ابزارهای مناسب نویسندگان برای مدیریت زمان و افزایش بهره‌وری

ابزارهای مناسب برای مدیریت زمان

آیا شما از جمله نویسندگانی هستید که همیشه وقت کم می‌آورند‌، برای انجام امور تلاش می‌کنند اما مدام کارهایشان یا به عقب می‌افتد یا در حالت تعلیق است. اگر با این مسئله دست و پنجه نرم می‌کنید، یعنی شما هم جزو آن دسته آدم‌هایی هستید که مدیریت زمان از دستشان خارج می‌شود.

البته شما مقصر نیستید! این روزها مسائل زیادی برای پرش ذهنی و کنارگذاشتن کاری که در حال انجامش هستیم وجود دارد. از مسائل روز جامعه و زندگی شخصی گرفته تا سرگرم شدن به ایمیل‌، کانال‌های اجتماعی‌، وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های موردعلاقه شما‌، بازی‌ها و… همه مواردی هستند که گرایش به آن‌ها می‌تواند شما را از انجام یا ادامه کار منصرف کند. آیا این مسئله برای شما هم آشناست؟

با این پیش‌فرض که همه چیز خوب باشد، تمام ساعات کاری خود را صرف نوشتن برای مشتریان‌، بازاریابی خدمات خود و کسب درآمد زیاد می‌کنید. اما همیشه که همه چیز خوب پیش نمی‌رود، درست است؟

بااین‌وجود خوشبختانه‌، پرتگاه اینترنت در بحث مدیریت زمان و بهره‌وری هم خوب عمل کرده است. اینترنت مکانی عالی برای یافتن ابزارهای مناسب نویسندگی است. ابزارهایی که به شما کمک می‌کنند هوشمندتر و سازماندهی‌شده کار کنید و بهره‌وری بیشتری داشته باشید.

ما لیستی جامع از سایت‌ها و افزونه‌های آزمایش‌شده‌ی کروم را جمع‌آوری کرده‌ایم تا در این مقاله در اختیارتان بگذاریم. استفاده از این ابزارها موجب کمک به مدیریت زمان، افزایش بهره‌وری و در نهایت کسب درآمد بیشتر می‌شود.



Google Chrome و ابزارهایی برای افزایش بهره‌وری نویسندگان

احتمالا شما اطلاعات زیادی در مورد Google Chrome دارید‌، مانند توانایی پیش‌نمایش URL مقصد قبل از کلیک بر روی آن و امکان ورود به حساب‌های مختلف گوگل در پنجره‌های متفاوت. اما چقدر درباره افزونه‌های مرورگر کروم می‌دانید‌؟ مجموعه کاملی از پلاگین‌ها وجود دارد که می‌تواند به شما برای افزایش بهره‌وری کمک کند. در ادامه برخی از این افزونه‌ها را بررسی و معرفی می‌کنیم.


راه‌حل‌های تکنیکی برای مدیریت زمان و کاهش حواس‌پرتی

اگر داخل منزل می‌نویسید، عوامل حواس‌پرتی بیشتری در کمین شماست. اما نگران نباشید. شما با استفاده از تکنیک‌هایی مانند تایمر Pomodoro که برای مدیریت زمان بسیار مناسب است تمرکز خود را افزایش دهید و بدون خستگی به کار خود ادامه دهید. همچنین با کمک سایت‌هایی برای مدیریت پروژه مانند Todoist، تمام پروژه‌ها و تسک‌های خود را در نظر داشته باشید و هرگز از برنامه‌های خود عقب نمانید.

البته این‌ها تنها دو راه و دو ابزار هستند که می‌توانید هر موقع که بخواهید و هر جا که باشید از آن‌ها استفاده کنید تا بهره وری خود را بهبود ببخشید. اگر دسته “productivity” یا «بهره‌وری» افزونه‌های کروم را بررسی کنید‌، با تعداد بسیار زیادی از ابزارهای مناسب نویسندگی مواجه می‌شوید.

بهترین نویسندگان می‌دانند چطور بهره وری خود را افزایش دهند. اگر شما نیز با چنین چالشی مواجه شده اید شاید این 10 برنامه بتوانند به شما در افزایش بهره‌وری و متعاقبا نیل سریع‌تر به اهداف‌تان یاری کنند.


Todoist

این ابزار مدیریت وظیفه برای نویسندگان، مترجمان و صاحبان مشاغل آنلاین مناسب است. با استفاده از آن‌، می‌توانید وظایف را ایجاد‌، دسته‌بندی و برچسب‌گذاری کنید تا تصویری واضح‌تر از آنچه که باید انجام دهید و زمان آن را، به دست آورید. این باعث می‌شود که بتوانید با هرکسی در هر دستگاهی همکاری کنید‌. همچنین می‌توانید لیست‌های Todoist خود را در سیستم‌عامل‌های مختلف همگام‌سازی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تودوایست و قواعد آن، مقاله «راهنمایی برای استفاده از Todoist» را مطالعه کنید.

ابزارهای مناسب نویسندگان برای مدیریت زمان و افزایش بهره‌وری

StayFocusd

StayFocusd ابزاری است که نویسندگان برای جلوگیری از اتلاف وقت به آن نیاز دارند. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در جستجوی یک قطعه کوچک اطلاعات برای مقاله‌، وارد مرورگر شوید، چشم‌تان به یک لینک جذاب بیفتد، کاملا آن قطعه‌ی کوچک را فراموش کنید و زمانی طولانی به وب‌گردی مشغول شوید. به طور معمول پس از این مسئله حس نوشتن‌تان را هم از دست می‌دهید چون کاملا ذهن‌تان از فضای اصلی دور شده است. اما اگر از StayFocusd استفاده کنید دیگر این خبرها نیست. این ابزار برای حضور شما در مرورگر محدودیت ایجاد می‌کند و از اتلاف زمان حاصل از جستجوهای غیرضروری در فیس‌بوک و وب‌سایت‌ها جلوگیری می‌کند.

اما اگر به چنین ابزاری برای اپلیکیشن‌های گوشی خود یا سایر مرورگر‌ها نیاز دارید، می‌توانید از ابزار Freedom استفاده کنید.

افزایش بهره وری

Pocket

Pocket یک ابزار نشانه‌گذاری است که مقالات‌، فیلم‌ها و تقریبا هر صفحه وب را تا آنجا که پیش برده‌اید نشانه‌گذاری می‌کند. این ابزار موجب صرفه‌جویی در زمان برای انجام تحقیقات‌تان می‌شود. با استفاده از Pocket دیگر از خودتان نمی‌پرسید: “خب کجا بودم؟”

یکی از بهترین ویژگی‌های Pocket این است که به طور اتوماتیک بین تلفن همراه، تبلت و رایانه شما همگام‌سازی می‌شود‌، بنابراین می‌توانید مطالعه‌ی صفحات ذخیره‌شده‌تان را از جایی که بودید، آغاز کنید.


Auto Text Expander

چقدر سریع می‌توانید تایپ کنید؟ اکثر نویسندگان خیلی سریع تایپ می‌کنند. اما اگر بتوانید حتی سریع‌تر تایپ کنید‌، بهتر نیست؟ تایپ سریع، موجب صرفه‌جویی در زمان و افزایش بهره‌وری می‌شود. برای این کار لازم نیست دور خودتان را با متدها و کتاب‌های پرفروش تایپ ده انگشتی پر کنید. ابزار Auto Text Expander به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر تایپ کنید. در برنامه میانبرهایی برای کلمات یا عبارات رایجی که هنگام تایپ استفاده می‌کنید ایجاد کنید. با تایپ میانبر، عبارت به طور خودکار به مقاله وارد می‌شود. این ابزار برای صرفه‌جویی در وقت و درست‌نویسی مناسب است.

افزایش بهره‌وری با مدیریت زمان

Google Keep

Google Keep نیز از ابزارهای مناسب نویسندگان، پژوهشگران و مترجمان است. می‌توانید از این ابزار در وب‌گردی‌هایتان استفاده کنید. به این صورت که وقتی صفحه وب‌، تصویر یا نقل‌قول مفیدی پیدا کردید که به نظرتان در کارهای بعدی مورداستفاده قرار می‌گیرد، آن را ذخیره کنید. برای ذخیره‌سازی کافی است راست کلیک کرده و گزینه‌ی ذخیره در keep را انتخاب کنید.

Google Keep نیز مانند Pocket، در همه دستگاه‌ها همگام‌سازی می‌شود. همچنین می‌توانید یادداشت‌ها و استیکرهایی را به مواردی که ذخیره می‌کنید اضافه کنید. به‌این‌ترتیب سازماندهی خودکار و دسترسی به محتوای شما برای استفاده‌های بعدی آسان می‌شود.


Momentum

آیا تابه‌حال در صفحه‌ای از برگه‌های مرورگر گم شده‌اید؟ خب، این اتفاق می‌افتد. نویسندگانی که در خانه کار می‌کنند می‌دانند که تمرکز‌، مدیریت زمان و بهره وری چقدر اهمیت دارد. اما هر بار که یک برگه یا مرورگر جدید باز می‌کنید‌، حواس شما پرت می‌شود. یک یادآوری کوچک برای برگشت به مسیر چطور است؟

با Momentum‌، هر بار که یک برگه جدید در مرورگر خود باز می‌کنید‌، با یادآوری‌های جذابش شما را به مسیر اصلی بازمی‌گرداند. Momentum به‌جای مشاهده یک برگه جدید، به شما یک عکس روزانه‌، نقل‌قول انگیزشی و یادآوری مداوم از تمرکز شما در آن روز را نشان می‌دهد.

مدیریت زمان و بهره وری

Strict Workflow

Strict Workflow یک برنامه دیگر است که شما را از سرگردان شدن بین وب‌سایت‌هایی که جز اتلاف وقت چیزی ندارند، باز می‌دارد. با استفاده از آن‌، می‌توانید یک لیست سفارشی از سایت‌هایی که نمی‌خواهید وارد آن‌ها شوید ایجاد کنید و میزان زمانی را که مجاز به صرف وقت در آن‌ها هستید کنترل کنید.

به عنوان مثال: 25 دقیقه عدم‌دسترسی برای تمرکز بر روی کار و سپس 5 دقیقه استراحت.

نویسندگان موفق در حال حاضر به این روش کار می‌کنند، این برنامه همچنین می‌تواند به شما در توسعه نظم و انضباط کمک کند.


Sortd

ایمیل برای شما چقدر وقت‌گیر است؟ اگر کار و مشتری‌های زیادی دارید و همچنان در صدر بازاریابی قرار دارید‌، به‌زودی صندوق ورودی شما پر از ایمیل‌های دریافتی خواهد شد که برای پاسخ‌گویی به آن‌ها باید یک زمان مستقل درنظر بگیرید. شما که نمی‌خواهید با مشغول شدن به پاسخ‌گویی به ایمیل‌ها زمان ارزشمندتان را از دست دهید؟ ما یک پیشنهاد برای‌تان داریم، از Sortd استفاده کنید.

Sortd یک پوشش‌دهنده‌ی هوشمند برای سرویس Gmail است که به شما کمک می‌کند ایمیل‌ها و وظایف را در هر مکانی که هستید اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی کنید. این افزونه شبیه به Todoist است‌، با این تفاوت که از داخل Gmail کار می‌کند تا به شما در ایجاد وظایف و سازماندهی آنان بر اساس ایمیل‌هایتان کمک کند.

کار‌کردن با Sortd بسیار آسان است، رابط کاربری ساده‌ی کشیدن و رها‌کردن به شما امکان می‌دهد امورتان را اولویت‌بندی کنید و لیست کارهای مرتبط با جیمیل خود را مرتب نگه دارید.


LastPass

رمز عبور شما چیست؟ شاید الآن خیلی سریع رمزهای عبورتان را به یاد آورید که آن‌هم کمی بعید است اما هرچه رد پای دیجیتالی شما به‌عنوان یک نویسنده بزرگ‌تر شود‌، نام کاربری و رمزهای عبور بیشتری باید به‌خاطر بسپارید. به یاد سپردن رمزهای زیاد امکان‌پذیر نیست و می‌تواند موجب اتلاف وقت شود. آیا تابه‌حال گذرواژه خود را آن‌قدر حدس زده‌اید که حساب‌تان قفل شود؟ در بهترین حالت باید کل مراحل درخواست بازنشانی گذرواژه‌، بررسی ایمیل خود و شروع مجدد را طی کنید.

افزایش بهره‌وری با افزونه های کروم

LastPass همه نام‌های کاربری و گذرواژه‌های شما را ذخیره می‌کند تا ذهن‌تان خالی از این دغدغه‌ها شود. این ابزارهای مناسب نویسندگی به شما کمک می‌کنند تا از فضای مغز و ذهن‌تان برای کارهای مهم‌تری مثل پول درآوردن یا انجام به‌موقع امور استفاده کنید.


Note Board

آیا میز کار شما مملو از یادداشت‌های چسبنده، لیست کارهایی که آخرش هم ناپدید می‌شوند و اطلاعات مهم برای تکمیل یک پروژه‌، است؟

گشتن سطل زباله‌، جستجوی ایمیل یا حتی درخواست مجدد این اطلاعات از مشتری می‌تواند زمان زیادی را هدر دهد. بهتر نیست یادداشت‌های چسبنده را کنار بگذارید و از نسخه دیجیتالی آن استفاده کنید؟

ابزارهای مناسب مدیریت زمان برای نویسندگان

Note Board یک راه دیجیتالی برای نوشتن و سازماندهی یادداشت‌های چسبنده است. همچنین می‌توانید اسکرین‌شات صفحات را بگیرید تا بعدا به‌صورت آفلاین بخوانید یا آن‌ها را نیز به همراه یادداشت‌های چسبنده ذخیره کنید. اگر نکته مهمی وجود دارد که باید به‌خاطر بسپارید‌، Note Board به شما کمک می‌کند. همچنین با استفاده از این برنامه می‌توانید اعلان‌ها را هم برنامه‌ریزی کنید.


جمع‌بندی

در این مقاله ابزارهای مناسب نویسندگان را به شما معرفی کردیم تا بگوییم می‌توان از فناوری برای تبدیل‌شدن به نویسنده‌ای بهتر کمک گرفت، اما بازهم به علایق و شخصیت شما بستگی دارد. شاید راحت باشید برنامه‌ریزی‌هایتان را به‌صورت دستی، مکتوب کنید یا با دیدن برچسب‌های چسبیده روی میز حس بهتری پیدا کنید.

این 10 افزونه کروم تنها ابزارهایی نیستند که می‌توانند به شما در انجام کارهای بیشتر به‌عنوان یک نویسنده کمک کنند‌، ابزارهای بسیار زیادی وجود دارد اما پیشنهاد می‌کنیم چند مورد از همین برنامه‌ها را امتحان کنید و مراقب باشید که خودتان را غرق در ابزارهای مختلف نکنید. احتمالا خودتان می‌دانید چه چیزی مانع از دستیابی شما به نتایج خوب می‌شود، پس برنامه‌هایی را انتخاب کنید که به بهترین شکل به رفع آن موانع می‌پردازند تا در وقت خود صرفه‌جویی کنید‌، درآمد بیشتری کسب کنید و هر روز کارهای بیشتری انجام دهید. شما چه برنامه‌هایی برای مدیریت زمان توصیه می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلب قبلی
اشتباهات تولید محتوا و مثالهایی از محتوای بد

۷ مثال از اشتباهات نابخشودنی| محتوای بد چه ویژگی‌هایی دارد؟

مطلب بعدی
تقویم محتوای مهر

تقویم محتوای مهر ماه: تولید محتوا با حال‌وهوای پاییزی

مطلب مرتبط