تولید محتوا در اینستاگرام و تمامی باید و نبایدهای آن

اینستاگرام مارکتینگ و تولید محتوا در اینستاگرام

اینستاگرام سال ۲۰۱۰ شروع به کار کرد و در یک روز ۲۵۰۰ کاربر را عضو این شبکه شدند! با توجه به ماهیت تصویری این شبکه‌ی اجتماعی و تعداد کاربران بالای این شبکه‌ی اجتماعی، بسیاری از کسب‌وکارها برای گسترش و رشد کسب‌وکار خود یا حتی فروش محصولات خود از این شبکه‌ی اجتماعی استفاده کردند. اگر شما هم جزو آن دسته از کسب‌وکارهایی هستید که از اینستاگرام برای رشد کسب‌وکار خود بهره می‌بریدباید به‌خاطر داشته باشید که محتوای اینستاگرام باید برای مخاطبان جالب، زیبا و مفید باشد. تنها چنین محتواییست که می‌تواند نظر مخاطب‌ها را به خود جلب کند و آن‌ها را به خرید از برند شما ترغیب کند. در واقع شما با محتوا‌‌‌هایتان سبک و سیاق کسب‌وکار و حرفه‌‌‌تان را به نمایش می‌‌‌گذارید. با رعایت اصول تولید محتوا در اینستاگرام می‌توانید بدرخشید و به موفقیت‌‌های زیادی دست یابید.

در این مقاله هر آنچه که در رابطه با تولید محتوای خوب در اینستاگرام مانند تصویرسازی، ارتقای برند تجاری، جذب فالوور، فروش محصول و… لازم است بدانید آورده شده است. پس با ما همراه باشید تا در این مسیر بیشتر بیاموزید.



چرا باید از اینستاگرام برای کسب‌وکار استفاده کرد؟

اینستاگرام نسبت به فضاهای مجازی دیگر نرخ تعامل بالاتری دارد. به همین دلیل اینستاگرام را پادشاه تعامل اجتماعی می‌‌‌نامند. برندهای بسیاری از فضای بصری آن استفاده می‌‌‌کنند و برای پیشرفت کسب‌وکار از آن بهره می‌برند. پژوهش‌‌‌ها نیز نشان داده است مخاطبان اینستاگرام نسبت به شبکه‌‌‌های اجتماعی دیگر بیشتر درگیر خریدوفروش و حمایت از کسب‌وکارها هستند، به همین دلیل اکثر صاحبان شغل برای به‌دست‌آوردن مخاطب بیشتر به اینستاگرام روی می‌‌‌آورند.


مزایا و امتیازات اینستاگرام

همان‌طور که می‌دانید اینستاگرام با آپشن استوری، باعث شده مخاطبان بتوانند عکس‌‌‌هایشان را به مدت 24 ساعت به نمایش بگذارند. بعد از گذشت یک روز، استوری به طور خودکار پاک می‌‌‌شود اما برای همیشه در حافظه این شبکه اجتماعی باقی خواهد ماند. شما می‌‌‌توانید در استوری‌‌‌های پیج خود با استفاده از آیتم‌های خاص و نوشته‌‌‌های رنگارنگ، تصاویر چشم‌نواز و فوق‌‌‌العاده‌‌‌ای را به وجود آورید.

این مسئله کاربران را مشتاق مشاهده استوری‌‌‌هایتان خواهد کرد. همچنین اینستاگرام امکان کامنت گذاشتن و تبادل نظر را برای کاربران خود باز گذاشته است و آن‌‌‌ها به‌راحتی می‌‌‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند که این مورد نیز از جمله امتیازات این شبکه اجتماعی محسوب می‌‌‌شود.

اینستاگرام برخلاف فضاهای دیگر امکان تبلیغات رایگان را در اختیار مخاطبانش قرار می‌‌‌دهد و در ازای تبلیغ از آن‌‌‌ها هزینه‌‌‌ای دریافت نمی‌‌‌کند، درصورتی‌که شبکه‌‌‌های اجتماعی دیگر مانند فیس‌‌‌بوک برای تبلیغات از کاربران خود هزینه معینی دریافت می‌‌‌کنند.

همه این موارد باعث شده است اینستاگرام در بین مردم طرف‌داران زیادی داشته باشد و بسیاری از افراد برای ارتقای کسب‌وکار خود به آن روی بیاورند و اینستاگرام را به دیگر شبکه‌های مجازی ترجیح دهند.

اهمیت اینستاگرام مارکتینگ؟ چرا در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

چرا تولید محتوا با کیفیت بالا در اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار است؟

در ابتدا با به اشتراک گذاشتن چند عکس و فیلم ساده ایجاد تعامل در اینستاگرام صورت می‌‌‌گرفت اما با افزایش کاربران در اینستاگرام، رشد حساب کاربری سخت‌‌‌تر شده است و رقابت بین کاربران هم افزایش پیدا کرده است. از همین رو باید در مورد برنامه‌ی تولید محتوای اینستاگرام خود فکر کنید و پست‌‌‌ها و عکس‌هایی با کیفیت بالا ارائه دهید تا بتوانید پیج خود را نسبت به دیگران متمایز کنید و در این عرصه رقابتی پیروز شوید.


اینستاگرام را به‌عنوان یک راه تبادل سریع در نظر بگیرید

شما در اینستاگرام با دانستن چند اصل ساده و اولیه می‌‌‌توانید محتوا‌‌‌های بسیار خوبی تولید کنید و آن‌‌‌ها را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید، این در حالی است که درگذشته برای توسعه کسب‌وکارها باید حتماً با افراد مختلفی دیدار می‌‌‌کردید و نمونه کار را به‌صورت حضوری به دیگران نشان می‌‌‌دادید اما اکنون با تولید محتوای خوب در اینستاگرام توسعه کارها خیلی سریع شده است.


برای تولید محتوا موضوع تعیین کنید

قبل از آن‌‌‌که بخواهید برای تولید محتوا در اینستاگرام اقدام کنید باید یک موضوع برای پست‌‌‌های خود انتخاب کنید. در نتیجه به دنبال موضوعاتی باشید که پرطرف‌دار هستند و مخاطبان با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و افراد زیادی به‌سوی شما جذب می‌شوند. همیشه به سلایق عمومی و انتخاب مسائل پرطرف‌دار و ترندها توجه کنید و در کارتان از آن‌ها بهره ببرید.

چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

به یک ایده بزرگ و خلاقانه توجه کنید

هدف اصلی شما در اینستاگرام ترغیب مخاطب برای انجام برخی اقدامات مثل خرید محصولاتتان است؛ بنابراین شما باید بتوانید نظر مخاطب خود را با برقراری ارتباط اصولی به خود جلب کنید و آن‌ها را به سمت خود و کسب‌وکارتان جذب نمایید.

اگر روزی احساس کردید ایده‌ای برای نوشتن و صحبت‌کردن راجع به آن ندارید دچار بن‌بست ایده شده‌اید. در مقاله‌ی راهکارهای مقابله با سندروم بن‌بست ایده در مورد روش‌هایی که می‌تواند به شما کمک کند صحبت کرده‌ایم


یک تم محتوا برای پروفایل اینستاگرام خود ایجاد کنید

اولین قدم برای ایجاد یک حساب کاربری موفق در اینستاگرام و درنظرگرفتن تولید محتوا در اینستاگرام برنامه‌ریزی برای تولید و انتشار مطالب خود با ایجاد یک ظاهر زیبا است.

به به‌طورکلی فرقی ندارد که پیج شما روتینی از زندگی روزانه و شخصی شما باشد یا فروش یا … . درهرصورت باید برای محتوای آن تلاش و از عکس‌های زیبا با تم‌های رنگی دلنشین استفاده کنید. همچنین به فیلترهایی که روی عکس‌‌‌ها اعمال می‌‌‌کنید توجه داشته باشید. برای این کار حتماً نیاز نیست فتوشاپ بلد باشید، زیرا می‌‌‌توانید از ابزارهای طراحی آنلاین مثل venngage یا Lightroom استفاده کنید و کیفیت و زیبایی عکس‌های خود را بالا ببرید.

تولید محتوا در اینستاگرام به چه صورت باید باشد؟

هشتگ‌گذاری را بیاموزید

هشتگ راهی برای به نمایش گذاشتن تصاویر شما در اینستاگرام و وصل کردن آن به انبوهی از تصاویر مرتبط است و شما با این روش می‌‌‌توانید تصاویر خود به کاربران مختلف نشان دهید و این یک راه عالی برای نمایش پست‌های شما به مخاطبانی است که به محصولات شما علاقه دارند.

پژوهش‌ها نشان می‌‌‌دهد عکس‌هایی که هشتگ بیشتری دارند شانس لایک شدن بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند. به‌کاربردن به طور متوسط 8 الی 10 هشتگ زیر هر پست عدد ایده‌‌‌آلی است.

همچنین لازم به ذکر است استفاده بیش‌ازحد از هشتگ اثرات منفی دارد و به نوعی هشتگ گذاری بی‌هدف شناخته می‌شود. علاوه بر این سعی کنید برای برند خود هشتگ مخصوصی طراحی کنید و همیشه از آن استفاده کنید.

محبوبیت هشتگ را بررسی کنید

پیش از هشتگ‌گذاری محبوبیت هر هشتگ را بررسی کنید. با جست‌وجوی هر هشتگ می‌توانید بفهمید که یک هشتگ چندبار استفاده شده است و پست‌های برتر و مرتبط به آن هشتگ را ببینید.

لیستی از هشتگ‌های محبوب خود داشته باشید

داشتن لیستی از هشتگ‌ها به شما کمک می‌کند تا هر بار زمان کمتری را به جست‌وجو اختصاص دهید و صفحه‌ی مرتبط به یک موضوع و عنوان خاص شناخته شوید.

تبلیغات محتوایی و تولید محتوا برای اینستاگرام به چه طریق است؟

افزایش تعامل و مشارکت کاربران را فراموش نکنید

مشارکت کاربران به معنی لایک‌کردن، کامنت‌گذاشتن، ذخیره‌کردن پست و ارسال آن برای دیگران است. هرچه مشارکت در صفحه شما بالاتر باشد سرعت رشد شما بیشتر خواهد بود. مشارکت کاربران نشان‌‌‌دهنده واقعی بودن دنبال‌کننده‌‌‌های شما است و اعتبار صفحه کاربری‌تان را نشان می‌دهد.


تعداد کاربران را افزایش دهید

با استفاده از راهکارهایی که در این مقاله بیان کردیم سعی کنید تعداد دنبال‌کننده‌های پیج خود را با استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام بالا ببرید. این موضوع هم باعث بیشتر دیده‌شدن حساب کاربری‌تان و هم افزایش اعتبار پیجتان را به دنبال دارد.


تبلیغات را از یاد نبرید و هرگز از تبلیغ کردن غافل نشوید

یکی از راه‌‌‌های کسب‌وکارهای گوناگون برای جذب مخاطب بیشتر در اینستاگرام، اجرای کمپین‌‌‌های تبلیغاتی یا هشتگ‌‌‌ها یا مسابقات عکاسی است. این موارد برند شما را به افراد زیادی معرفی می‌‌‌کند. بنا‌‌‌بر‌‌‌این استفاده از هشتگ افراد بیشتری را ترغیب می‌‌‌کند که کار شما را ببینند، با شما صحبت کنند و در نتیجه تعامل شما با مخاطب را بالا می‌‌‌برد.

چطور محتوای تبلیغاتی در اینستاگرام تولید کنم؟

بر محتوای تولید شده توسط کاربر تمرکز کنید

یکی از تاثیرگذارتربن محتواها در فضای مجاری، محتوایی است که کاربران تهیه می‌کنند. از آنجایی که این محتوا توسط برند ایجاد نشده است قابل اعتمادتر هستند. برای این کار یک مسابقه یا یک رویداد تبلیغاتی را اجرا کنید که در آن کاربران در ازای ایجاد و اشتراک محتوا برای شما، هدیه‌‌‌ای دریافت کنند.


حساب‌های مختلف را دنبال کنید

حساب‌های مختلف و بزرگ را دنبال کنید تا پست‌‌‌های مرتبط با حیطه کاری خود را ببینید و بتوانید از آن‌ها ایده بگیرید و از تجربیاتشان استفاده کنید و از این تجربیات در زمینه استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام بهره ببرید.


با اینفلوئنسر‌‌‌ها همکاری کنید

با اینفلوئنسر‌‌‌ها در اینستاگرام ارتباط برقرار کنید، کسانی که حساب‌‌‌های کاربری با مخاطبان بالا دارند و بین مخاطبانشان محبوب هستند. این افراد با تبلیغاتی که در پست‌ها یا استوری‌هایی خود انجام می‌دهند به افزایش فالوور و اعتبار پیج شما کمک کنند. این افراد بر روی تعدادی زیادی از فالوورهای خود تأثیرگذار هستند و آن‌ها را به حمایت از کسب‌وکار شما ترغیب می‌کنند.

اینفلونسر مارکتینگ در تولید محتوای برای اینستاگرام چه نقشی دارد؟

زمان مناسبی برای انتشار پست‌‌‌ها در نظر بگیرید

هنگام درنظرگرفتن استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام باید بدانید چه روز و ساعتی برای انتشار پست بهتر است تا بیشترین بازخورد و بازدهی را داشته باشید. بهترین ابزار برای این کار Instagram insights است، این افزونه که در پیج‌های بیزینسی وجود دارد به شما کمک می‌‌‌کند تا میزان فعالیت کاربران خود را در روز‌‌‌ها و ساعت‌‌‌های مختلف بررسی کنید و طبق آن روز و ساعت طلایی خود را انتخاب کنید.


سلیقه مشتری را تشخیص دهید و تولید محتوای مناسبی داشته باشید

همان‌‌‌طور که آگاه هستید مخاطبان صفحات اینستاگرام افرادی متفاوت هستند. شما باید مخاطب خود را بشناسید و سلیقه آن‌ها را ارزیابی کنید. سپس براساس سلیقه آن‌ها دست به تولید محتوا در اینستاگرام بزنید.

خلاصه و جمع‌بندی

در ابتدای کار اینستاگرام دیده‌شدن و شناخته شدن کار سختی نبود ولی امروزه با زیادتر شدن تعداد اکانت‌های تجاری و غیرتجاری جلب توجه و اعتماد کاربران این پلتفرم سخت‌تر شده است. به یاد داشته باشید هرکاری بدون برنامه‌ریزی و یادگرفتن اصول به موفقیت نمی‌‌‌انجامد و لازمه موفق شدن، داشتن برنامه و پشتکار بسیار است. تولید محتوا در اینستاگرام نیز همین‌‌‌گونه است باید اصول و تکنیک‌‌‌های لازم را فراگیرید، برای ارتقا کسب‌‌‌و‌‌‌کارتان تلاش کنید و روش‌‌‌های مختلف را امتحان کنید و ناامید نشوید.

به خاطر داشته باشید که از خرید لایک و فالوور جدا خودداری کنید. از محتوای ویدئویی و جذابیتی که برای مخاطب دارد غافل نشوید. بهتر است بعد از چند پست تصویری از محتواهای ویدئویی استفاده کنید. ساعت طلایی آنلاین بودن فالوورهای خود را پیدا کنید و در زمان مناسب از استوری‌ها و پست‌های اسلایدی بهره ببرید تا بیشترین بازدید را داشته باشید. از تبلیغات و کمک گرفتن از اینفلونسرها برای افزایش توجه به صفحه خود غافل نشوید.

ما در این مقاله سعی کردیم هرآنچه را که برای تولید محتوا در اینستاگرام لازم است در اختیارتان قرار دهیم تا با استفاده از آن بتوانید به رشد چشم‌‌‌گیری در صفحه اینستاگرام خود برسید و مطالب مفیدی تولید کنید و در اختیار مخاطبانتان قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلب قبلی
قیف فروش، تبدیل مخاطب به مشتری و افزایش فروش سایت

از سرنخ تا فروش: قیف فروش چیست و چرا بهینه‌سازی آن اهمیت دارد؟

مطلب بعدی
اهمیت تولید محتوای متنی برای کسب و کارها

چرا تولید محتوای متنی هنوز اهمیت بالایی در بازاریابی دیجیتال دارد؟

مطلب مرتبط