چهار دلیل از دلایل تولید محتوای صوتی که شما را قانع خواهد کرد!

تولید محتوا مطابق با ذائقه و نیاز مخاطب هدف باید یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مدیران تولید محتوا باشد. شکل استفاده از محتوا، روز به روز در حال تغییر است و کاربران با توجه به تغییرات سبک زندگی‌شان، به استفاده گونه‌ای از محتوا ترغیب می‌شوند. تولید محتوای صوتی، یکی از جدیدترین ترندهای تولید محتوا در جهان است که برندهای پیشرو به آن توجه ویژه‌ای دارند. در ایران اما هنوز، عمومیت بالایی نیافته است. اگر بر سر ورود به این عرصه دچار تردید هستید، در ادامه‌ی این مقاله با دلایل تولید محتوای صوتی که مطمئنا می‌توانند شما را قانع کنند آشنا می‌شوید!


کاربران مشغله‌ی زیادی دارند

اهمیت زمان، مهمترین مورد از مجموعه دلایل تولید محتوای صوتی است. خواندن یک مقاله‌ی ۱۵۰۰ کلمه‌ای به طور میانگین به چیزی حدود ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد. این زمان بر این مبنا محاسبه می‌شود که فرد حین مطالعه‌ی آن مقاله، اولا نیاز به ارجاع به مطالب دیگر نداشته باشد و دوما، مشغول به انجام کار دیگری نباشد.

آمارها نشان می‌دهند که بخش بسیار زیادی از کاربران، مطالعه‌ی یک مقاله را آغازمی‌کنند، اما به اتمام نمی‌رسانند. این آمار احتمالا چندان موجب تعجب ما نیست، چرا که به احتمال زیاد خود ما نیز در همین گروه قرار داریم. مقاله‌ی جذابی را شروع به خواندن می‌کنیم و در میانه‌ی آن، با یک تماس تلفنی و یا ایمیل کاری مواجه می‌شویم. طبعا ادامه‌ی خواندنِ آن مقاله به زمانی نامشخص موکول می‌شود!

استفاده از محتوای صوتی، به مراتب ساده‌تر و راحت‌تر است. می‌توان هنگام رانندگی و یا انجام کارهای دیگر از آن استفاده کرد. ضمن اینکه به کمک تکنولوژی، می‌توان یک مقاله را سریع‌تر از حالت عادی و در زمانی به مراتب کوتاه‌تر مطالعه کرد و شنید.


برای موتورهای جست‌وجو مهم است

تولید محتوای صوتی جایگاه بهتری در موتورهای جستجو عادیتان می‌کند!

طبق خبری که چندی پیش منتشر شد، گوگل در تلاش است تا دسترسی به محتوای صوتی را از طریق موتور جست‌وجوی خود ممکن سازد. این خبر برای کسب‌وکارهایی که همواره به دنبال راه‌کارهای تازه برای صعود به صدر نتایج موتورهای جست‌وجو هستند، به مثابه فرصتی برای پیشی گرفتن از رقباست.

علاوه بر این، محتوای صوتی زمان حضور کاربر در صفحه و سایت شما را بالا برده و این به معنای بهبود وضع نرخ ریزش سایت‌تان خواهد بود.


کاربر پسند است

تولید محتوای صوتی مورد پسند و توجه کاربران قرار دارد

با وجود آنکه ظهور پادکست‌ها و محتوای صوتی در وب زمان زیادی می‌گذرد، اما آمارها نشان می‌دهند که طی یکی-دو سال گذشته، استقبال از آن به شکل فراینده‌ای رو به افزایش بوده است.

کاربر امروزی بیشتر از هرزمان دیگری به محتوای صوتی روی خوش نشان می‌دهد و بیشتر از همیشه به استفاده از این نوع از محتوا گرایش دارد. طبعا، تامین نیاز کاربر و تولید محتوا مطابق با خواسته‌ی مخاطبین، نه یک امکان که بیشتر به یک الزام شبیه است 🙂


ارزان است

برای تولید یک ویدئوی دو-سه دقیقه‌ای با کیفیتی مطلوب، به هزینه‌ چند میلیون تومانی نیاز است. با همین هزینه می‌توان حداقل ۱۰ محتوا صوتی با کیفیتی «عالی» در اختیار داشت. البته، محتوای صوتی ابدا جایگزین محتوای ویدئویی نیست و نمی‌تواند کارکردهای آن‌ را به عهده داشته باشد. به عبارت کلی‌تر، هر گونه‌ی محتوایی، کارکردهای خود را دارد و نمی‌تواند جایگزین دیگری باشد.

اما اگر بودجه‌ی بازاربابی محدودی دارید، با هزینه‌ای محدود می‌توان تولید محتوای صوتی را در دستور کار قرار داد


نویسش امکان سفارش تولید محتوای صوتی را به تازگی به پلفترم خود افزوده است. از اینجا می‌توانید نمونه‌های تولید شده را مشاهده کنید. امیدواریم که دلایل تولید محتوای صوتی که پیش از این خواندید، توانسته باشد شما را به ورود جدی و سریع به این حوزه راغب کرده باشد. در بخش کامنت‌ها می‌توانید سوالات و یا نظرات خود در این مورد را با ما مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلب قبلی
طول محتوا

طول محتوا را چگونه تعیین کنیم؟ نگاهی از منظر سئو به طول محتوا

مطلب بعدی

سوالات تولید محتوا که هنگام سفارش محتوا باید پاسخ دهید

مطلب مرتبط