چرا باید لینکدین را در برنامه بازاریابی محتوایی خود قرار دهید؟

لینکدین در بازاریابی محتوایی

لینکدین مانند سایر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، تعامل با دیگران از طریق نظرات، لایک‌ها و اشتراک‌گذاری‌‌ها و اجرای تبلیغات هدفمند را آسان می‌کند. یکی از بهترین روش‌های بازاریابی محتوایی تبلیغات در لینکدین است.

این شبکه اجتماعی از سایر پلتفرم‌ها متمایز است، زیرا 97٪ از بازاریابان گفته‌اند که از این طریق برای توزیع محتوا استفاده می‌کنند.



لینکدین چیست؟

تفاوت لینکدین با سایر شبکه‌های اجتماعی در این است که کاربران از آن برای ایجاد ارتباطات تجاری، یافتن شغل و تعامل با دیگران در صنعت خود استفاده می‌کنند.

لینکدین بیش از 660 میلیون کاربر در بیش از 200 کشور جهان دارد. این وب‌سایت و اپلیکیشن جزو سریع‌ترین و متمرکز‌ترین پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی محتوا و رشد آن محسوب می‌شود.

امروز لینکدین یکی از موثرترین روش‌ها برای رسیدن به مخاطب هدف و یکی از بهترین مکان‌ها برای دسترسی به متخصصان و ارتباط با آن‌ها است. هرچه شبکه‌ی شما گسترده‌تر باشد، چشم‌انداز شما برای دسترسی به مخاطبان بهتر خواهد بود.

با روند رو به رشد بازاریابی محتوا مردم این شبکه اجتماعی را به عنوان بهترین بستر برای تهیه محتوای حرفه‌ای می‌دانند. بدون شک، با چنین قالب محتوای هدفمندی، لینکدین برای بازاریابی محتوا از توییتر پیشی گرفته است و به مرکزی برای تبلیغ هر نوع محتوای مرتبط با کسب‌وکار تبدیل شده است.


چرا بازاریابی محتوا و تبلیغات در لینکدین پیشنهاد می‌شود؟

91٪ از بازاریابان وقتی می‌خواهند به محتوای باکیفیت بالا و حرفه‌ای دسترسی پیدا کنند، از لینکدین  استفاده می‌کنند.

این شبکه اجتماعی علاوه بر دسترسی گسترده، ارتباط با مخاطبان حرفه‌ای را برای شما آسان می‌کند. حتی می‌توانید کاربران را براساس عنوان شغلی آن‌ها جستجو کنید. این امر برای دستیابی به افرادی که واقعاً در تصمیم‌گیری‌های خرید در یک شرکت‌ تأثیرگذار هستند یا مسئول مستقیم خرید کالا و یا خدمات به شمار می‌روند، مهم است.


نحوه استفاده از لینکدین برای بازاریابی محتوا

این شبکه اجتماعی برخلاف بسیاری از پلتفرم‌های دیگر بیشتر به جای سرگرمی، بر ارائه‌ی اطلاعات تمرکز دارد. این بدان معنا است که کاربران با طرز تفکر متفاوتی وارد لینکدین می‌شوند. این به آن معنا نیست که افراد در لینکدین تمایلی به سرگرمی ندارند، اما آن‌ها واقعاً به دنبال چیزی هستند که بتوانند از آن در صنعت یا برای پیشرفتشان استفاده کنند.

برای استفاده از این پلتفرم به جای تلاش برای فروش چیزی به افراد، باید طیف گسترده‌ای از محتوای باکیفیت بالا را با هدف آموزش یا ارائه ارزش به کاربران ایجاد و منتشر کنید.

چطور در لینکدین تبلیغات کنیم

چه محتوایی را باید در لینکدین به اشتراک بگذاریم؟

شما باید انواع مختلفی از مطالب مفید و کاربردی را برای مخاطب خود در این شبکه اجتماعی قرار دهید. این به آن معنا نیست که شما هرگز نمی‌توانید در مورد موضوعات شخصی مطلب بنویسید.

4 قالب محتوایی وجود دارد که در لینکدین از عملکرد خوبی برخوردار است:


1- محتوای طولانی

اگر از 20 بازاریاب مختلف سوال کنید که چه محتوایی به عنوان یک مطلب طولانی به حساب می‌آید، احتمالاً 20 پاسخ متفاوت دریافت خواهید کرد. برخی معتقدند که “مطلب طولانی” به معنای بیش از 700 کلمه است، در حالی که برخی دیگر به شما خواهند گفت که محتوا تا زمانی که به 1800 کلمه نرسد، طولانی محسوب نمی‌شود. صرف نظر از آنچه شما اعتقاد دارید، توزیع محتوای طولانی در لینکدین راهی عالی برای افزایش مخاطبین است.

انتشار محتوای طولانی در لینکدین دارای مزایای زیر است:

  • دسترسی به مخاطب هدفمند
  • افزایش مخاطبین

2- به‌روزرسانی وضعیت‌ها

به‌روزرسانی استاتوس‌ها یا وضعیت‌ها یکی از ویژگی‌های لینکدین است که غالباً نادیده گرفته می‌شود، اما تمرکز بر آن یک روش عالی برای حاضر شدن در میان مخاطبان هدف شما محسوب می‌شود.

به‌روزرسانی‌های استاتوس‌ها را به عنوان محتوای کوتاه مدت در نظر بگیرید. شما می‌توانید برای به اشتراک گذاشتن همه‌ی موارد از ترند‌های مربوط به صنعت تا به‌روزرسانی‌های شرکت خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید هر پست را قبل از اینکه به اشتراک بگذارید، ویرایش کنید تا کنترل کنید که چه کسی پست شما را می‌بیند و چه کسی آن را نمی‌بیند.


3- محتوای ویدئویی

به نظر می‌رسد که خیلی‌ها عاشق محتوای ویدیویی هستند. لینکدین اشتراک‌گذاری محتوای ویدیویی از قبل ضبط شده و زنده را در پلتفرم خود آسان کرده است و این امکان را برای شما فراهم کرده‌ است تا به راحتی محتوای ویدئویی منتشر کنید. حتی اگر یک فیلم‌بردار حرفه‌ای نیستید، چندین ابزار نرم‌افزاری ویرایش فیلم وجود دارد که شما می‌توانید به کمک آن‌ها محتوایی جذاب و باکیفیت آماده کنید. شما می‌توانید برای تبلیغات در لینکدین از محتوای ویدیویی جذاب استفاده کنید.

چرا برای تبلیغات در لینکدین محتوای ویدیویی منتشر می‌کنید؟

محتوای ویدئویی مزایای بسیاری دارد. شما می‌توانید افرادی را که می‌خواهید محتوای خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید به درستی انتخاب کنید. ویدئو همچنین بیش از هر محتوای دیگری به اشتراک گذاشته می‌شود، این به آن معنا است که افرادی که فیلم‌های شما را تماشا می‌کنند و از آن‌ها لذت می‌برند بیشتر هستند.

فالوورهای شما در معرض محتوای شما قرار می‌گیرند و حتی ممکن است علاوه بر آن که آن‌ها را دنبال می‌کنند با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارند.

در نهایت، شما می‌توانید از فیلم‌ها به عنوان راهی آسان برای ارتباط با سایر رهبران صنعت (که با شما در رقابت نیستند) استفاده کنید.


4- محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

محتوای تولید شده توسط کاربر همان‌طور که از اسمش مشخص است هر محتوایی است که توسط کاربران ایجاد شده باشد. این مورد می‌تواند شامل مقالات، فیلم‌ها، تصاویر، پست‌ها یا هر چیز دیگری باشد. این یک روش عالی برای ایجاد تعامل و جلب توجه بیشتر برای برند شما است. با UGC این شانس را دارید که کاربران و فالوورهای خود را به گونه‌ای به نمایش بگذارید که باعث شود برند شما در مرکز توجه قرار بگیرد.

چرا باید محتوای تولید شده توسط کاربر منتشر شود؟

محتوای تولید شده توسط کاربر مزایای مختلفی را به همراه دارد. مشارکت، طرفداران شما را تشویق می‌کند زیرا کاربران در تولید محتوا سهیم خواهند شد. مردم به مردم اعتماد دارند. و از آنجا که UGC توسط افرادی ایجاد می‌شود که برند شما را دنبال و از خدمات یا محصولات شما استفاده می‌کنند، می‌توانید بدون تبلیغات سنگین نحوه‌ی نمایش محصولات و خدمات خود را در دنیای واقعی نشان دهید. اشتراک UGC همچنین می‌تواند به افزایش اعتماد و وفاداری برند شما کمک کند.

با به اشتراک گذاری UGC به کاربران نشان می‌دهید که برای آن‌ها ارزش قائل هستید.

می‌توانید تماس با کاربرانی که قبلاً محتوای مرتبط با برند تجاری شما ایجاد کرده‌اند را در اولویت قرار دهید و از آن‌ها بپرسید که این امکان را دارید از محتوای آن‌ها در لینکدین استفاده کنید یا خیر.


دلایل استفاده از بازاریابی محتوا و تبلیغات در لینکدین

تولید محتوا در لینکداین

رسیدن به هدف

لینکدین میزبان جامعه‌ای متشکل از بیش از 575 میلیون متخصص در سراسر جهان است. مهم نیست که مشتریان شما چه کسانی هستند، تقریباً به طور قطع در این پلتفرم حضور دارند و شما می‌توانید با مشخص کردن فیلترهای مناسب برای جهت‌دهی به کمپین‌ها استفاده کنید.


ارتباط

یک استراتژی محتوای موثر فقط رسیدن به افراد مناسب نیست بلکه رسیدن به آن‌ها در زمینه‌ی مناسب است. این می‌تواند یک چالش بزرگ برای بازاریابان باشد که در فضای اجتماعی فعالیت می‌کنند، زیرا معمولاً افراد در جستجوی محتوای حرفه‌ای هستند. کشف محتوای حرفه‌ای مفید دلیل ورود بسیاری از اعضا است. لینکدین تقریباً همیشه یک محیط برتر برای دستیابی به خریداران و تصمیم گیرندگان به روشی مرتبط است.


تطبیق پذیری

استراتژی‌های بازاریابی محتوای امروز باید شامل انواع مختلفی از مطالب باشد، از پست‌های متنی گرفته تا اینفوگرافیک‌، ویدیو و موارد دیگر.

شما می‌توانید به راحتی همه این سبک‌های مختلف را در ترکیبی از محتوای خود در لینکدین بگنجانید. از آنجا که بازاریابی محتوای بصری برای ایجاد مشارکت اجتماعی یکپارچه‌تر عمل می‌کند، زمینه‌ی مناسبی برای بازاریابان استراتژیک است.


ایجاد رابطه

استراتژی بازاریابی محتوایی یک فرآیند بلندمدت است. مطمئناً، اجرای تبلیغات موقتی می‌تواند ارزشمند باشد، اما هیچ چیز با اهمیت‌تر از ایجاد روابط حرفه‌ای معتبر و محکم نیست. تبلیغات در لینکدین مجرای ارتباطی شما برای چشم‌اندا‌زها، همکاران، همتایان، اینفلوئنسرها و رهبران کسب‌وکار در سراسر جهان است.


اندازه‌گیری

یکی از مهم‌ترین عناصر استراتژی بازاریابی اندازه‌گیری و بهینه‌سازی مداوم است. مهم نیست که از کدام تاکتیک استفاده می‌کنید، تقریباً همیشه باید خود را بهبود ببخشید. از طریق این شبکه اجتماعی می‌توانید به انبوهی از ابزارهای تحلیلی دسترسی پیدا کنید تا بتوانید افرادی که با محتوای شما تعامل دارند را پیدا کنید.


سخن پایانی

در این راهنما، سعی کردیم هر آنچه برای بازاریابی محتوا و تبلیغات در لینکدین نیاز دارید را برای شما جمع‌آوری و بیان کنیم. اگر  در کنار سایر شبکه‌های اجتماعی از لینکدین برای رشد کسب‌وکار خود استفاده می‌کنید بهتر است نحوه‌ی استفاده از این شبکه اجتماعی برای بازاریابی محتوا را بیاموزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلب قبلی
Mobile Optimization

Mobile Optimization | بهینه‌سازی موبایلی

مطلب بعدی
Monthly Recurring Revenue

Monthly Recurring Revenue | میزان درآمد یک کسب‌وکار ثبت‌نام محور در ماه

مطلب مرتبط