تقویم محتوای مرداد ماه، ایده‌هایی برای تولید محتوا در نیمه‌ی تابستان

تقویم محتوای مرداد

حتما تابه‌حال صحنه‌ی دوئل در فیلم‌های گانگستری را دیده‌اید. وقتی دو مبارز روبروی هم ایستاده‌اند و با دست‌هایی آماده بر روی اسلحه در حالی که به هم خیره شده‌اند، منتظر لحظه‌ی شلیک هستند. تصور کنید در آن لحظه‌ی سرنوشت‌ساز، وقتی که یکی از مبارزان ماشه را می‌چکاند متوجه شود که تیری در تپانچه ندارد. اگر شما صاحب کسب‌وکار هستید یا تولید‌کننده‌ی محتوا، یا به نحوی با حوزه‌ی تولید محتوا سروکار دارید، بدون داشتن یک تقویم محتوایی شبیه همان مبارز بدون گلوله هستید! ما در تیم نویسش به شما کمک می‌کنیم تا با دست پر به میدان محتوا بروید. به همین دلیل تقویم محتوای مرداد ماه را برای شما آماده کرده‌ایم تا از آن برای تولید محتوا ایده بگیرید. در انتهای این نوشته می‌توانید با دانلود تقویم محتوای مرداد ماه، تمام مناسبت‌های مرداد را ببینید. در ادامه پیشنهادهایی برای تولید محتوای خلاق برای بعضی از روزهای مرداد نیز ارائه داده‌ایم.


نکات داغ تابستانی برای استفاده از تقویم محتوای مرداد

  •  در مسیر تولید محتوا، هرگز اهداف اصلی خود را فراموش نکنید. تمام محتوایی که تولید می‌کنید باید به نحوی در جهت رسیدن به اهداف اصلی شما باشد.
  • در تولید محتوای مناسبتی، همیشه اعتدال را رعایت کنید. بی‌توجهی به رویداد‌های اجتماعی و تاریخی می‌تواند از برند شما در ذهن مخاطب، یک چهره‌ی بی‌اعتنا به شرایط جاری جامعه بسازد. از طرف دیگر شما در قبال تمامی مناسبت‌ها یا رخدادهای جهان مسئولیتی ندارید. پس به سراغ مناسبت‌های بی‌ارتباط نروید و مخاطب را با سروصدای بیش از حد خسته نکنید.
  • برای مخاطبان ارزش و معنا خلق کنید. صرف تبریک گفتن روز جهانی چتر به مخاطبان‌تان، ارزشی به آن‌ها اضافه نمی‌کند. در عوض می‌توانید با تعریف کردن داستان مری پاپینز، برای آن‌ها ارتباط معناداری خلق کنید و در ضمن، آن‌ها را سرگرم کنید.
  • فقط در مورد مناسبت‌‌هایی صحبت کنید که در مورد آن‌‌ها اطلاعات کافی و عمیق دارید. فراموش نکنید که مخاطب باهوش با یک نگاه متوجه می‌شود که شما از ویکی‌پدیا استفاده کرده‌اید یا خیر.
  • تقویم محتوایی خوب، یک تقویم پویا و در جریان است. پس بهتر است متناسب با فضای محتوایی خود، از ترندها و وقایع روز جامعه هم استفاده کنید.

مناسبت‌های مرداد برای استفاده در تقویم محتوا

۳ مرداد روز جهانی کفش قرمز

روز جهانی کفش قرمز بهانه‌ای برای توجه به بیماری‌های پنهان از جمله بیماری لایم (Lyem Disease) است. بیماری لایم یک بیماری عفونی است که توسط نیش گونه‌ای از کنه‌ها منتقل می‌شود. این روز به مناسبت سالروز درگذشت تدا مینت برای توجه به بیماری‌های پنهان در نظر گرفته شده است. تدا مینت شهروند استرالیایی بود که در اثر بیماری لایم در گذشت و در مدت حیات خود، سعی کرد آگاهی عمومی را نسبت به بیماری لایم افزایش دهد و به سایر مبتلایان لایم انگیزه دهد تا با این بیماری مبارزه کنند.

اگر حوزه‌ی فعالیت شما در زمینه‌ی پزشکی و سلامتی است، در این روز می‌توانید اطلاعاتی را در مورد بیماری‌های پنهان منتشر کنید. برای کسب‌وکارهای حوزه‌ی روانشناسی این روز فرصت مناسبی‌ست تا از شیوه‌ی رفتار صحیح با افراد مبتلا به بیماری‌های پنهان صحبت کنند.


۶ مرداد روز کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

“ایده همه جا هست، اما کارآفرینِ موفق کسی است که بتواند ارزش‌آفرینی کند. کارآفرینان موفق پرشور و ماهرند. شاید درست باشد که بگوییم شور و حرارت آموختنی نیست، اما مهارت‌های اجرایی قطعا آموختنی‌اند.”

پائول مائیدر

این جمله به خوبی اهمیت کسب مهارت را برای کارآفرینی و داشتن یک اقتصاد و صنعت سالم توضیح می‌دهد، نکته‌ای که اغلب نادیده گرفته می‌شود. به همین خاطر این روز در تقویم با این عنوان نام‌گذاری شده تا بهانه‌ای برای یادآوری باشد.

اگر شما در زمینه‌هایی مثل صنعت، راه‌اندازی استارتاپ، کارآفرینی، آموزش و حوزه‌های خلاق کار می‌کنید می‌توانید در این روز سری به زندگی کارآفرینان موفق بزنید و در مورد دلایل موفقیت آن‌ها صحبت کنید. با تولید و برگزاری آموزش‌ یا وبینارهای رایگان مخاطبان‌تان را به کسب مهارت تشویق کنید. با این کار تعهد به مسئولیت اجتماعی برند یا کسب‌وکار خود را هم به مخاطبان‌تان اثبات می‌کنید.


۸ مرداد روز بزرگداشت شیخ شهاب‌الدین سهروردی

شیخ شهاب‌الدین سهروردی از فلاسفه‌ی ایرانی قرن ششم و پایه‌گذار فلسفه‌ی اشراق است. به همین دلیل با نام شیخ اشراق هم شناخته می‌شود. در اندیشه‌ی سهروردی، نور اصل شناخته می‌شود و هستی و مراتب آن بر اساس نور تفسیر میشوند. فلسفه و حکمت اشراق سهروردی برپایه‌ی حکمت خسروانی ایران باستان بنا شده و یک جریان فکری عظیم و نیرومند است که البته بعد از گذشت هشت قرن هنوز به‌صورت کامل مورد تحقیق و پژوهش قرار نگرفته است. این روز بهترین فرصت برای مرور دستاوردهای عظیم این حکیم نامدار است.

اگر در حوزه‌ی علوم انسانی، تاریخ و فلسفه فعالیت دارید، می‌توانید در تقویم محتوای مرداد به بهانه‌ی این روز در مورد فلسفه‌ی اشراق و زندگی عجیب و حیرت‌آور سهروردی محتوا تولید کنید. همچنین روایت‌های عجیب و رازآلود از زندگی این حکیم می‌تواند برای هر مخاطبی جذاب و تاثیرگذار باشد.


۹ مرداد روز اهدای خون

۹ مرداد سالروز تاسیس سازمان انتقال خون در ایران است. به همین مناسبت ۹مرداد، روز اهدای خون نام‌گذاری شده است. اگر فعالیت شما در حوزه‌ی پزشکی و سلامت است، در این روز می‌توانید در مورد اهمیت اهدای خون برای کمک به سلامت جامعه صحبت کنید. صحبت از این مورد خصوصا در  این روزها که به علت همه‌گیری کرونا ذخایر خونی کاهش یافته، می‌تواند بخشی از فعالیت‌های سازمان شما در زمینه‌ی مسئولیت اجتماعی باشد.

اگر یک کسب‌وکار محلی دارید می‌توانید در این روز در کنار بیان اهمیت اهدای خون، لیستی از مراکز اهدای خون در شهر یا استان خود منتشر کنید و از مخاطبان خود دعوت کنید به این مراکز مراجعه کنند.


۱۵ مرداد روز هیروشیما

در  این روز بشر برای اولین بار استفاده از سلاح هسته‌ای را تجربه کرد. اولین بمب اتم که با اسم رمز “پسر کوچولو” نام‌گذاری شده بود، توسط هواپیمای جنگی آمریکایی به روی شهر هیروشیمای ژاپن انداخته شد و آن انفجار قارچی شکل اتمی را به عنوان یکی از وحشتناک‌ترین لحظه‌های تاریخ، در حافظه‌ی جمعی بشر ثبت کرد.

در این روز برای قربانیان فاجعه‌ی اتمی هیروشیما  بزرگداشت‌هایی برگزار می‌شود و بهترین زمان برای صحبت از صلح و دوری از جنگ میان ملت‌هاست.

شما می‌توانید روایت ماجرای تاریخی این واقعه را از جنگ جهانی دوم آغاز کنید و به ریشه‌های اختلافات بین ایالات متحده و ژاپن بپردازید. خرده روایت‌های بسیار جذابی در این دوره‌ی تاریخی وجود دارد که پرداختن به هر کدام از آن‌ها می‌تواند منجر به تولید یک محتوای با کیفیت شود. همچنین با کاوش در عکس‌های تاریخی هیروشیما و دنبال کردن روایت‌های مغفول آن‌ها نیز توانید یک محتوای دست اول در این مورد تولید کنید. برای اطلاع از رویدادهای تاریخی دیگر، نسخه کامل تقویم محتوای مرداد را دانلود کنید.


۱۸ مرداد روز عاشقان کتاب

برای یک خوره‌ی کتاب، هیچ چیزی لذت‌بخش‌تر از گفتگو در مورد کتاب‌ها نیست. کافی‌است باب چنین گفتگوهایی را در جمع عاشقان کتاب باز کنید تا ببینید چطور ساعت‌ها بحث را ادامه می‌دهند. این روز بهترین فرصت است تا در تقویم محتوای مرداد به این مناسبت موضوعی را به کتاب اختصاص دهید. البته به این نکته دقت کنید که آیا مخاطبان شما در دسته‌ی خوره‌ها یا عاشقان کتاب قرار می‌گیرند یا نه. چون همان‌قدر که بحث کتاب برای آن‌ها جذاب است، در مقابل می‌تواند مخاطبان بی‌علاقه را فراری دهد.

می‌توانید در این روز لیستی از کتاب‌های پرفروش را در دسته‌های مختلف معرفی کنید، در مورد نویسنده‌ها یا کتاب‌ها صحبت کنید، کتاب هدیه بدهید و همچنین از کتاب‌فروشی‌های محلی نیز حمایت کنید.


۲۸ مرداد روز جهانی عکاس

روز عکاس یکی از مناسبت‌های پرطرفدار است. مخاطبان در این روز با حجم انبوهی از استوری و کامنت تبریک مواجه می‌شوند که می‌تواند برای آن‌ها خسته‌کننده باشد. پس بهتر است به جای تبریک، مثلا به سراغ یکی از عکاس‌های بزرگ ایرانی یا خارجی بروید و یک مجموعه عکس از آن‌ها را برای مخاطبان‌تان به نمایش بگذارید و درباره‌ی آن صحبت کنید. با یک محتوای خلاقانه می‌توانید خود را از موج تبریک‌های بی‌پایان روز عکاس نجات ‌دهید و از دیگران متمایز ‌شوید.


۳۰ مرداد روز حیوانات بی‌خانمان

اگر در حوزه‌های حمایت از طبیعت و حیوانات فعالیت می‌کنید، این روز می‌تواند فرصتی برای صحبت در مورد حقوق حیوانات باشد. می‌توانید کمپین‌های حمایتی برای مراقبت و رسیدگی به حیوانات بی‌خانمان ترتیب دهید و مشارکت اجتماعی را در مخاطبان‌تان افزایش دهید.

در مرداد ماه، مناسبت‌های دیگری در ارتباط با حیوانات وجود دارد که با دانلود تقویم محتوای مرداد می‌توانید از آن‌ها باخبر شوید.


همه‌ی مناسبت‌های تقویم محتوای مرداد به موارد بالا محدود نمی‌شوند. ما تلاش کردیم تا با بررسی چند عنوان، پیشنهادهایی برای تولید محتوا ارائه کنیم تا نشان دهیم حتی زمانی که هیچ ایده‌ای برای تولید محتوا ندارید، داشتن یک تقویم محتوایی چطور می‌تواند به شما کمک کند. مناسبت‌های جذاب و مختلف دیگری هم در تقویم برای این ماه ثبت شده‌اند که شما می‌توانید با دانلود تقویم محتوای مرداد از آن‌ها باخبر شوید.

شما می‌توانید همین حالا سفارش‌های مربوط به تقویم محتوای مرداد را در نویسش ثبت کنید تا بهترین نویسندگان ما برای تولید محتوای شما دست به قلم شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلب قبلی

نزدیک‌بینی محتوایی و درمان آن با تغییر استراتژی بازاریابی!

مطلب بعدی
شناخت محصول و کپی رایتینگ

اهمیت شناخت محصول در تولید محتوا؛ سوالاتی برای کپی رایتینگ بهتر

مطلب مرتبط