۷ روش ساده برای افزایش بازدید وبلاگ

۷ روش ساده برای افزایش بازدید وبلاگ

این روزها تقریباً همه‌ی کسب‌وکارها مزایای وبلاگ‌نویسی را می‌دانند. مهم نیست که از وبلاگ برای تبلیغ کسب‌وکار خود استفاده می‌کنید یا آن را صرفاً به‌عنوان یک سرگرمی می‌بینید، یک چیز در بین تمامی انواع وبلاگ‌ها مشترک است: برای افزایش بازدید وبلاگ باید زمان و تلاش زیادی صرف کرد.

با این‌ حال، حتی با وجود صرف زمان زیاد هم ممکن است وبلاگ شما نتواند توجه قابل قبولی بین مخاطبین به دست آورد. به همین دلیل، در وهله‌ی اول باید بدانید که چگونه ترافیک بازدید را به سمت وبلاگ خود هدایت کنید. البته باید بدانید که جذب مخاطب به‌هیچ‌وجه کار آسانی نیست. به همین دلیل این‌جا ۷ روش را به شما آموزش می‌دهیم تا به کمک آن‌ها بتوانید بازدید وبلاگ خود را افزایش دهید.



محتوایی که تولید می‌کنید وابسته به زمان و محدود به زمانی خاص نباشد

حتی اگر اتفاقات خاصی رخ داده که سروصدای زیادی بین مردم ایجاد کرده و نوشتن در مورد آن جذاب به نظر می‌رسد، باز هم محتوایی تولید کنید که محدود به آن زمان یا اتفاق نباشد. به این ترتیب می‌توانید وفاداری بازدیدکنندگان خود را تضمین کنید. در عوض اگر وقت و موضوع محتوای خود را به اتفاقات هیجان‌آور موقت اختصاص دهید، ممکن است مخاطب را به سمت وبلاگ خود جذب کنید اما به‌محض این‌که محتوا را بخوانند و پنجره‌ی وبلاگ را ببندند، علاقه‌شان تمام می‌شود و هرگز دوباره به وبلاگ شما برنمی‌گردند.

در مقابل، اگر همواره محتوای مرتبطی تولید کنید که وابسته به زمان خاصی نباشد، گروهی از مخاطبین وفادار خواهید داشت که همیشه در کنار شما خواهند بود. این نکته را باید همیشه به یاد داشته باشید: وفاداری یک برند را می‌سازد.

اگر در زمینه‌ی پیدا کردن موضوع برای مطالب وبلاگ‌تان به مشکل خورده‌اید، توصیه می‌کنیم ۶ روش ساده برای یافتن موضوعات جذاب برای وبلاگ را بخوانید.


به تیترهایی که در محتوای خود می‌نویسید توجه کنید

نتایج تحقیقات اخیر در زمینه‌ی تولید محتوا نتایج شگفت‌انگیزی را آشکار کرد. مشخص شد که از هر 10 نفر 6 نفر فقط سرفصل‌ها را می‌خوانند. همین 6 نفر هم در صورتی که با تیترهای جذاب روبه‌رو نشوند، کل متن را نمی‌خوانند. گرچه که این موضوع ناراحت‌کننده به نظر می‌رسد اما می‌توان از این اطلاعات به نحو احسن استفاده کرد و این ضعف را به نقطه قوت خود تبدیل کرد.

با نوشتن سرفصل‌های جالب، می‌توانید توجه و نظر مخاطب‌تان را به وبلاگ‌تان جلب کنید و خب مخاطب جذب‌شده، مستقیماً باعث افزایش بازدید وبلاگ شما می‌شود. برای این‌که سرفصل‌ها و عنوان‌های جذاب‌تری بنویسید، مقاله‌ی آهن‌ربای مشتری را از دست ندهید.


تمام حواس و احساسات مخاطب خود را درگیر کنید

برای این‌که وبلاگ شما روی بازدیدکنندگان تأثیری دلخواه بگذارد، باید تمام حواس آن‌ها را جلب کنید. از محتوای صوتی و بصری مانند فیلم، نمودار و موسیقی در متن خود استفاده کنید. چون تأثیر بیشتری دارد.

از هر چیزی که از نظر موضوعی متناسب با محتوای متنی وبلاگ شماست استفاده کنید. از سایت‌های مختلف برای دستیابی به ایده‌ استفاده کنید. به نویسندگان اعتبار دهید و به آن‌ها کمک کنید تا دیگران نیز آن‌ها را ببینند و کشف کنند. این کار به شما کمک می‌کند تا مخاطب هدف خود را از نظر بصری جلب کنید. دقت کنید که آیا محتوای صوتی یا تصویری که می‌خواهید در وبلاگ خود استفاده کنید مشمول حق کپی‌رایت هست یا نه، برخی وب‌سایت‌ها با تصاویر رایگان وجود دارند که می‌توانید بدون نگرانی راجع به نقض قوانین کپی‌رایت، از آن‌ها استفاده کنید.

نمونه‌ای از تصویر خوب برای تبلیغات

با جامعه‌ی هم صنف خود تعامل داشته باشید

در گذشته تمامی افرادی که در یک حرفه‌ی خاص مشغول به کار بودند صنف مخصوص خود را داشتند. هدف این صنف‌ها کمک کردن صنعتگران مختلف به یکدیگر بود و به همین وسیله توانستند کسب‌وکارها را رونق بدهند.

این ایده در دنیای وبلاگ‌نویسی نیز قابل‌ اجراست. وبلاگ‌نویسان باید با توصیه‌ی وبلاگ‌های یکدیگر به خوانندگان خود، پست مجدد و تبلیغ وبلاگ‌های یکدیگر به خوانندگان با هم همکاری کنند. همه‌ی افراد موجود در چنین اجتماعی از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند و در نهایت کیفیت کار آن‌ها تا حد قابل‌توجهی ارتقا می‌یابد. در بسیاری از پادکست‌های فارسی هم شاهد این مسئله هستیم که به پادکست‌های دیگر یا قسمت مشخصی از آن‌ها ارجاع می‌دهند.


بک‌لینک دادن را فراموش نکنید

با توجه‌ به آنچه که در پاراگراف قبل گفتیم، نمی‌توان بدون لینک‌دهی به مطالب دیگران از آن‌ها انتظار داشته باشید که در وبلاگ خود به محتوای شما لینک دهند. به همین دلیل باید تا حد ممکن به محتوای خود لینک دهید. این تنها حالت «خود تبلیغی» است که چندان بد به نظر نمی‌رسد. حداقل مزیت این کار این است که پیمایش درون محتوای شما را آسان‌تر می‌کند و باعث جذب مخاطب و باقی‌ماندن در صفحه شما می‌شود.


اشتراک‌گذاری مطلب و اشتراک‌گذاری مجدد محتوا

اگر می‌خواهید کاری دقیقاً مطابق با انتظارتان انجام شود، نباید آن را به دیگران محول کنید. همچنین هرگز نباید چیزی را به شانس واگذار کنید. به‌جای این‌که یک مطلب را یک‌بار به اشتراک بگذارید و سپس دعا کنید که تمامی مخاطبان آن را ببینند، به آن علاقه‌مند شوند و آن را به اشتراک بگذارند، خودتان آن محتوا را چندین بار به اشتراک بگذارید. با اشتراک‌گذاری مجدد و چندباره‌ی یک محتوا می‌توانید مطمئن باشید که تقریباً همه‌ی مخاطبان مدنظر شما متوجه آن خواهند شد.

برای افزایش بازدید وبلاگتان محتوای آن را به اشتراک بگذارید

توییت کردن نیز روش موثری برای جذب مخاطب است

ما خیلی خوش‌شانسیم در دنیایی زندگی می‌کنیم که شبکه‌های اجتماعی وجود دارند. منظورمان این است که امروزه تبلیغ کسب‌وکار، برند یا حتی وبلاگ بسیار ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از هر زمان دیگری است. در مورد کسب‌وکار خود توییت کنید و به فالوئرهای خود اجازه دهید باقی کارها را برای شما انجام دهند. ریتوییت کردن نیز بسیار موثر است، اگر باور نمی‌کنید که توییت و ریتوییت کردن چقدر در افزایش بازدید وبلاگ موثر هستند، می‌توانید خودتان امتحان کنید و نتایج آن را ببینید.

کیفیت و موفقیت وبلاگ شما کاملاً به خود شما بستگی دارد. وقتی خودتان به‌تنهایی می‌توانید وبلاگ خود را ارتقا دهید و مخاطب را به خود جذب کنید، چرا این کار را نکنید؟ – محتوایی با کیفیت بالا، مرتبط با موضوع وبلاگ و نامحدود به زمانی خاص تولید کنید و دائماً به دنبال راه‌های جدیدی برای تبلیغ آن باشید. به‌این‌ترتیب تلاش‌های شما به نتیجه می‌رسند و مخاطب‌های همیشگی دارید.

نویسش در مسیر بازاریابی محتوایی در کنار شماست و نه‌تنها به شما متن‌های باکیفیت تحویل می‌دهد بلکه با خدمات مختلف خود خیال شما را از برنامه‌ریزی و رشد سایت‌تان با کمک بازاریابی محتوا راحت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلب قبلی
بازاریابی به سبک سریال فرندز!

بازاریابی به سبک سریال فرندز!

مطلب بعدی
برندینگ، الزام یا اختیار؟ چطور برندینگ کنیم؟

برندینگ، الزام یا اختیار | چطور برندینگ کنیم؟

مطلب مرتبط