اینفوگرافیک چطور می‌تواند ترافیک سایت را افزایش و محتوای شما را جذاب کند؟

اینفوگرافیک تولید محتوا

اگر می‌خواهید ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید، مخاطبان بیشتری را جذب کرده و اطلاعات مختلفی را به نمایش بگذارید، بهتر است در مورد اینفوگرافیک اطلاعاتی را به دست آورید. اینفوگرافیک‌ها از تصاویر جذاب برای برقراری ارتباط سریع و واضح اطلاعات با کاربر استفاده می‌کنند. اگر به دنبال جلب نظر مخاطبان بیشتری هستید و همچنین می‌خواهید رتبه‌ی سئوی خوبی کسب کنید، اینفوگرافیک‌ها می‌توانند بخش مهمی از بازاریابی محتوایی شما باشند. در این مطلب، ما به شما نحوه‌ی تولید و استفاده از اینفوگرافیک را نشان خواهیم داد.

استفاده از اینفوگرافیک بسیار آسان است و برای این کار شما به مهارت طراحی خاصی نیاز ندارید. در ادامه پس از معرفی اینفوگرافیک و مزایای استفاده از آن برای کسب‌وکارها، نحوه‌ی ساخت و چگونگی استفاده از آن را برای اثرگذاری بیشتر بر مخاطب را بررسی خواهیم کرد تا در پایان شما بتوانید بهترین اینفوگرافیک را بر اساس اهداف کسب‌وکار خود ساخته و آن را به اشتراک بگذارید.


در ادامه می‌خوانید
  1. اینفوگرافیک چیست؟
  2. اینفوگرافیک برای کسب‌وکارها
    1. ۱- اعتبار خود را ارتقا دهید
    2. ۲- سئوی سایت را بهبود بخشید
    3. ۳- به مشتریان خود آموزش دهید
  3. نحوه‌ی استفاده‌ی مشاغل از اینفوگرافیک‌ها
    1. ۱- افزایش آگاهی
    2. ۲- قیاس و تضاد
    3. ۳- ساده کردن یک ایده‌ی پیچیده
    4. ۴- به نمایش گذاشتن محصولات و خدمات
    5. ۵- خلاصه کردن مطالب طولانی
    6. ۶- برجسته‌سازی کال‌تو‌اکشن (دعوت به عمل)
    7. ۷- وایرال شدن
  4. چطور یک اینفوگرافیک بسازیم؟
    1. 1-  یک موضوع را انتخاب کنید
    2. ۲- در مورد موضوعات عالی و خاص تحقیق کنید
    3. ۳- داده‌ها و اطلاعات پشتیبانی را جمع‌آوری کنید
    4. ۴- آن‌‌ها را طبقه‌بندی کنید
  5. کار با ابزارهای اینفوگرافیک
  6. چگونه بهترین طرح را انتخاب کنیم؟
    1. ۱- محتوای تجسمی
    2. ۲- نمودار گردشی (فلوچارت یا روندنما)
    3. ۳- جدول زمانی
    4. 4- نقشه
    5. 5. طرح‌های هندسی یا نمودار
    6. ۶- مقایسه
    7. ۷- مختصر کردن داده‌ها
    8. ۸- آموزش
  7. اینفوگرافیک خود را به اشتراک بگذارید‍!
    1. ۱- مقالات سفید، بروشورها و سایر اسناد اطلاعاتی
    2. 2- وب‌سایت و وبلاگ
    3. ۳- شبکه‌های اجتماعی
    4. 4- بازاریابی از طریق ایمیل
  8. زمان شروع کار است!

اینفوگرافیک چیست؟

تولید محتوا روش‌های مختلفی دارد. اینفوگرافیک یکی از انواع محتوا مناسب برای فضای وب است. این گونه‌ی محتوایی نمایشی بصری از اطلاعات است که با ترکیب تصاویر و متن، آن‌ها را برای مشاهده و درک بهتر بیننده آسان می‌کند. اینفوگرافیک‌ها تصاویر بصری و کلمات تعریف شده را برای هدایت هر آنچه که مردم می‌خواهند با آن درگیر شوند را به کار می‌گیرند. آن‌ها از نظر مضمون و هدف متفاوت بوده و غالبا شامل آمار و همچنین آیکون‌ها یا تصاویر گرافیکی هستند تا به صورت سریع و جامع یک موضوع را به خوانندگان ارائه دهند. اما مهم‌ترین سوالی که در مورد اینفوگرافیک مطرح می‌شود این است که چرا این روش موثر است؟

از آن‌جا که مغز انسان تصاویر بصری را بهتر از محتوای متنی پردازش می‌کند، اغلب افراد به سمت عکس‌ها و فیلم‌ها در وبلاگ‌ها و سایر محتواها جذب می‌شوند. در واقع ارتباطات تصویری تاثیرگذارتر از کلمات هستند و به همین دلیل اینفوگرافیک‌ها می‌توانند به سادگی موثرتر از نوشته‌ها باشند.


اینفوگرافیک برای کسب‌وکارها

اینفوگرافیک‌ها صرفا مربوط به دامنه‌ی گروه‌های بزرگ بازاریابی با بودجه‌های هنگفت نیستند. با استفاده از ابزارهای ارزان، کسب‌وکارهای کوچک نیز می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. اگر یک اینفوگرافیک درست تنظیم شده باشد، می‌تواند وب‌سایت شما را به خوبی تکمیل کند. بیایید نگاهی به برخی از مزایای اینفوگرافیک برای کسب‌کارها بیندازیم:


۱- اعتبار خود را ارتقا دهید

افزودن آمار و ارقام به تبلیغات شما باعث اعتبار بیشتر آن‌ها می‌شود. حقیقت این است که اکثر مردم، حتی اگر بینش کافی داشته باشند، با مقاله‌ها و متن‌های طولانی کنار گذاشته می‌شوند.

خودتان را به جای بازدیدکنندگان قرار دهید. آیا ترجیح می‌دهید مقاله‌ای طولانی که هیچ سرنخی از داده‌های اصلی ندارد را بخوانید یا می‌خواهید چشمان شما تصاویر اینفوگرافیکی با برجسته‌سازی‌های قسمت‌های مهم را ببیند؟ وقتی نوبت به نمایش و ایجاد معنا در آمار و ارقام می‌رسد، اینفوگرافیک بسیار مفید و موثر است.


۲- سئوی سایت را بهبود بخشید

اگر در مورد بهینه‌سازی موتور جست‌و‌جو اطلاعاتی کسب کرده باشید، حتما در مورد بک لینک هم شنیده‌اید. بک لینک‌ فرایند دریافت لینک از سایت‌های دیگر است که رتبه‌ی شما را در SERP یا Search Engine Result Page افزایش می‌دهد. اینفوگرافیک‌ها یک روش عالی برای ساخت سریع شبکه‌ی پیوند بک لینک هستند. اگر چیزی را به اشتراک بگذارید، سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگر ارزش آن را می‌بینند و با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارند.


۳- به مشتریان خود آموزش دهید

اینفوگرافیک‌ها فقط تصاویری زیبا برای جلب توجه افراد نیستند، بلکه ابزارهایی آموزشی هستند که می‌توانند به کاربران بالقوه‌ی محصول و برند شما آموزش دهند؛ تحقیق کنید که محصول و خدمات شما چه تاثیری بر کاربران و یا به طور کلی در دنیا خواهد داشت.

به عنوان مثال، شرکتی که به جای پلاستیک از گیاه بامبو نی درست می‌کند، با درست کردن یک اینفوگرافیک می‌تواند تاثیرات منفی استفاده از نی پلاستیکی یک‌بارمصرف بر کره‌ی زمین و محیط‌زیست را نشان دهد تا محصول خود را تبلیغ کند. یا اگر شرکت شما محصولات محلی و ملی تولید می‌کند، برای رقابت با رقیبان خود که محصولات مشابه را از کشورهای دیگر وارد می‌کنند، می‌توانید با درست کردن اینفوگرافیک نشان دهید که واردات این محصول چقدر گاز CO2 تولید کرده و جایگزین کردن آن با محصولات داخلی تا چه حد به این امر کمک خواهد کرد.


نحوه‌ی استفاده‌ی مشاغل از اینفوگرافیک‌ها

هر زمان که بخواهید سریعا اطلاعات را به اشتراک بگذارید یا با استفاده از داده‌ها پیام خود را تأثیرگذار کنید، اینفوگرافیک‌ها می‌توانند به شما کمک کنند. بیایید به بهترین موارد استفاده از آن‌ها در مشاغل کوچک نگاهی بیندازیم:


۱- افزایش آگاهی

آیا در صنعت شما چالشی وجود دارد که بخواهید آن را در خط مقدم کار خود قرار دهید؟ اینفوگرافیک می‌تواند یک مسئله را که در حال انجام است و یا باید انجام شود به دقت بیان کند.


۲- قیاس و تضاد

اگر خدمات یا محصولاتی دارید که می‌خواهید آن‌ها را مقایسه کنید، اینفوگرافیک بهترین روش برای انجام این کار است. با این روش شما می‌توانید از اینفوگرافیک برای کمک به مشتریان در تصمیم‌گیری بین دو محصول برای پیشبرد فروش استفاده کنید.

به اینفوگرافیک زیر طول عمر جانداران مختلف را نشان می‌دهد نگاه کنید که چطور با طراحی منطقی و جذاب خود، در کنار اطلاعاتی که به مخاطب انتقال می‌دهد، ناخودآگاه ذهن بیننده را به سمت مقایسه می‌برد.


۳- ساده کردن یک ایده‌ی پیچیده

اگر کسب و کار شما محصولات یا خدمات پیچیده یا پیشرفته‌ای ارائه می‌دهد که مشتریان درباره‌ی آن اطلاعات چندانی ندارند، می‌توانید به سادگی نحوه‌ی کار یا استفاده از آن را با استفاده از اینفوگرافیک به آن‌ها توضیح دهید. مخاطبان خود را با ارائه‌ی راه‌حل‌ها و قسمت‌های رنگ‌آمیزی شده به لحاظ بصری درگیر کنید. اینفوگرافیک‌ها علاوه بر ساده‌سازی مفاهیم، نحوه‌ی کار فرایندهای پیچیده را نیز آشکار می‌کنند. سادگی طراحی آن‌ها درک بیشتر چگونگی عملکرد یک محصول چند وجهی را برای اکثر افراد آسان می‌کند.

اگر از خوره‌های فیلم و سریال باشید، حتما سریال Dark را دیده یا در مورد آن شنیده‌اید. مجموعه‌ای از کارکترها در این سریال وجود دارند که با سفر کردن در زمان و در جهان‌های موازی، دنبال کردن سریال را پیچیده می‌کنند. فهم ارتباطات میان این شخصیت‌ها، شما را تا سر حد مرگ گیج خواهد کرد. در حالی که با نگاه کردن به اینفوگرافیک زیر، می‌توانید به راحتی ارتباطات شخصیت‌ها را پیگیری کنید.


۴- به نمایش گذاشتن محصولات و خدمات

محصول یا خدمات خود را با یک اینفوگرافیک کاملا زیبا به نمایش بگذارید؛ به طوری که ویژگی‌ها و نکات منحصربه‌فرد را به خوبی نشان دهد. به عنوان مثال، با ارائه‌ی یک اینفوگرافیک می‌توان ترتیب مراحل و جزئیاتی را که مردم برای استفاده از سرویس شما باید بدانند، به بهترین شکل به مخاطب نشان داد.


۵- خلاصه کردن مطالب طولانی

یک تصویر، ارزش و تاثیر هزاران واژه را دارد. اگر تا به امروز از متن‌های طولانی برای تبلیغ و یا بازاریابی محصولات و یا خدمات شرکت خود استفاده می‌کردید، می‌توانید برای تاثیر بیشتر و جذب مخاطبان خود، آن‌ها را در یک اینفوگرافیک زیبا و ساده خلاصه کنید. با این کار، نه تنها تاثیر محتوای شما بیشتر خواهد شد، بلکه برای مخاطبان نیز جذابیت و ارزش بیشتری خواهد داشت.

اینفوگرافیک زیر با استفاده صحیح و مناسب از رنگ و طراحی بصری، خیلی سریع و مختصر به شما خطرات استعمال دخانیات را نشان می‌دهد.

مثال اینفوگرافیک

۶- برجسته‌سازی کال‌تو‌اکشن (دعوت به عمل)

اینفوگرافیک فرصتی برای راهنمایی بازدیدکنندگان از طریق یک فرایند ساده است که می‌تواند شامل تکمیل خرید یا ثبت نام برای اشتراک و یا حتی فرم استخدام آن‌ها باشد. اینفوگرافیک بهترین و تاثیرگذارترین روش برای  CTA در وبلاگ شماست.


۷- وایرال شدن

شما می‌توانید برای موضوعی که مردم به آن علاقه دارند، اینفوگرافیک درست کنید. این فرصت خوبی است که وایرال شوید و برای وب‌سایت خود ترافیک بگیرید.

در این بخش ما بهترین روش‌هایی را که می‌توانید از اینفوگرافیک در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید، ارائه دادیم تا بتوانید از میان آن‌ها مواردی را که با اهداف شما مطابقت دارد انتخاب کنید.


چطور یک اینفوگرافیک بسازیم؟

قبل از این که در مورد چگونگی ساخت یک اینفوگرافیک ساده و تاثیرگذار صحبت کنیم، باید بدانید یک اینفوگرافیک موفق به دو عامل مهم بستگی دارد:

  • محتوای اینفوگرافیک باید با کسب‌وکار شما همسو باشد
  • تبلیغ همسوی محتوا برای دریافت ترافیک و لینک به صورت پیوسته بسیار مهم است

در ادامه‌ی مقاله به چگونگی برآورده‌سازی هر دو معیار در مراحل زیر خواهیم پرداخت:


1-  یک موضوع را انتخاب کنید

اکنون وقت آن است که به نوع اینفوگرافیکی که می‌خواهید ایجاد کنید، فکر کنید. شما می‌خواهید به چه چیزی برسید؟ ممکن است بخواهید به مردم درک بهتری از برند یا صنعت خود و چگونگی ارتباط با آن‌ بدهید. پیش از هر چیز به آنچه مخاطبان شما علاقه‌مند هستند فکر کنید. اگر قصد دارید از اینفوگرافیک برای افزایش بازدید سایت خود استفاده کنید، پس باید بدانید که چطور می‌توانید محتوایی را ارائه دهید که مطابق با علاقه‌ی مخاطبان شما باشد. اگرچه گاهی اوقات ممکن است این تحقیق کمی طول بکشد.


۲- در مورد موضوعات عالی و خاص تحقیق کنید

اختصاص دادن زمان برای تحقیق در مورد موضوعات داغ، یا حل واقعی نقاط ضعف در جای خود، کیفیت اینفوگرافیک شما را بسیار بهبود می‌بخشد. برای یافتن اطلاعات، از جست‌وجوی کلمات کلیدی استفاده کنید و به گوگل ترندز نگاهی بیندازید یا شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر را بررسی کنید تا بدانید کدام عناوین بیشتر جست‌وجو می‌شوند.

بعضی موضوع‌ها همیشه در گردش هستند و تقاضا برای آن‌ها همیشه زیاد است. بازدیدکنندگان شما می‌خواهند محتوایی را مشاهده کنند که راه‌حلی برای مشکلات آن‌ها ارائه دهد. اگر این مشکلات مداوم باشد، محتوای شما می‌تواند با گذشت زمان به افراد جدید نیز کمک کند. برای برخی از سرنخ‌ها در مورد آنچه مردم می‌پرسند، سعی کنید کلمات کلیدی متداول در صنعت خود را پیدا کنید.


۳- داده‌ها و اطلاعات پشتیبانی را جمع‌آوری کنید

اگر داده‌های خود را دارید، عالی است، می‌توانید مرحله‌ی بعدی را رد کنید! اگر نه، نگران نباشید. تعداد زیادی داد‌ه‌ی عمومی در دسترس شماست. منابع مختلف اطلاعات معتبری را در مورد موضوعات مختلف ارائه می‌دهند. پس از داشتن اطلاعات، می‌توانید اینفوگرافیک را با اشکال مختلف یا نمودار ایجاد کنید.


۴- آن‌‌ها را طبقه‌بندی کنید

اکنون شما موضوع مورد نظر خود را انتخاب کرده و تحقیقات خود را انجام داده‌اید، وقت آن است که مطالب را انتخاب کنید. با سازماندهی طرح با بخش‌ها و هدرها شروع کنید.

اطلاعات موردی و تیتروار را با بولت پوینت‌ها نمایش دهید. متن باقی‌مانده فقط برای توضیح مفاهیم اصلی کاملا ضروری است. تا حد امکان برای نشان دادن هر محتوا به جای متن از تصویر استفاده کنید. کلمات را با آیکون‌ها و نمودارها جایگزین کنید. هر بخش از اینفوگرافیک باید شامل چند نکته یا چند جمله باشد.


کار با ابزارهای اینفوگرافیک

اکنون هدفی را تعریف کرده‌اید، محتوای خود را ترسیم کرده و برخی از داده‌ها را جمع‌آوری کرده‌اید، وقت آن است که شروع به طراحی اینفوگرافیک خود کنید. ما در مرحله‌ای هستیم که شما کارهای خود را به محتوایی بصری تبدیل خواهید کرد. اگر با یک طراح کار می‌کنید، در این قسمت کافی است اطلاعات خود را به او تحویل داده و اجازه دهید تا در رسیدن به اهداف شما کمک کند. اما ممکن است شما به عنوان صاحب یک کسب‌وکار کوچک، یک تیم خلاق در اختیار نداشته باشید. خوشبختانه ابزارها و برنامه‌های متنوعی وجود دارد که می‌توانید از آ‌ن‌ها برای ایجاد طرح‌های فوق‌العاده تاثیرگذار به صورت رایگان یا با قیمت پایین استفاده کنید.


چگونه بهترین طرح را انتخاب کنیم؟

اینفوگرافیک‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند به عنوان الگو به ارائه‌ی داده‌های شما کمک کنند. در صورت استفاده‌ی مناسب از الگوی اینفوگرافیک مناسب می‌توانید:

  • درک مفاهیم پیچیده را ساده کنید
  • بسیاری از خواسته‌ها را برآورده کنید
  • بینش‌های کلیدی را به یاد ماندنی‌تر کنید

تصمیم گیری در مورد چیدمان اینفوگرافیک به معنای تفکر در مورد تعداد المان‌های محتوا و چگونگی بیان موضوع مورد نظر شماست. حتما یک الگوی اینفوگرافیک متناسب با موضوعی‌ که انتخاب کرده‌اید و همچنین داده‌هایتان انتخاب کنید. بر اساس هدف اینفوگرافیک می‌توانیدتصمیم بگیرید که کدام الگو بهترین عملکرد را خواهد داشت.

بهتر است المانی از تصاویر تجاری خود مانند لوگو یا نمادهای شرکت را اضافه کنید. از این طریق می‌توانید مطمئن باشید افرادی که به تصویر نگاه می‌کنند آن را به شرکت شما نسبت می‌دهند. (اگر هنوز برای شرکت خود لوگو ندارید، می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای ساخت لوگو به صورت رایگان این کار را در مدت زمان بسیار کوتاه انجام دهید.)

در نتیجه برای هر هدف، داده‌ها را می‌توان به روش خاصی نشان داد. در ادامه رایج‌ترین الگوها و تمپلیت‌ها و موارد مختلفی را که از آن‌ها استفاده می‌شود بررسی خواهیم کرد؛


۱- محتوای تجسمی

برای طراحی که می‌خواهد نوشتاری را بصری‌تر کند، این روش بسیار کارآمد خواهد بود. این نوع طراحی برای جمع‌بندی، توضیحات و درک مطلب در هر حوزه‌ی محتوایی استفاده می‌شود.


۲- نمودار گردشی (فلوچارت یا روندنما)

فلوچارت به شما این امکان را می‌دهد که چندین پاسخ برای یک سوال ارائه دهید. این نمودار برای توضیح چگونگی عملکرد یک فرایند دوره‌ای در طول صنعت، گردش کار سازمان، یا سازندگان محتوا که اطلاعات آماری یا داده‌های زیادی را منتشر می‌کنند، اید‌ه‌آل خواهد بود.

برای مثال به پست “اینفوگرافی بازاریابی محتوا: نقشه جامع بازاریابی محتوا” نگاه کنید، که چطور فرایندی به پیچیدگی بازاریابی محتوا را به صورت یک فلوچارت تنها در یک اینفوگرافیک خلاصه کرده‌ایم.


۳- جدول زمانی

با استفاده از این طراحی می‌توانید داده‌های تقویمی، تاریخچه‌ی تجارت، محصول، مفهوم یا صنعت خود را به خوبی نشان دهید.


4- نقشه

برای نمایش روند داده‌ها بر اساس مکان یا مقایسه‌ی فرهنگ‌ها و مکان‌ها از نقشه استفاده کنید.

یک نمونه‌ی مرتبط با بازاریابی محتوایی، مبحث سفر مشتری است که می‌توانید نقشه‌ی این سفر را در اینفوگرافیک زیر به سرعت و راحتی مشاهده و درک کنید.

اینفوگرافیک نقشه سفر مشتری

5. طرح‌های هندسی یا نمودار

از این طرح‌ها برای مصور کردن تعداد، آمار و داده‌ها استفاده می‌شود. نمودارها مخصوصا برای سازندگان محتوایی که حجم بالایی از داده‌ها و اطلاعات آماری را منتشر می‌کنند، بسیار مفید هستند. این‌ طرح‌ها همچنین برای فرایندهای سلسله مراتبی یا مواردی که باید دنبال شوند، بسیار مناسب هستند.


۶- مقایسه

با اینفوگرافیک‌ها می‌توانید محصولات یا خدمات خود را مقایسه کنید تا هر گونه مانع در قیف فروش خود را کاهش دهید. با مقایسه حتی می‌توانید به بازدیدکنندگان نشان دهید که چرا محصول شما از رقبا بهتر است.


۷- مختصر کردن داده‌ها

در این روش داده‌ها از طریق نمودارها یا سایر طرح‌ها با هم ارتباط پیدا می‌کنند. این طرح برای ایجاد استدلال‌های مبتنی بر داده و همچنین فهم راحت‌تر مفید است.


۸- آموزش

با این طرح دستورالعمل‌های دستیابی به هدف یا CTA را با مراحل تجسمی نشان دهید. اکنون یک الگوی اینفوگرافیک دارید. اگر نمادها یا گرافیکی وجود دارد که توجه خوانندگان را به خود جلب کند، آن‌ها را به المان‌های دیگر اضافه کنید.

امثال زیر، نمونه‌ای آموزشی و آگاهی‌بخش از کاربرد اینفوگرافیک است که نشان می‌دهد چطور آلودگی صوتی بر اکوسیستم تاثیرات مخربی بر جا می‌گذارد.


اینفوگرافیک خود را به اشتراک بگذارید‍!

اکنون آماده‌اید که اینفوگرافیک زیبای خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارید و تا جایی که ممکن است دیده شوید. در ادامه بخش‌های اصلی برای قرار دادن اینفوگرافیک جدید را به شما پیشنهاد خواهیم داد:


۱- مقالات سفید، بروشورها و سایر اسناد اطلاعاتی

برای کمک به اثبات نکات گفته شده در سند و تأثیرگذاری بر خواننده، اینفوگرافیک را در یک مقاله‌ی سفید، بروشور یا سایر اسناد اطلاعاتی قرار دهید.


2- وب‌سایت و وبلاگ

اینفوگرافیک می‌تواند در یک صفحه‌ی فرود (لندینگ پیج) در وب‌سایت یا وبلاگ شما ارسال شود. در این صورت اینفوگرافیک دارای URL بوده و می‌توان آن را به اشتراک گذاشت. لازم نیست برای آن یک نسخه‌ی طولانی بنویسید. محتوای بصری باید خود گویا باشد! بنابراین یک پاراگراف کوچک بالای تصویر با چند جمله‌ی مقدماتی کافی است. برای سهولت در به اشتراک گذاری، یک کد تعبیه شده به تصویر خود اضافه کنید. از آنجا که تصویر به طور خودکار به سایت شما پیوند می‌خورد، با برخی از لینک‌های سایت‌های دیگر به سایت شما می‌توانید به خود امتیاز دهید.


۳- شبکه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی که  اینفوگرافیک شما را مشاهده می‌کنند با موتورهای جست‌وجو هم‌تراز هستند. اینفوگرافیک‌های خود را در فضاهایی مثل پینترست، لینکدین و … به اشتراک بگذارید. با هشتگ‌های مناسب و کپشن‌های خلاصه، می‌توانید هزاران کاربر را به سمت سایت خود هدایت کرده و به راحتی ترافیک و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.


4- بازاریابی از طریق ایمیل

ایمیلی با محتوای اینفوگرافیک و اطلاعات مناسب با عنوان آن به لیست مخاطبین خود ارسال کنید. مطمئن شوید که در این ایمیل از کال‌تو‌اکشن استفاده کرده‌اید.


زمان شروع کار است!

اینفوگرافیک‌ها تخیل افراد را به تصویر می‌کشند و به راحتی می‌توانند به افزایش ترافیک سایت و نرخ تبدیل شما کمک کنند.

این پست که ترجمه‌ای از مقاله “Drive Traffic to Your Site with Infographics” بود، می‌تواند به شما در مسیر تولید و استفاده‌ی بهتر از اینفوگرافیک کمک کند. اکنون بهترین زمان برای شروع و ساخت این فرم محتوایی است. امروزه با استفاده از ابزارهای رایگان سازنده‌ی اینفوگرافیک به سادگی می‌توان این کار را انجام داد. بدون اینکه بودجه‌ی خود را از بین ببرید، می‌توانید ایده‌های خود را اجرا کنید و محتوایی عالی و تاثیرگذار برای جذب مخاطبان خود بسازید. اکنون شما یاد گرفته‌اید که چگونه اینفوگرافیک‌هایی برجسته ایجاد کنید و چگونه آن‌ها را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای خود به نمایش بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلب قبلی
تولید مجتوا

تولید محتوا و فراتر از آن! هرآنچه باید درباره تولید محتوا با کیفیت و سفارش محتوا بدانید

مطلب بعدی
Clickbait

Clickbait | تله کلیک

مطلب مرتبط