چگونه به یک تولید کننده محتوا با مهارتی بالا تبدیل شویم

تولید کننده محتوا بودن آسان نیست. به عنوان یک شغل، به خلاقیت، دقت، سرعت و کیفیت بالایی نیاز دارد و طبعا، جمع همه‌ی این موارد در کنار هم چندان ساده نیست. نکته‌ی ناراحت کننده آن است که برای «بهترین» بودن در این حرفه، مسیری طولانی و طاقت‌فرسا را در پیش خواهید داشت. اما نکته‌ای امیدوارکننده هم وجود دارد: مسیر «بهترین» بودن می‌تواند از همین الان شروع شود!

تولید کننده محتوا

در وبلاگ نویسش، هرازگاهی به پیشنهاد برخی ترفندهای کاربری برای ارتقای سطح مهارت‌تان خواهیم پرداخت.

۱) مخاطب محتوای خود را بشناسید

در مذاکره رو در رو، شنایایی ویژگی‌های طرف مقابل و آماده ساختن جملات و عبارات مطابق با آن شخصیت، سهم بسیار بزرگی از روند مذاکره را بر عهده دارد. هرچقدر طرف مقابل را بهتر بشناسید، احتمال چیرگی شما بر او طی آن مذاکره افزایش می‌یابد. کپی رایتینگ هم، نوعی مذاکره است که کلمات به نمایندگی از شما تلاش می‌کنند تا مخاطبین را متقاعد سازند. هرچقدر شناخت بیشتری از مصرف کننده‌ی نهایی محتوا داشته باشید، محتوای بهتری خواهید نوشت.

۲) از سوال کردن نترسید!

قطعا شما همه‌چیز را نمی‌دانید (و نباید بدانید) یکی از بزرگترین مشکلات رایج بین کپی‌رایترها این هست از سوال پرسیدن هراس دارند و کمتر سوالات و مسائل خود را با کارفرما مطرح می‌کنند. ممکن است به اطلاعات بیشتری درباره‌ی کارفرما نیاز داشته باشید، و یا بخواهید از سابقه‌ی برندی که درباره‌ی آن می‌نویسید بیشتر بدانید. پاسخ این سوالات، کیفیت نوشته‌ی شما را ارتقا خواهد داد. پس بدون هیچ هراسی، سوالات خود را آماده و مطرح کنید.

پس از مدتی، احتمالا سوالات مشابهی را خواهید یافت که در هر پروژه‌ای سراغ‌تان خواهد آمد. می‌توانید از آن‌ها یک فرمت آماده تهیه و در اختیار کارفرما قرار دهید تا هم روند پرسش و پاسخ را تسهیل کنید و هم رفتاری حرفه‌ای تر از خود نشان دهید.

همچنین بخوانید: شش مهارت کلیدی که هر کپی‌رایتر باید داشته باشد

۳) تحقیق کنید

همیشه چیزهای بیشتری برای دانستن هست و همواره می‌توان به پیش‌فرض‌ها تردید کرد. قبل از اینکه نوشتن درباره‌ی موضوعی را آغاز کنید-حتی اگر منبع مشخص آن‌را در اختیار دارید- چند دقیقه‌ای درباره‌ی موضوع تحقیق کنید. موتورهای جستجو در خدمت ما هستند تا «بیشتر دانستن» را ارزان و سریع تجربه کنیم. علاوه بر موضوع، درباره‌ی برند کارفرما و رقبای او هم اطلاعات‌مان را افزایش دهیم تا خروجی به فضای آن صنعت و ماهیت برند کارفرما نزدیک‌تر شود.

۴) تمرکز کنید

تمرکز بر هر چیز و در هرکاری جواب می‌دهد. در بازه‌ی زمانی نگارش متن، تمام حواس خود را به آن منعطف سازید. هرچیزی که حواس‌تان را پرت می‌کند (مثل موبایل و یا سایت‌های مختلف) از خود دور کنید. در ابتدا، ممکن است ترک عادت کمی برای‌تان سخت باشد. به عنوان یک تولید کننده محتوا ، استفاده از اکستنشن StayFocusd برروی مرورگر کروم، می‌تواند بخشی از مشکلات‌تان را حل کند.

۵) برنامه ریزی کنید

یک تولید کننده محتوا روز خود را با یک برنامه‌ی دقیق زمان‌بندی شده آغاز می‌کند. آن‌ها می‌دانند که در هر ساعت از روز، کدام سفارش را انجام خواهند داد و هرکدام به تقریب چه مقدار از زمان آن‌ها را خواهد گرفت. پیش از آغاز به کار، چند دقیقه‌ای را صرف برنامه‌ریزی روزانه کنید تا اثربخشی بیشتری داشته باشید. این کار، علاوه بر نظم‌بخشی در فعالیت‌های روزانه، تاثیر شگرفی در میزان درامدتان نیز خواهد داشت و توئمان، اعتماد به نفس شما را در انجام کارهای بیشتر و بهتر بالا می‌برد.

۶) سه بار بخوانید

اگر بعد از نوشتن متن، بلافاصه آن‌را به کارفرما ارسال و یا منتشر می‌کنید، ضرر بزرگی به چهره‌ی حرفه‌ای خود به عنوان یک تولید کننده محتوا وارد می‌آورید. پس از اتمام نوشته‌ای که در دست دارید، چند دقیقه‌ای از آن فاصله بگیرید. سپس، با آرامش و صبر، آن‌را مجددا مطالعه و اشتباهات اشتباهی و تایپی را مرتفع کنید. ممکن برای برخی جمله بندی‌ها، ترکیب‌های بهتری به ذهن‌تان برسد. عجله نکنید و گزینه‌های بهتر را برروی متن اعمال کنید. باور کنید که صرف چند دقیقه زمان بیشتر می‌تواند خروجی محتوای شما را تا چندبرابر با کیفیت‌تر جلوه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلب قبلی
skill-cw2

شش مهارت کلیدی که هر کپی‌رایتر باید داشته باشد

مطلب بعدی
سرویس بازاریابی محتوا

نویسش پلاس، سرویس بازاریابی محتوا برای کسب‌وکارها

مطلب مرتبط