تقویم محتوای تیر: ایده‌هایی برای تولید محتوا در نخستین ماه تابستان

تقویم تیر

بسیاری از کسب‌وکارها برای تنظیم تقویم محتوا، مناسبت‌های تقویم را نیز در نظر می‌گیرند. به عبارت دیگر تقویم محتوای هر سازمان با توجه به حوزه‌‌ی فعالیت و مخاطبانی که دارد تنظیم می‌شود. بررسی روزهای سال و مناسبت‌های مهم آن کمک می‌کند در برنامه‌ی بازاریابی محتوایی همزمان با محتواهای تخصصی، موضوعات دیگری را در نظر بگیریم که به حوزه فعالیت کسب‌وکار ما ارتباط دارند. در ادامه برخی از مناسبت‌های تیر را معرفی می‌کنیم. ممکن است بخواهید هنگام تنظیم تقویم محتوای تیر برای شبکه‌های اجتماعی یا وبلاگ خود جایی هم برای آن‌ها در نظر بگیرید.

البته در نگاه اول ممکن است بعضی از مناسبت‌ها هیچ ارتباطی با فعالیت شما نداشته باشند. بسیاری از مناسبت‌های تقویم با هدف افزایش آگاهی عمومی در مورد موضوعی خاص نام‌گذاری شده‌اند. با توجه به این نکته می‌توانیم با تولید محتوا در مورد آن موضوع خاص، به مسئولیت اجتماعی (CSR) خود متعهد باشیم و آن را به‌عنوان بخشی از فعالیت‌های CSR سازمان خود در نظر بگیریم.  

در این پست با به‌روزرسانی مناسبت‌های تیرماه سعی کردیم ایده‌های جدیدی نیز برای تولید محتوا در هر روز ارائه دهیم.



مناسبت‌های ماه

۱ تیر روز جهانی یوگا

از چند سال پیش 21 ژوئن مصادف با اول تیرماه، به‌عنوان روز جهانی یوگا معرفی شده است. نخست وزیر هند در سال 2014 طولانی‌ترین روز سال را برای نام‌گذاری روز جهانی یوگا به عنوان میراثی از گذشته‌ی هند پیشنهاد داد. اگر کسب‌وکار شما مرتبط با ورزش یا سلامتی است، می‌توانید به مناسبت روز جهانی یوگا در مورد فواید این ورزش در زندگی صحبت کنید یا چند حرکت ساده یوگا را آموزش دهید.


۲ تیر روز جهانی زنان مطلقه

23 ژوئن یا همان سوم تیر چند سال است که در جهان به‌عنوان روز جهانی زنان مطلقه شناخته می‌شود. سازمان ملل این روز را با هدف افزایش آگاهی نسبت به حقوق زنان مطلقه نام‌گذاری کرده است.

به‌عنوان کسب‌وکارهای مرتبط با زنان و همینطور حوزه سلامت روان، می‌توانید در این روز از چالش‌هایی صحبت کنید که زنان پس از پایان زندگی مشترک با آن روبه‌رو می‌شوند. همچنین می‌توانید راهکارهایی برای مقابله با این چالش‌ها پیشنهاد دهید. کسب‌وکارهای حقوقی نیز می‌توانند به مناسبت روز جهانی زنان مطلقه در مورد مباحث حقوقی مرتبط با آن صحبت کنند.


۴ تیر روز جهانی ویتیلیگو یا پیسی

ویتیلیگو یا پیسی یک بیماری است که در اثر توقف تولید رنگدانه‌های پوستی ایجاد می‌شود. بیماری ویتیلیگو در حدود 2% از مردم جهان وجود دارد. در این روز می‌توانید در وبلاگ کسب‌وکار خود برای افزایش آگاهی نسبت به بیماری پیسی مطلبی منتشر کنید. همچنین اگر در حوزه‌ی روانشناسی فعالیت می‌کنید می‌توانید پیشنهادهایی ارائه کنید برای حفظ اعتمادبه‌نفس افرادی که با این بیماری درگیر هستند. علاوه بر این‌ها می‌توانید راه‌هایی معرفی کنید برای برخورد مناسب با افرادی که دچار بیماری ویتیلیگو هستند.


۶ تیر روز جهانی کارگران صنعتی

بسیاری از کالاهایی که مصرف می‌کنیم، در صنعت با کمک افرادی تولید شده‌اند که اغلب به آنها فکر نمی‌کنیم. روز جهانی کارگران صنعتی بهانه‌ای است برای اینکه به تلاش‌های این گروه از افراد توجه کنیم و از آن قدردانی کنیم. اگر کسب‌وکار شما در زمینه‌ی تولید محصول است، می‌توانید در روز هفتم تیر راجع به فرآیندهایی محتوا تولید کنید که در بخش صنعتی برای تولید محصولات شما انجام می‌شود و مخاطبان خود را در جریان ارزشی قرار دهید که کارگران در پشت صحنه‌‌ی کسب‌وکار ایجاد می‌کنند. با این روش از همکاران خود هم قدردانی کرده‌اید.

مناسبت های تیرماه روز قوه قضاییه

۷ تیر روز قوه قضاییه

هفتم تیر سال‌هاست که در ایران به عنوان روز قوه‌ی قضاییه شناخته می‌شود. به مناسبت این روز کسب‌وکارهایی که در ارتباط با فعالیت‌های حقوقی هستند می‌توانند نکاتی در مورد ساختار قوه قضاییه بیان کنند. توضیح راجع به روندهایی کاری در قوه قضاییه که اکثر مردم با آن ناآشنا هستند نیز می‌تواند موضوع خوبی برای انتشار محتوا در این روز باشد.


10 تیر روز جهانی بال مرغ

بعضی از روزهای جهانی واقعا آدم را شگفت زده می‌کنند. مثل همین روز جهانی بال مرغ که یازدهم تیرماه است. همانطور که حدس می‌زنید علت نام‌گذاری این روز، افزایش آگاهی در مورد تبعیض‌هایی که به این عضو مرغ در تاریخ روا شده، نیست! در این روز می‌توانید چند دستور غذای خوشمزه با بال مرغ در وبلاگ خود منتشر کنید.


۱۳ تیر، جشن تیرگان

در تقویم ایران باستان، هر روز با یک نام شناخته می‌شده و همزمانی نام روز با ماه را جشن می‌گرفته‌اند. جشن تیرگان نیز یکی از این جشن‌هاست. در این روز می‌توانید محتوایی با موضوع شیوه‌های مختلف جشن تیرگان در نقاط مختلف ایران منتشر کنید. صحبت راجع به جشن‌های مشابه تابستانی در سایر کشورها نیز موضوعی است که می‌توانید در این روز به تقویم محتوای تیرماه خود اضافه کنید.


۱۴ تیر روز قلم

14 تیر از سال 1381 به پیشنهاد اعضای انجمن قلم ایران، روز قلم نامیده می‌شود. در روز قلم می‌توانید در مورد نویسندگان معاصر ایرانی صحبت کنید و آثار آنها را معرفی کنید. اگر کسب‌وکار شما به نحوی با ادبیات ارتباط دارد، روز قلم فرصت مناسبی است که راجع به خدمات و محصولات خود بیشتر با مشتریان صحبت کنید.

۱۴ تیر روز قلم. تقویم محتوای مناسبتی تیرماه

۱۵ تیر جشن خام‌خواری

جشن خام‌خواری یکی از مناسبت‌های قدیمی است که امروز چندان شناخته شده نیست. در این روز می‌توانید محتوایی در مورد خام خواری، پیشینه‌ی آن و نکته‌های جالب در مورد خام‌خواری منتشر کنید. اگر حوزه‌ی فعالیت شما سلامت و پزشکی است، می‌توانید کمی تخصصی‌تر این موضوع را بررسی کنید. انتشار مطلبی در مورد فواید و ضررهای خام‌خواری می‌تواند موضوع محتوایی باشد که برای 15 تیر در تقویم محتوای کسب‌وکار خود تعریف می‌کنید.


۲۵ تیر روز بهزیستی و تامین اجتماعی

بیشتر افرادی که مدتی به صورت رسمی با یک سازمان همکاری کرده‌اند، با سازمان تامین اجتماعی آشنا هستند و تا حدودی آن را می‌شناسند. به همین دلیل در هر حوزه‌ای که فعالیت کنید، احتمالا مشتریان شما تجربه‌ای مستقیم یا غیرمستقیم از این سازمان دارند. در روز بهزیستی و تامین اجتماعی می‌توانید در مورد خدمات این سازمان با مخاطبان خود صحبت کنید. مقایسه خدمات سازمان تامین اجتماعی با نمونه‌های مشابه آن در کشورهای دیگر نیز می‌تواند موضوع محتوای شما در تقویم محتوای تیر باشد.


28 تیر روز جهانی شنیدن

بسیاری از ما به حرف‌های دیگران گوش می‌دهیم بدون اینکه واقعا بشنویم. روز جهانی شنیدن زمان مناسبی است تا در وبلاگ کسب و کارتان در مورد مهارت شنیدن و اهمیت آن صحبت کنید. اگر در حوزه‌ی روانشناسی فعالیت می‌کنید، معرفی چند راه برای تقویت مهارت شنیدن، موضوع خوبی برای محتوایی است که در این روز منتشر می‌کنید.


28 تیر روز جهانی نلسون ماندلا

نلسون ماندلا شخصیتی شناخته شده و تاثیرگذار است. روز تولد نلسون ماندلا هر سال بهانه‌ای است تا در مورد فعالیت‌های این مرد بزرگ فکر کنیم. در این روز می‌توانید راجع به اقدام‌های نلسون ماندلا مطلبی تولید کنید. تعریف نژادپرستی و اقدام‌هایی که در گروه رفتارهای نژادپرستانه قرار می‌گیرند، می‌تواند موضوع محتوای شما در روز جهانی نلسون ماندلا باشد.


30 تیر روز جهانی شطرنج

30 تیر به مناسبت تاسیس فدراسیون بین‌المللی شطرنج، به‌عنوان روز جهانی شطرنج نام‌گذاری شده است. اگر فعالیت شما در حوزه‌ی سرگرمی یا ورزش است به بهانه‌ی این روز می‌توانید با موضوع نکته‌هایی راجع به بازی شطرنج یا تاریخچه‌ی آن مطلبی منتشر کنید. توضیح در مورد چگونگی پیدایش شطرنج و تغییرات آن در گذر زمان می‌تواند در تقویم محتوای تیرماه موضوع محتوایی باشد که شما در این روز منتشر می‌کنید.


همان‌طور که می‌دانید، بهتر است از مدتی قبل محتوای مورد نظر برای هر روز را تهیه کنید. اگر تصمیم گرفتید در تقویم محتوای تیر ماه خود محتوایی در مورد مناسبت‌های این ماه داشته باشید، می‌توانید با ثبت سفارش در نویسش محتوای مورد نظر خود را تهیه کنید.


تقویم محتوا
سفارش محتوای مناسبتی در نویسش
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلب قبلی
محتوای همه‌گیر یا وایرال چیست

محتوای وایرال یا ویروسی چیست و چطور محتوای وایرال بنویسیم

مطلب بعدی
چطور مثل اَپل بنویسیم؟ ترفندهای کپی‌رایتینگ اپل

چطور مثل اَپل بنویسیم؟ ترفندهای کپی‌رایتینگ اپل

مطلب مرتبط