تولید محتوای وبلاگ: به چند محتوای تازه در ماه نیاز دارید؟

وبلاگی فعال و پرمحتوا، مشتریان شما را نزدیک‌تر و وفاداری‌شان را بیشتر می‌کند. کاربران سایت شما، وقتی با وبلاگی فعال و بروز مواجه می‌شوند، اعتماد بیشتری به شما می‌کنند و سریع‌تر تصمیم به استفاده از خدمات‌تان می‌گیرند. اما سوالی که بوجود می‌آیند این است: در تولید محتوای وبلاگ به چند محتوا در ماه نیاز است؟ آیا هرچقدر محتوای بیشتری تولید کنیم، موفقیت بیشتری عایدمان خواهد شد؟

پاسخ سرراست به این سوال این است: خیر! کمیت بالا به تنهایی نمی‌تواند نظر مخاطب و البته موتورهای جستجو را به خود جلب کند. برای آنکه وبلاگی کارآمد داشته باشید، باید چند نکته‌ی مهم را در نظر بگیرید:

بودجه‌تان چقدر است؟

تولید محتوا هزینه‌بر است و مهمتر از آن، به استمرار و تداوم نیاز دارد. بدون شک با تولید مقطعی محتوا و در کوتاه مدت نمی‌توان انتظار نتایج هیجان‌انگیزی را داشت و دستاورد جذابی کسب کرد. میزان بودجه‌ای که می‌توانید در بلند مدت برای تولید و نشر محتوا هزینه کنید، یکی از معیارهای تصمیم‌گیری در مقدار محتوای مورد نیازتان است.

توجه داشته باشید اگر در مقطعی، حجم بالایی از محتوا را تولید و منتشر کنید و پس از آن از سرعت بروزآوری وبلاگ خود بکاهید، موتورهای جستجو رتبه‌ی کمتری به محتوای شما می‌دهند و عملا هرچه رشته‌اید پنبه می‌شود! مقدار بودجه‌ای که می‌خواهید صرف تولید محتوا و به طور کلی برنامه بازاریابی محتوایی خود کنید، ارتباط بسیار مستقیمی با سهم و اهمیت محتوا در پلن مارکتینگ شما دارد.

البته این را هم در نظر داشته باشید که نیاز به سرمایه‌گذاری خیلی زیاد به محتوا نیست و اساسا هزینه‌کرد از حدی به بالا نیز تاثیر و کارکرد محتوا را افزایش نمی‌دهد. با در نظر گرفتن معیارهای مختلف، که در همین مطلب به آن اشاره خواهد شد، به ترکیب و تعداد ایده‌آل دست خواهید یافت. مطمئن باشید که همیشه کیفیت بر کمیت مقدم است!

مخاطبین‌تان چه می‌خواهند؟

معیار مهم بعدی، میزان انتظار کاربران شماست. بسته به اینکه در چه صنعتی کار می‌کنید، جامعه‌ی هدف‌تان کدام است و شیوه‌های برقراری ارتباط‌تان با مشتری چیست، کمیت محتوای مورد نیازتان تغییر می‌کند. در برخی از صنایع، ظرفیت تولید محتوای بیشتری پیش روی‌تان است و مخاطبین نیز، نیازمند محتوای بیشتری برای شناخت بهتر از شما و کسب‌وکارتان هستند.

اگر محتوا را تنها برای موتورهای جستجو تولید می‌کنید، متاسفانه روند درستی را در پیش نگرفته‌اید. شما می‌بایست مخاطب خود را شناخته، بر اساس نیاز او محتوا را تولید و منتشر کنید.

رقبای‌تان چکار می‌کند؟

تولید محتوای وبلاگ

یکی از مهمترین دستاوردهای تولید محتوای وبلاگ باکیفیت و منظم، ارتقای رتبه و جایگاه شما در موتورهای جستجوست. هرچقدر جایگاه بهتری در موتورهای جستجو داشته باشید، ورودی و بازدیدکننده‌ی بیشتری را به صورت ارگانیگ جذب خواهید کرد و طبعا، فروش بیشتری را تجربه می‌کنید. در تولید محتوای وبلاگ خود باید به میزان و نوع تولید محتوای رقبای‌تان نیز توجه کنید. طبیعتا رفتار آن‌ها می‌تواند علاوه بر اینکه سرمشق‌هایی به شما بدهد،

در این بین، یکی از عوامل تاثیرگذار در جایگاه وبسایت و محتوای شما در موتورهای جستجو، میزان و کمیت محتوای شماست. اینکه در مقایسه‌ی با رقبا، چه حجمی از محتوا را و با چه میزانی از کیفیت تولید می‌کنید، رکنی کلیدی در رتبه‌بندی‌تان خواهد بود. در این‌جا بد نیست نگاهی به تکنیک‌های SEO در سال ۲۰۱۸ بیاندازید.

استراتژی شما چیست؟

ممکن است که سهم بازاریابی محتوایی از برنامه‌ی بازاریابی‌تان محدود باشد و یا اینکه مهمترین کانال جذب مشتریان تازه را از این مسیر تعریف کرده باشید. بسته به نوع و شیوه‌ی استراتژیک شما، مقدار محتوای مورد نیازتان نیز تعیین می‌شود. اگر در سازمان شما مدیر بازاریابی دارید، خوب است که نظر او را بدانید و از او بخواهید برنامه‌ی پیش رویش را برایتان شرح دهد تا مقدار محتوای مورد نیازتان را تخمین بزنید. برای شروع، بد نیست نگاهی به مقاله‌ی استراتژی محتوا در یک صفحه بیاندازید. همچنین صفحه‌ی ویکی‌پدیای استراتژی محتوا نیز می‌تواند برای‌تان مفید باشد.

اندازه‌ی کسب‌وکارتان چقدر است؟

اگر کسب‌وکاری تازه‌کار هستید، طبعا محتوای کمتری نسبت به کسب‌وکارهای قدیمی‌تر دارید. با محتوای محدود و توزیع بهینه‌ی آن می‌تواند هم فهم بهتری از نیاز مخاطب به دست آورید و هم در مسیر تولید محتوا و توزیع آن، تجربه‌ی عملی بهتری را بدست آورید تا گام‌های آتی را با دقت و کیفیت بیشتری بر دارید. محتوا می‌تواند به عنوان رکنی کلیدی در استارتاپ شما محسوب شود و با توجه به نوپا بودن کسب‌وکارتان، به عنوان یک سرمایه‌گذاری استراتژیک در بلندمدت نقش ایفا کنید. برای همین، خوب است که رویکرد «آهسته و پیوسته» به آن داشته باشید: محتوای کم اما با کیفیت را در بلندمدت در نظر داشته باشید تا همواره وبلاگی پروپیمان و فعال ارائه کنید.


پیشنهاد نویسش برای شما

ما در نویسش عموما پیشنهادمان این است که از کمترین مقدار ممکن آغاز کنید و بعد از دریافت بازخوردهای اولیه، بودجه و برنامه‌ی بازاریابی محتوایی خود را توسعه دهید. همیشه می‌تواند مقدار محتوای بیشتری را به سایت و وبلاگ خود تزریق کرد، اما تقلیل و کاهش آن می‌تواند نتایج بدی را به همراه داشته باشد.

اگر هنوز برنامه‌ای جدی و مدون برای پیشبرد برنامه‌های بازاریابی محتوایی خود ندارید، کار را با بسته‌های نویسش پلاس برنزی یا نقره‌ای آغاز کنید. هم هزینه‌ی کمتری را می‌پردازید و هم به قدر کافی محتوا دریافت می‌کنید.

اگر شرکت‌تان بیش از یکسال از فعالیتش می‌گذرد ومی‌خواهید کمی جدی‌تر با این فضا برخورد کنید، نویسش پلاس طلایی انتخابی عالی به حساب می‌آید. چرا که تمام فرایند تولید و نشر محتوا را نویسش به عهده دارد و شما تنها از برون‌داد آن لذت خواهید برد.

با این‌حال، مشاوره رایگان نویسش در کنار شماست تا به در انتخاب بهترین سرویس ممکن کمک‌تان کند. ما به شما کمک می‌کنیم تا هم بسته‌ی مناسب‌تان را انتخاب کنید و هم، در تدوین استراتژی و برنامه‌ریزی بازاریابی محتوایی خود بهترین روند را پیش بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلب قبلی

نویسش، حامی اولین کنفرانس بازاریابی محتوایی ایران

مطلب بعدی
CRO

نرخ تبدیل مشتری چیست و چگونه می‌توان آن‌را ارتقا داد؟

مطلب مرتبط