۱۵ توصیه از نویسندگان برجسته‌ی Medium که شما را به نویسنده‌ی بهتری تبدیل می‌کند

بهترین توصیه برای نوشتن

همه ما دوست داریم نویسندگان بهتری باشیم. از زمانی که شروع به خواندن مقالات Medium کردم، موارد و نکات زیادی را درمورد نوشتن، از نویسندگان برجسته و شاخص آموخته‌­ام. در همین راستا قصد دارم بخشی از این نکات را در قالب چند توصیه برای نوشتن با شما به اشتراک بگذارم.

اگر برای دانستن این توصیه‌ها مشتاق هستید، بیایید شروع کنیم!


۱- Shannon Ashley: یک نویسنده صادق و انتقادپذیر باشید

بهتر است بدانید این مبحث به معنای بی‌عیب بودن نیست، بلکه درمورد صداقت داشتن است.

درواقع خوانندگان برای یک نوشته معتبر و صادقانه ارزش بسیاری قائل خواهند شد. ما به عنوان نویسنده وظیفه داریم در تمام شرایط صداقت را به خوانندگان هدیه دهیم، حتی در شرایطی که خودشان نیز به طور دقیق به نیازهای‌شان آگاه نیستند.

چگونگی به‌کارگیری این توصیه

از آنجا که شخص درونگرایی هستم، پیاده‌سازی این موضوع کار چندان آسانی نبود. با این حال، باید در نظر بگیریم بهترین مقالات، مقاله‌هایی هستند که نویسندگان در آن‌ها به راحتی حرف خود را بیان کرده و اجازه می‌دهند مخاطب با داستان‌شان ارتباط برقرار کند. بنابراین من شروع به نوشتن یک مقاله کردم و در حین نوشتن حتی به گریه افتادم.

به هر حال انجام این کار نه تنها ضرری نداشت، بلکه باعث شد بفهمم چه قدر نیاز به نوشتن دارم. تا حدی که برای انجام دوباره این کار، بسیار مشتاق و هیجان زده بودم.

چالش

ظرف چهارده روز آینده، یک مقاله واقعی و صادقانه درباره‌ی یکی از لحظات مهم زندگی‌تان بنویسید. لحظه‌ی مهمی که از آن چیزی آموخته‌اید و ممکن است برای دیگران الهام‌بخش باشد و بتواند به آن‌ها کمک کند.

چطور بهتر بنویسیم

۲- Ayodeji Awosika: از ترس‌ها و تردیدهای­تان استفاده‌ی بهینه کنید

موثرترین توصیه برای نوشتن این است که بنویسید و به این فکر کنید که هیچ کس در حال تماشای شما و نوشته‌تان نیست. مدام به خودتان یادآوری کنید زمانی که می‌نویسید در کانون توجهات نیستید و حتی می‌توان گفت، گویی ایده‌تان را در خلوت و تاریکی مطرح خواهید کرد. بنابراین، چرا زمانی که فرصت مناسب و کافی برای کار در آرامش و امنیت خاطر دارید، وقت خود را صرف غوطه‌ور شدن در ترس‌ها و تردیدهایتان می‌کنید؟

چگونگی به‌کارگیری این توصیه

همانطور که Ayodeji ذکر کرده، هیچ کس در حال تماشای شما نیست و من این توصیه را با نوشتن در زمینه‌های مختلف و موضوعات مورد علاقه‌ام به کار گرفتم. با انجام این کار می‌خواستم احساسات واقعی‌ام را درمورد آن‌ها بدانم، نه اینکه صرفاً عکس‌العملی نشان داده باشم.

من اساساً هنگام ویرایش کمی وسواس به خرج می‌دهم تا بتوانم داستانم را به بهترین تبدیل کنم. این موضوع باعث می‌شود مقاله‌ام همواره بهتر از پیش شود.

چالش

طی هفت روز آینده، چنانچه به دلیل نداشتن مخاطب زیاد احساس ناامیدی دارید، این حس را کنار گذاشته و در مورد هر چیزی که می‌توانید بنویسید. از این زمان نهایت بهره را ببرید، مطالب زیادی بنویسید، به خودتان اجازه‌ی اشتباه کردن بدهید و در نهایت پیشرفت کنید.


۳- August Birch: برای این که بفهمید در چه زمینه‌هایی بهتر می‌نویسید، از حوزه‌ی امن خود خارج شوید

اگر یاد نگیرید از محدوده‌ی امن‌تان خارج شوید، هر روز یک داستان تکراری خواهید نوشت. این امر برای من اتفاق افتاده و ممکن است برای شما نیز اتفاق بیفتد. درواقع تغییرات آرام و اندک می‌تواند منجر به ایجاد خلاقیت شود.

تغییرات کوچک و مسیرهایی که کمتر پیموده شده‌­اند، می‌توانند بهترین بخش‌های ناخودآگاه‌مان را بیدار کنند. این مسیر کمتر پیموده شده دقیقاً همان جایی است که داستان‌های حماسی نوشته می‌شوند.

چگونگی به‌کارگیری این توصیه

من در اولین وبلاگم و به مدت دو سال درباره‌ی رشد شخصی نوشتم و از نوشتن در این مورد خسته شده بودم. بنابراین وقتی مطلب August Birch را خواندم، به خودم اجازه دادم به موضوعی متفاوت بپردازم و شروع کردم درمورد نوشتن، بنویسم.

تا قبل از آن لحظه متوجه نشده بودم چه قدر نیاز به حرف زدن در این زمینه دارم و این تغییر رویه بهترین تصمیم زندگی‌ام بود. علاوه براین، مقالاتی که مربوط به نوشتن است، موفق‌ترین مقالات من هستند.

چالش

درباره‌ی موضوعی بنویسید که تا به حال به خودتان اجازه نداده‌اید از آن بنویسید. چه اتفاق ناگواری با این کار خواهد افتاد؟


۴- Shaunta Grimes: هر روز ده دقیقه بنویسید

شما نیاز به هدفی ساده و کوچک دارید. در حدی که به لحاظ روانشناختی عبور کردن از این هدف، مشکل‌تر از برآورده کردن آن باشد.

من برای نوشتن هدف‌گذاری‌های کوچکی کرده‌ام و بر اساس آن‌ها، هر روز و تحت هر شرایطی باید حدود ۱۰ دقیقه بنویسم. حتی در بدترین روز، حتی وقتی بیمار هستم، حتی وقتی مسافرت هستم، حتی وقتی یک میلیون دغدغه‌ی دیگر در ۲۴ ساعت دارم. در هر صورت هیچ کدام از این موارد اهمیتی ندارد و هر روز ۱۰ دقیقه می‌نویسم: این توصیه برای نوشتن می‌تواند بازی را به نفع شما تغییر دهد.

چگونگی به‌کارگیری این توصیه

نحوه‌ی پیاده‌سازی این توصیه نیاز به توضیح ندارد و کاملاً واضح است. در ابتدا یک تایمر ده دقیقه‌ای تعیین می‌کنم و مشغول نوشتن می‌شوم. من باید این کار را انجام دهم و مهم نیست در ادامه چه اتفاقی می‌افتد. در غیر این صورت پشیمان خواهم شد.

البته معمولاً برای مدت طولانی‌تری می‌نویسم، زیرا سخت‌ترین قسمت کار یعنی نشستن و اقدام به نوشتن را انجام داده‌­ام. بنابراین حتی اگر بیشتر از ده دقیقه هم ننویسم مهم نیست، زیرا به هدفم رسیده‌­ام.

چالش

برای نوشتن یک هدف تعیین کنید: هر روز ده دقیقه بنویسید. اگرچه ممکن است گاهی این هدف را به تعویق بیندازید اما هر روز، شروع امروز است. ادیت نکنید. بازنویسی نکنید. فقط بنویسید.

تکنیک های نویسندگی

۵- Tom Kuegler: دیدگاه خود را بنویسید

ما نویسندگان را تنها به خاطر توانایی‌­هایشان دنبال نمی‌کنیم، بلکه جذب دیدگاه‌های جالب و متفاوت آن‌ها می‌شویم. درواقع چنانچه نسبت به دیگران حرف متفاوت‌تری نداشته باشید، چرا افراد باید شما را دنبال کنند؟ برای انجام این کار فقط کافیست در بخش عمده‌ی آن، داستان زندگی‌تان را بگنجانید. با این کار به مسیر اشتباه نخواهید رفت.

چگونگی به‌کارگیری این توصیه

یکی از آخرین مقالات من در این زمینه با عنوان “۳ نکته‌ی خود مراقبتی برای نویسندگان” است.

گرچه هزاران مقاله مربوط به خود مراقبتی وجود دارد، اما من در مورد کارهایی که انجام می‌دهم نوشتم و کمی از داستان زندگی خود را به اشتراک گذاشتم. این موضوع باعث شده مقاله‌ی من برخلاف سایر پست‌ها حاوی محتوای تکراری نباشد.

چالش

مقاله‌ای درباره‌ی یک موضوع متداول بنویسید اما محوریت آن را حول خودتان اختصاص دهید. نظرات‌تان را بیان کنید و قصه‌ای شخصی در آن بگنجانید.


۶- Stephen Moore: همان­‌گونه که صحبت می­‌کنید، بنویسید

سعی نکنید مردم را با دایره‌المعارفی از لغات تحت تاثیر قرار دهید. اگر برای هوشمندتر نشان دادن خودتان، اصطلاحات بزرگ‌تر را جایگزین کلمات کنید، نه تنها موفق نخواهید شد بلکه نوشته‌تان جعلی نیز به نظر خواهد رسید. مهم این است که خوب بنویسید و به خاطر بسپارید که یک نوشته‌ی خوب باید طبیعی و واقعی باشد. بنابراین از کلمات و عباراتی استفاده کنید که هنگام صحبت کردن نیز به کار می‌برید.

چگونگی به‌کارگیری این توصیه

دیگر از کلمات و واژگان بزرگتری که فکر می‌کردم من را فردی باهوش‌تر نشان می‌دهند، استفاده نکردم.

در هنگام ویرایش، متن را با صدای بلند می‌خوانم و بخش‌هایی که به ادبیات خودم شباهتی ندارند را حذف می‌کنم.

چالش

از این بعد، مقاله‌­های‌تان را با همان ادبیات و کلماتی که هنگام حرف زدن استفاده می‌کنید، بنویسید. قبل از بارگذاری، متن را با صدای بلند بخوانید و کلمات و عباراتی که سخت به نظر می‌رسند یا شباهتی به شما ندارند را حذف کنید یا تغییر دهید.


۷- Gillian Sisley: مناسب‌ترین زمان برای تولید بهترین محتواهای‌تان را بشناسید

هر شخصی در ساعات متفاوتی کار می‌کند و بازده هر نویسنده در ساعات مختلف، متفاوت است.

یکی از بخش‌های روند شناخت خود به عنوان یک نویسنده، کشف زمان‌هایی در شبانه‌روز است که انگیزه‌ی بیشتری دارید و باکیفیت‌ترین و جذاب‌ترین محتواهای‌تان را تولید می‌کنید.

چگونگی به‌کارگیری این توصیه

ماه گذشته متوجه شدم علاقه‌ام را برای نوشتن مقاله در Medium از دست داده‌­ام. تا آن زمان صبح‌ها روی پروژه‌ی داستان‌نویسی و عصرها روی مقالات کار می‌کردم.

مشکل با ایجاد تغییری کوچک در زمان‌بندی کارهایم برطرف شد. بنابراین، شروع کردم صبح‌ها برای Medium مقاله بنویسم زیرا متوجه شدم عصرها پرداختن به داستان‌نویسی برایم لذت‌بخش‌تر است.

چالش

اگر از برنامه‌ی زمانی نوشتن‌تان راضی نیستید، آن را تغییر دهید. نوشتن در صبح، بعد از ظهر یا نیمه‌شب را تجربه کنید و آن را مطابق با برنامه‌ی زندگی‌تان تنظیم کنید. این کار را تا پیدا کردن مناسب‌ترین زمان برای تولید پروژه‌های نویسندگی‌تان تکرار کنید.

چطور کپی رایتر بهتری بشویم

۸- Bobby Powers: پیام خود را شفاف بیان کنید و از شر هر چیزی که مهم نیست خلاص شوید

اگرچه بیان کردن نکات متعدد می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد، اما فقط باید راجع به یک موضوع حرف بزنید. چنانچه به عنوان یک نویسنده تمرکزتان را از دست دهید، دیگر برای مخاطبان‌تان جذابیت نخواهید داشت. هر چیزی که پیام اصلی شما را به مخاطب نمی‌رساند، حذف کنید.

چگونگی به‌کارگیری این توصیه

وقتی می‌نویسم، هرازگاهی تمایل دارم از موضوع اصلی خارج شوم و مطالب دیگری را نیز در نوشته‌ام عنوان کنم. در این مواقع پاراگراف‌های حاشیه‌ای را از محتوا برمی­‌دارم و به سند دیگری منتقل می‌کنم.

سپس به مبحث اصلی برمی‌­گردم و به نوشتن درمورد آن ادامه می‌دهم. بی‌شک زمانی که مطلبی با پیام مورد نظرم ارتباطی ندارد، باید آن را از نوشته‌ام حذف کنم.

چالش

مراقب باشید هنگام نوشتن و ویرایش، به موضوع دیگری نپردازید و از موضوع اصلی خارج نشوید. توصیه من برای نوشتن این است که یک دفتر یادداشت کوچک در کنار خود داشته باشید و چنانچه ایده‌هایی به ذهن‌تان رسید آن‌ها را یادداشت کنید.


۹- Frank McKinley: برای خوانندگان‌تان ارزش قائل شوید و همیشه آن‌ها را مد نظر قرار دهید

هنگام نوشتن، برای خوانندگان و مخاطبان‌تان ارزش قائل شوید. پست‌های شبکه‌های اجتماعی‌تان باید به مخاطب نشان دهد که آن‌ها و خواسته‌­های‌شان برای شما مهم هستند. زمانی که با مخاطبان دریک جمع هستید، به آن‌ها بها و اهمیت دهید.

اگر مربی هستید، پست‌­هایتان باید بیان‌کننده‌ی بخشی از فعالیت‌های شما در طول جلسات باشد.

اگر قصه‌گو هستید، با روایت یک ماجراجویی کوچک مخاطبان‌تان را به کسب تجربه‌ای لذت‌بخش مهمان کنید.

اگر کارآفرین هستید، به ما نشان دهید چشم‌­اندازتان چگونه دنیای ما را بهتر خواهد کرد.

در هرصورت اگر می‌خواهید نوشته‌­های‌تان را بخوانیم و دنبال کنیم، هر نکته‌ای که ارتباطی به ما دارد را در آن ذکر کنید.

چگونگی به‌کارگیری این توصیه

نحوه‌ی اعمال این توصیه برای نوشتن نیز واضح است. من فقط مقالاتی که به نظرم کمکی به مردم خواهند کرد را منتشر می‌کنم. اگر متن من ارزشی را به دیگران اضافه کند، در این صورت ارزش اشتراک‌گذاری را خواهد داشت.

چالش

چه چیزهایی می‌دانید که هنوز در موردشان صحبت نکرده‌اید؟ این موضوع می‌تواند راجع به چگونگی کنار آمدن با یک شرایط دشوار و یا درسی باشد که پدرتان در جوانی به شما آموخته است. هر نکته‌ای که ممکن است کمکی به دیگران کند را در نوشته‌­های‌تان عنوان کنید.


۱۰- Josh Spector: متن‌های طولانی را حذف کنید

این مقاله‌ی کوتاه اما ارزشمند می‌تواند مثالی مناسب در این زمینه باشد و خواندن آن می‌تواند وضعیت شما را در نوشتن بهبود ببخشد، در حالی که فقط به ۲ دقیقه زمان نیاز دارد.

بهترین توصیه ها برای نویسندگی

۱۱- Tesia Blake: احساسات خوانندگان را درگیر کنید

نویسنده‌ی مستعد بودن به این معناست که هرگز از جستجوی موارد مهم در اعماق وجودتان نترسید. به این ترتیب خوانندگان را وادار به برقراری ارتباط با خود خواهید کرد.

از نوشتن در مورد خودتان نترسید. ممکن است در ابتدا احساس کنید که نویسنده‌ی خودمحوری هستید. اما درنهایت متوجه خواهید شد هر چه قدر درمورد خودتان صادق باشید، به همان اندازه داستان شما جهانی منحصربه‌فرد خواهد شد. این موضوع زیبایی یک داستان و زیبایی نوشتن است.

چگونگی به‌کارگیری این توصیه

نویسندگان در بیان احساسات‌شان مهارت دارند اما این کار همیشه هم آسان نیست. من دوست دارم تمام جملاتم خوب باشند، اما در مواردی معدودی می‌توانم احساساتم را بیان کنم. در هر صورت همین موارد و جملات کم، باعث می‌شوند خوانندگان با نوشته‌هایم ارتباط برقرار کرده و حتی آن‌ها را برای دیگران بازگو کنند.

زمانی که واقعیت، داستان‌ها و تجربیاتم را به اشتراک می‌گذارم، سعی می‌کنم معنای اصلی آن‌ها را آشکار و برجسته‌تر کنم.

چالش

داستان بعدی خود را واکاوی کنید. مفهوم اصلی داستان را پیدا کرده، بیشتر به آن بپردازید و احساساتی را در خوانندگان‌تان برانگیزید.


۱۲- Niklas Göke : به اندازه‌ی کافی به کارتان توجه کنید

تمام کاری که باید انجام دهید داشتن توجه کافی به کارتان است. چیزی بسازید. هر چه که می‌توانید.

چگونگی به‌کارگیری این توصیه

من در همه‌ی زمینه‌ها تخصص ندارم. درس‌ها و نکاتی را آموخته‌ام و اکنون آن‌ها را در قالب توصیه‌هایی به شما ارائه می‌دهم. زیرا علاقمندم به مردم کمک کنم و نگران قضاوت افراد نیستم. چند سالی است که باید خودم را اثبات کنم و اهمیت این موضوع تنها دلیل تمرکز من بر روی نوشتن است.


۱۳- Kyrie Gray: بی‌صبری، خلاقیت شما را از بین می‌برد

خلاقیت، مقوله‌ای نیست که بتوانید درموردش شتاب‌زده عمل کنید. می‌توان کارتان را شروع کنید و ادامه دهید، اما رسیدن به خلاقیت نیاز به زمان کافی دارد. الهامات در زمان مناسب و به شکل غیرمنتظره‌ای به سمت‌تان روانه خواهند شد.

چگونگی به‌کارگیری این توصیه

اصولا در هر فرصتی این توصیه را به خودم یادآوری می‌کنم. زیرا به بیست‌و‌یک سالگی رسیده‌ام، از فضای تحصیل دور شده‌ام و برای رسیدن به موفقیت متحمل فشار زیادی هستم.

متاسفانه چندین ماه نمی‌توانستم بنویسم و این بزرگ‌ترین فشاری بود که بر من وارد می‌شد. سعی کردم سراغ همه‌ی ایده‌ها و خلاقیت‌هایم بروم ولی اتفاقی نیفتاد.

سرانجام، یاد گرفتم باید همراه با مسیر و جریان پیش رفت و به این ترتیب ناکامی و فشارها را شکست دادم. اگر ایده‌ای عملی شود، خوشحال می‌شوم. در غیر این صورت، آن را برای مدتی رها می‌کنم و به سایر ایده‌ها می‌پردازم.

چالش

هر روز (یا هرچقدر که زمان دارید) بنشینید و بنویسید. مدام نگران نحوه‌ی پایان یافتن کتاب یا زمان تمام شدن مقاله نباشید. فقط روی خلق کردن، تمرکز کنید.

آموزش نویسندگی و کپی رایتینگ

۱۴- Nick Wignall: دلیل و پیامدهای به تعویق انداختن، عمیق‌تر از تصور شماست

به تعویق انداختن ما را متقاعد خواهد کرد، تحقق همه چیز فقط در ذهن‌مان امکان‌پذیر است و عملی نخواهد شد. زیرا ما بسیار گنگ، بیش از حد افسرده و مضطربیم و به اندازه‌ی کافی خوب نیستیم. به عبارت دیگر، نحوه‌ی کار کردن ما می‌تواند تمام این مسائل و احساسات را به همراه بیاورد.

اما همه‌ی ما می‌دانیم که واقعیت این نیست. ما می‌دانیم وقتی اقدام به انجام کاری کنیم، وضعیت از آنچه تصور می‌کنیم بهتر خواهد بود. فقط کافیست موقعیت‌مان را در طول مسیر پیدا کنیم.

چگونگی به‌کارگیری این توصیه

همانطور که عنوان کردم، تا ماه‌ها نمی‌توانستم هیچ داستانی بنویسم. در ابتدا فکر می‌کردم تنبلم و انجام کار را به تعویق می‌اندازم. تا اینکه با خواندن یک مقاله فهمیدم دلیل تعلل من بسیار عمیق است. بنابراین تمام تلاشم را کردم تا ریشه‌ی مشکلم را پیدا کنم. بعد از صحبت با یکی از دوستانم، مشکلم را فهمیدم و سپس شروع به رفع آن کردم.

چالش

دفعه‌ی بعدی که کارتان را به تعویق انداختید، سعی کنید دلیل آن را بفهمید. آیا فقط تنبل هستید یا دلیل عمیق‌تری دارد؟ کارهایی انجام دهید که به خوبی از عهده‌شان برمی­‌آیید و در موردش بنویسید. درنهایت ممکن است دلایل جدیدی را کشف کنید.


۱۵-  Justin Cox: نویسندگان می‌نویسند

زمانی که نویسندگی شغل تمام‌وقت شما نباشد، ممکن است مدام بهانه‌گیری کنید. من همیشه این بهانه‌ها را می‌آورم: «به اندازه‌ی کافی وقت ندارم»، «نمی‌­توانم ایده‌ها را در مسیر درستی قرار دهم» و یا «از عهده‌ی نوشتن برنمی­‌آیم» با این حال، اگر من یا شما، خودمان را یک نویسنده می‌دانیم باید تحت هر شرایطی بنویسیم. نویسنده بودن نیاز به نوشتن دارد.

چگونگی به‌کارگیری این توصیه

من می‌نویسم. اگر بیمار باشم، باز هم می‌نویسم. اگر کارهای زیادی داشته باشم، وقت می‌گذارم تا بنویسم. حتی اگر به دلیل نداشتن ایده نتوانم بنویسم، باز هم می‌نویسم. بهانه‌ای که من را از کار کردن بازمی‌­دارد، این است: “خسته شده‌­ام”. اما آن را نیز رفع می‌کنم و این بسیار مهم است.

چالش

از تمام بهانه‌های خود لیستی تهیه کرده و از وجودشان آگاه شوید. به این ترتیب زمانی که به سراغ‌تان می‌آیند دیگر به آن‌ها توجه نمی‌کنید و در هر شرایطی می‌نویسید.

تکنیک های نویسندگی

مقاله‌ی بالا ترجمه‌ای است از این پست لوپز، نویسنده‌ی جوان ولی مصمم که تنها راه بهتر شدن در نوشتن را، فقط نوشتن و نوشتن می‌داند. اگر نگاهی به روتین روزانه‌ی تمام نویسندگان بزرگ تاریخ نیز بیندازیم، متوجه می‌شویم که تمام راز نوشتن، در نوشتن است. پس همین حالا بهترین فرصت است که یک تصمیم اساسی بگیرید: آیا می‌خواهید نویسنده‌ی بهتری شوید؟ پس تمام بهانه‌ها را دور بریزید و بدون معطلی به سراغ نوشتن بروید!

1 comment
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلب قبلی
محتوای بد

چرا هیچ‌کس محتوای شما را نمی‌خواند، یا چطور محتوای بد ننویسیم؟

مطلب بعدی
تقویم محتوای آذر

تقویم محتوای آذر و عمق گرفتن در نیمه‌ی پاییز

مطلب مرتبط