Pay-per-Click یا PPC

Pay-per-Click

میزان پولی که خرج می‌شود تا یک تبلیغ دیجیتال کلیک بگیرد. همچنین مدل تبلیغ اینترنتی که در آن تبلیغ‌کنندگان باید به انتشاردهنده (که معمولا یک صاحب وب‌سایت یا سایت شبکه اجتماعی یا موتور جستجو است) به ازای هر بار که روی تبلیغشان کلیک می‌شود پول بپردازند. برای موتورهای جستجو، تبلیغ‌های PPC محتواهایی را به نمایش می‎گذارند که با کلمات کلیدی سرچ شده شما هماهنگ هستند. این تبلیغات پیشاپیش روی موتورهای جستجو ثبت می‌‎شوند. تبلیغات PPC برای آوردن ترافیک به وب‌سایت تبلیغ‌کننده گذاشته می‌شوند و PPC هم برای ارزیابی میزان تاثیرگذاری و سودآوری کمپین‌های تبلیغاتی پرداخت شده شما به کار می‌رود.

برای پرداخت تبلیغات PPC دو راه وجود دارد:

  • نرخ ثابت یا فلت: در این حالت تبلیغ‌کننده و منتشرکننده بر یک مبلغ ثابت توافق می‌کنند تا به ازای هر کلیک پرداخت شود. این موضوع معمولا وقتی اتفاق می‌افتد که منتشرکنندگان برای هر PPC در قسمت‌های مختلف وب‌سایتشان قیمت‌های متفاوتی دارند.
  • پیشنهاد محور: در این مدل، تبلیغ‌کننده با دیگر تبلیغ‎کنندگان در شبکه تبلیغات رقابت می‌کنند. در این حالت هر تبلیغ‌کننده یک میزان بیشینه برای نقطه تبلیغاتی پیشنهاد می‎کند و هر وقت این میزان پول شارژ شد و از میزان توافقی فراتر رفت، تبلیغ برداشته می‎شود. همچنین این نکته یعنی هرچه افراد کمتری روی تبلیغ شما کلیک کنند شما PPC کمتری می‌پردازید و برعکس.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلب قبلی
Page View

Page View | درخواستی برای لود شدن یک صفحه واحد وب روی اینترنت

مطلب بعدی
Product Matrix

Product Matrix | ماتریس محصول

مطلب مرتبط
Hashtag

Hashtag | هشتگ

هشتگ‌ها راه‌هایی هستند که از طریقشان شما و مخاطبانتان می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی و در مورد موضوعاتی خاص،…
مطالعه