۶ روش ساده برای یافتن موضوعات جذاب برای وبلاگ

۶ روش ساده برای یافتن موضوعات جذاب برای وبلاگ

یکی از مهمترین چالش‌های پیشروی افراد تأمین‌کننده‌ی محتوا برای وبلاگ‌های سازمانی، یافتن موضوعاتی جذاب و در عین حال کارآمد است. تدوین استراژی بازاریابی محتوایی می‌تواند این مسئله را تا حدود زیادی مرتفع کند، اما پیشنهادات زیر را نیز در نظر بگیرید.

یک‌) به مشتریان و مخاطبان خود گوش کنید

ساده‌ترین و البته بهترین راهنما برای یافتن موضوعات و مقالات جدید برای وبلاگ گوش دادن که به درخواست‌های مشتریان خود است. ایمیل‌های پشتیبانی را بررسی و تماس‌های تلفنی‌تان را مرور کنید. بیشترین سوالاتی که از شما می‌شود درباره‌ی چیست؟ مخاطبین‌تان بیشتر نسبت به کدام موضوعات کنجکاوند و می‌خواهند درباره‌ی چه موضوع‌هایی بیشتر بدانند؟‌ با دقت و تعمق در مراودات با کاربران و مشتریان، ده‌ها موضوع ناب پیدا می‌کنید که تاکنون به آن‌ها نپرداخته‌اید. رسالت اصلی یک وبلاگ سازمانی، برقراری ارتباط مستمر و نزدیک با مخاطبان است و برای نیل به این هدف، راهی بهتر از تولید محتوای درخواستی‌شان نیست.

دو) منابع‌تان را به‌روز نگه دارید

به وبلاگ‌هایی که موضوع مشابه و یا نزدیک به کسب‌وکارتان دارند سر بزنید. قرار نیست الزاماً از آن‌ها کپی کنید و یا حتی ترجمه‌ی محتوای آن‌ها را بازنشر دهید. این‌که بدانید بلاگ‌های هم‌جنس شما درباره‌ی چه موضوعاتی صحبت می‌کنند و مسیر محتوایی‌شان به چه شکل است، می‌تواند ایده‌هایی را در ذهن شما ایجاد کنید. همچنین ممکن است بتوانید با تجمیع چند محتوای مختلف، محتوایی تازه و اثربخش خلق کنید.

سه) از نویسش کمک بگیرید

کپی‌رایترها و متخصصین تولید محتوای نویسش را افرادی با سلایق و دانسته‌های مختلف تشکیل می‌دهند که همگی خلاقیتی بالا داشته و در کار خود خبره‌اند. با طرح موضوع مورد نظر خود و ارائه‌ی توضیحات کامل درباره‌ی اهداف خود می‌توانید مطمئن باشید محتوایی مرتبط و کارآمد دریافت خواهید کرد. برای این منظور کافی‌ است هنگام ثبت سفارش جدید در نویسش، در بخش توضیحات درخواست، درباره‌ی اهداف محتوا و ایده‌های احتمالی توضیحاتی ارائه کنید تا نویسندگان نویسش، محتوای مطلوبی را در اختیارتان قرار دهند.

چهار) اهداف بازاریابی‌تان را دوباره بررسی کنید

برنامه‌ی تأمین محتوای وبلاگ، مستقل از برنامه‌ی بازاریابی شرکت شما و اهداف آن نیست. اگر در برنامه‌ی پیش رو جذب مشتریان جدید در اولویت قرار دارد، پس باید محتوایی تولید کنید که با استفاده از کلمات کلیدی نو و موضوعات تازه، مشتریان جدیدی را به سمت شما روانه سازد. اگر هدف، معرفی هرچه بهتر محصولات و خدمات‌تان است، بد نیست کمی بیشتر و از زوایایی تازه به معرفی خدمات‌تان بپردازید.

پنج) طوفان فکری را دست‌کم نگیرید

به‌عنوان مسئول محتوای سازمان، بد نیست که هر از گاهی مستقیماً از سایر همکاران‌تان در باقی بخش‌ها بخواهید که وبلاگ را خونده و نظرات‌شان را با شما به اشتراک بگذارند. آن‌ها نیز همانند شما سازمان را می‌شناسند و به احتمال زیاد می‌توانند موضوعات جذابی را برای تولید محتوا به شما پیشنهاد کنند. برگزاری جلسات ماهانه‌ی طوفان فکری که با ارائه‌ی گزارشی کوتاه از طرف شما آغاز می‌شود، می‌تواند نتایج جذابی را به همراه داشته باشد.

شش) درباره‌ی خودتان بنویسید

همیشه جدی نباشید! شما انسانید و مخاطبین شما نیز همین‌طور. بد نیست گاهی، فارغ از موضوع تخصصی حوزه‌ی فعالیت و نگارش خود، درباره‌ی شرکت، اتفاقات تازه‌ای که در آن می‌افتد، برنامه‌های پیش رو و… حرف بزنید. این کار هم ارتباط‌تان با مخاطبین را زنده‌تر و پویاتر می‌کند و هم دریایی از موضوعات جدید را برایتان فراهم می‌سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلب قبلی
یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و حضور نویسش در بخش استارت‌آپ‌ها

یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و حضور نویسش در بخش استارت‌آپ‌ها

مطلب بعدی
اینفوگرافی بازاریابی محتوا: نقشه جامع بازاریابی محتوایی

اینفوگرافی بازاریابی محتوا: نقشه جامع بازاریابی محتوایی

مطلب مرتبط