مشتریان جدید با کمترین هزینه ممکن است. فرایند افزایش آگاهی و شناخت از برند با استفاده از تبلیغات تلویزیونی یا رسانه‌های اجتماعی هزینه‌ی بسیار زیادی را برای یک کسب و کار اینترنتی ایجاد می‌کند، مخصوصا اگر کسب‌وکار شما نوپا باشد و سرمایه زیادی برای این نوع تبلیغات نداشته باشید. از طرف دیگر امروزه استفاده از اینترنت و فضای مجازی به حدی فراگیر شده ‌است که تولید محتوا بیشتر از سایر روش‌های تبلیغات در معرض دید و توجه قرار دارد. به همین دلیل مقرون به صرفه‌ترین روش برای بازاریابی یک کسب و کار اینترنتی تولید محتوای باکیفیت است.

مهم نیست حجم کسب‌وکار شما چه اندازه است. همان‌طور که کسب‌وکارهای کوچک برای معرفی هر چه بهتر خود و جذب مخاطب حداکثری به تولید محتوا نیاز دارند، کسب‌وکارهای بزرگ نیز برای حفظ مشتریان و فروش حداکثری محصولات و خدمات‌شان به تولید محتوا نیاز دارند.

تولید محتوا برای کسب و کار اینترنتی

 اگر تولید محتوا به شیوه صحیحی انجام شود و محتوای تولید شده از کیفیت بالایی برخوردار باشد، حجم ترافیک وب‌سایت رشد چشمگیری خواهد داشت. شاید در حال حاضر بسیاری از افراد هیچ شناختی نسبت به برند و کسب‌ و کار اینترنتی شما نداشته باشند، اما تولید محتوای مناسب باعث می‌شود افراد مختلف آگاهی کاملی نسبت به کسب‌وکار و همچنین محصولات و خدمات ارائه‌ شده توسط شما پیدا کنند. همچنین اگر برخی از خدمات و محصولات ارائه‌ شده‌، خاص و ویژه‌ی کسب‌وکار شما هستند، بهترین شیوه‌ی معرفی آن‌ها استفاده از تولید محتواست.

تولید محتوای ویدئویی بهترین روش برای افزایش میزان شناخت و آگاهی نسبت به برند است زیرا از طریق یک فیلم، مردم بهتر متوجه می‌شوند که کسب‌ و کار اینترنتی شما دقیقا چه خدمات و محصولاتی را ارائه می‌دهد، هر چه میزان درک و شناخت از خدمات و محصولات ارائه ‌شده بیشتر باشد، میزان خرید و سودآوری شرکت نیز افزایش پیدا می‌کند.


دو: بهترین شیوه برای ساخت لینک

 به نظر شما چه چیزی باعث می‌شود وب‌سایت‌های دیگر تمایل داشته باشند که به پیج شما لینک دهند؟ پاسخ بسیار ساده است: محتوای عالی.

اگر شما قادر باشید محتوایی با کیفیت‌تر نسبت به دیگر وب‌سایت‌ها تولید کنید، آن‌ها نیز تمایل پیدا می‌کنند که درون سایت‌ خود از محتوای شما استفاده کنند و در نتیجه به سایت شما لینک می‌شوند و از این طریق نیز می‌توانید به رشد کسب و کار اینترنتی خود کمک کنید.

با توجه به اینکه کدام وب‌سایت به محتواهای شما لینک شده ‌است، در یک مدت زمان کوتاه ممکن است حجم ترافیک بسیار زیادی برای شما ایجاد شود. بک لینک‌ها نه تنها باعث افزایش ترافیک می‌شوند که یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین شرایط در تعیین رنکینگ وب‌سایت نیز محسوب می‌شوند.

اگر پیج‌هایی که به وب‌سایت شما لینک می‌شوند دارای امتیاز بالای DA و PA باشند، می‌توانید امیدوار باشید که به واسطه‌ی این لینک‌ها میزان بازدید شما رشد چشمگیری داشته باشد. این امر باعث می‌شود امتیاز PA وب‌سایت شما نیز افزایش پیدا کند.

نکته‌ای که در تولید محتوای متنی باید به آن توجه داشته باشید این است که برخی از محتواهای تولید‌شده دارای تاریخ انقضای بسیار کمی هستند به این معنا که در زمان تولید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند اما رفته رفته از کاربرد آن‌ها کاسته می‌شود و پس از گذشت مدت زمانی کوتاه ارزش و اعتبار خود را از دست می‌دهند.

بک لینک برای سئو

در مقابل اما برخی از محتواها نیز نه تنها با مرور زمان بدون استفاده نمی‌شوند، که حتی توجه بیشتری را نیز به سمت خود جلب می‌کنند. در زمان تولید محتوا تمام تلاش خود را به کار بگیرید که متن را به شیوه‌ای نگارش کنید که جزو دسته‌ی دوم قرار بگیرد تا در کسب و کار اینترنتی زودتر به موفقیت دست یابید.

این کار نه تنها باعث افزایش ترافیک وب‌سایت می‌شود بلکه باعث افزایش تمایل رقبا برای لینک شدن به پیج شما می‌شود. محتوای باکیفیت به محتوایی گفته می‌شود که به صورت دقیق، جامع و با بیانی ساده به تمامی نیازها و سوالات مخاطبین خود پاسخ دهد. یکی از مزایای تولید محتوای باکیفیت این است که دیگر نیازی نیست در بازه‌ی زمانی کوتاه، محتوایی دیگر در مورد همان مبحث تولید کنید، در نتیجه از نظر زمان نیز صرفه‌جویی خواهید کرد. یک محتوای باکیفیت به مراتب ارزش بیشتری نسبت به چندین محتوای باکیفیت پایین دارد.

قبلا در پست تولید محتوا و فراتر از آن! از سیر تا پیاز یک محتوای باکیفیت را تعریف کرده‌ایم که خواندنش قطعا می‌تواند به تولید محتوای کسب‌وکار شما کمک کند.


سه: بهره‌وری حداکثری از استراتژی‌های سئو

 زمانی به خوبی متوجه اهمیت محتوا خواهید شد که تاثیرگذاری آن را روی سئو درک کنید. سئو یکی از مهم‌ترین موارد برای افزایش قابلیت دسترسی مخاطبان به یک وب‌سایت است. در واقع هرچه سئوی محتوا بهتر باشد، شانس دیده‌ شدن آن افزایش پیدا می‌کند و جایگاه بهتری در نتایج جستجوی مخاطبان خواهد داشت.

اگر شما صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید و می‌خواهید در زمینه‌ی سئو حرفی برای گفتن داشته باشید، گام اول در این مسیر، تولید یک محتوای باکیفیت است. به عبارت دیگر، تولید محتوا موثرترین تکنیک در سئو است. بررسی‌ها نشان می‌دهد وب‌سایت‌هایی که از تولید محتوا استفاده می‌کنند، توسط موتورهای جستجو، ۴۳۴ درصد بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. هر چه محتوای بیشتری در وب‌سایت خود منتشر کنید، موتورهای جستجو به میزان بیشتری صفحات شما را به مخاطبان نمایش می‌دهند.

البته داشتن صفحات زیاد صرفا به معنای افزایش ترافیک سایت و رشد کسب و کار اینترنتی نیست. شما باید از این صفحات در راستای موضوعات مختلف استفاده و در زمینه‌های مختلف تولید محتوا کنید. محتواهای شما باید بتوانند به نیازها و سوالات مختلف مخاطبین پاسخ ‌دهند. این کار باعث می‌شود عبارات کلیدی گسترده‌ای به کار برده شود که نتیجه‌ی آن افزایش توجه موتورهای جستجو به صفحات شما است.

تولید محتوا برای سئو

هر چه محتوای بیشتر و متنوع‌تری تولید کنید، مخاطبان بیشتر و متنوع‌تری به وب‌سایت شما مراجعه می‌کنند. این امر باعث افزایش مدت زمان on-site مخاطبان می‌شود که نتیجه‌ی آن بهینه‌سازی سئو است. مدت زمانی که محتواهای شما می‌تواند مخاطب را داخل وب‌سایت نگه‌ دارد، یک شاخص مثبت است که گوگل از آن برای رتبه‌بندی صفحات استفاده می‌کند.

نکته

 در زمان تولید محتوا، هدف اصلی باید افزایش میزان آگاهی و علم خواننده باشد. زمانی که مخاطب به سایت شما مراجعه می‌کند، پیرامون یک موضوع کنجکاو است و می‌خواهد اطلاعات جدیدی به دست آورد و سوال‌هایی در ذهن او وجود دارد که به دنبال یافتن پاسخ برای آن‌هاست. به همین دلیل در زمان محتوانویسی باید اطلاعاتی مفید و جامع در اختیار خواننده قرار دهید. این امر نه تنها باعث افزایش ترافیک و استقبال مخاطبین می‌شود بلکه باعث ایجاد یک رابطه‌ی قوی بین شما و مخاطب می‌شود. این ارتباط در نهایت رشد کسب و کار اینترنتی شما را به دنبال خواهد داشت.

 افراد تنها در صورتی مجددا به یک سایت مراجعه می‌کنند که نسبت به آن اعتماد کامل داشته باشند و محتواهای آن را باور داشته باشند. به همین دلیل محتوای باکیفیت را به صورت پیوسته در اختیار مخاطبین خود قرار دهید. اگر امروز یک محتوا با کیفیت پایین در سایت خود منتشر کنید و مخاطب اعتماد خود را نسبت به کسب‌ و کار اینترنتی شما از دست بدهد، دیگر به شما مراجعه نخواهد کرد و حتی اگر در دفعات بعد محتوایی مناسب‌تر تولید کنید، شانس چندانی برای جلب مجدد اعتماد مخاطب نخواهید داشت.


سخن پایانی

تولید محتوا یکی از فاکتورهای اساسی برای موفقیت هر کسب‌ و کار اینترنتی است. در این متن سه مورد از دلایل تاثیرگذاری محتوا روی کسب‌وکارهای اینترنتی را بیان کردیم.

به نظر شما مهم‌ترین ویژگی تاثیرگذار تولید محتوا روی یک کسب و کار اینترنتی چیست؟ تولید محتوا چه مزایای دیگری روی کسب‌و کار اینترنتی دارد؟ و آیا تا کنون با مشکل بزرگی در این مسیر مواجه شده‌اید؟ نویسش به شما پاسخ خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلب قبلی
ترجمه مقاله

در ترجمه مقاله چه نکاتی را باید در نظر بگیریم تا بهترین خروجی را داشته باشیم؟

مطلب بعدی
تبلیغ-گوگل

تبلیغ گوگل و همه چیزهایی که باید در مورد آن بدانید

مطلب مرتبط