اهمیت تولید محتوا در موسسه گابریک در راستای خدمت‌رسانی به بیماران

تولید محتوا در موسسه خیریه ی گابریک

همه ما با مؤسسات خیریه آشنا هستیم و چه بسا بارها به روش‌های مختلف با آنها همکاری کرده‌ایم. این نوع مؤسسات به دنبال سود شخصی خود نبوده و همواره برای یاری به افراد درگیر با بیماری یا وضعیتی خاص، تلاش مؤثری داشته‌اند. اطلاع‌رسانی‌های مربوط به عملکرد این مؤسسات به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که حتما نقش تولید محتوا مناسب نیز در آنها مهم است. پیش از این در نویسش در مورد اهمیت تولید محتوا برای خیریه‌ها صحبت کردیم. در متن پیش رو به بررسی عملکرد «گابریک» در بخش تولید محتوا خواهیم پرداخت تا این مسئله را بهتر درک کنیم که چگونه یک مؤسسه خیریه با ارزش‌گذاری بر محتوای خود، میزان آگاهی کاربران را ارتقاء خواهد داد.



گابریک کجاست؟

انجمن اطلاع‌رسانی دیابت گابریک با نام «خانه دوم دیابتی‌ها» شناخته می‌شود. خیریه گابریک با تلاش برای بهبود وضعیت افراد مبتلا به دیابت کار خود را شروع کرده است و از طریق راه‌های ارتباطی ممکن سعی در آگاه‌سازی مردم درباره بیماری دیابت دارد.

خانواده بزرگ گابریک، برای حمایت از افرادی که دچار این بیماری هستند، روش‌های مختلفی را در نظر داشته است. یکی از این موارد فروش لوازم و کتاب‌هایی است که عواید آن صرف حمایت از کودکان دیابتی در سراسر ایران خواهد شد. این بخش را می‌توان در سربرگ «حمایت از گابریک» در سایت مؤسسه مشاهده کرد. همچنین شما با داشتن قلک‌های فلزی نیز می‌توانید در این امر خیر شریک باشید. در کنار موارد مالی که برای هر فرد بیمار بسیار مهم است، گابریک قدم بزرگ دیگری نیز برداشته است، تولید محتوا برای آموزش پیشگیری‌ها و روش‌های درمان دیابت. محتواهای تولید شده در این مؤسسه تنها مختص افراد درگیر با بیماری نبوده و خانواده‌های آنها را نیز با روند این بیماری و شیوه‌های درمان آن، آشنا می‌کند.


انواع محتوای تولید شده توسط گابریک

از میان انواع شیوه‌های مختلف تولید محتوا، گابریک سه نوع اصلی را برگزیده تا با تمرکز مناسب بر آنها، بهترین نتیجه را به دست آورد. لازم به ذکر است که نوع بهره‌وری آنها از این سه رسانه، می‌تواند الگوی مناسبی برای دیگر مؤسسات خیریه باشد. این سه بستر عبارت‌اند از:

وب‌سایت گابریک:

ما در اکثر موارد، برای یافتن پاسخ سؤال خود به سایت‌ها رجوع می‌کنیم. به همین خاطر داشتن یک وب‌سایت برای هر سازمان، یک برگ برنده است. وب‌سایت گابریک، متشکل از مجموعه مقالات مفید درباره بیماری دیابت و راه‌های پیشگیری یا درمان آن، اطلاعات منحصربه‌فردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سایت از سربرگ‌های مختلفی تشکیل شده است که با ورود به هر کدام اطلاعات لازم آن بخش را به دست خواهیم آورد. برای نمونه در سربرگ اخبار با خبرهای علمی و اخبار مربوط به گابریک مواجه می‌شویم. اخبار علمی مطالبی از این دست را پوشش می‌دهد:

  • توصیه‌های فدراسیون بین‌المللی دیابت درباره کرونا
  • انسولین ترکیبی مینی انسولین
  • و غیره.

اخبار مربوط به گابریک نیز مسائلی مانند «نتایج پیگیری‌های تیم مدافعه گری گابریک در رابطه با کمبود انسولین» و «مصاحبه دکتر صداقت با روزنامه همدلی در مورد اضطراب انسولین» را پوشش داده است. همین جامع و کامل بودن مطالب سایت می‌تواند الگوی مناسبی برای دیگر سازمان‌های مشابه باشد.

تولید محتوا خیریه توسط گابریک

صفحه گابریک در آپارات:

محتواهای این بستر در دسته‌بندی‌های مختلف ارائه شدند. از گفت‌وگو با پزشکان تا مرور تجربیات افراد درگیر با بیماری دیابت. همچنین تاریخچه ساخت انسولین در 8 پارت کاملا توضیح داده شده که باری علاقه مندان به این موضوع بسیار مفید است. نکته مهم و قابل توجه در این بخش، روش‌های تزریق انسولین است که به صورت کاملا مفید و کاربردی برای مخاطبین شرح داده شده‌اند. در ضمن مواردی مانند مدیریت و کنترل دیابت، شرایط بحرانی بیمار و کنترل وضعیت او در زمان کمبود انسولین از طرف پزشکان متخصص توضیح داده شده که هم برای بیماران و هم برای خانواده آنها، بسیار ضروری است.

بخشی از این صفحه نیز درباره فعالیت‌های انجمن در داخل و خارج از کشور سخن می‌گوید تا مخاطبین بیشتر با فعالیت‌های گابریک آشنا شوند. ایده جالب ساخت ویدئو برای آشنایی با فعالیت‌ها گابریک و همچنین زندگی‌نامه بیماران، می‌تواند پاسخ گوی مسائل مختلفی باشد که ذهن مخاطبین را درگیر کرده است. برای برخی، تماشای یک فیلم چند دقیقه‌ای راحت از خواندن یک متن در همان مدت زمان است؛ لذا این مورد نیز می‌تواند ایده مناسبی برای دیگر مؤسسات خیریه باشد تا ارتباط بهتری را با مخاطبین خود برقرار کنند.

اینستاگرام گابریک:

بیشتر محتوای این رسانه بر پایه پرسش و پاسخ با مردم طراحی شده است. به این صورت که مسئله‌ای در پست مطرح شده و با سؤال از مردم، بحث موردنظر بسط یافته است. از جمله:

  • مصرف عسل طبیعی برای بیماران
  • قرص متفورمین و کم‌خونی
  • خوردن کربوهیدرات به اندازه کافی
  • اهمیت خوردن صبحانه
  • مصرف دخانیات و دیابت
  • تبلیغ گروه مادرانی که فرزندان دیابتی دارند
  • واکسینه شدن افراد دیابتی
اینستاگرام گابریک

همچنین موضوع «دیابت و سلامت جسمی» با گفت‌وگوی زنده (لایو) پزشکان توضیح داده شده و مبحث «پس از تشخیص فشارخون چه باید کرد» به صورت آموزش ویدئویی در دسترس مخاطبین است. از آنجایی که اینستاگرام برای ما جایی برای دریافت اطلاعات سریع و چندخطی است، گابریک این مسئله را به خوبی در سیاست کاری خود گنجانده و از این بستر تنها برای پاسخ‌گویی به سؤالات کاربران استفاده می‌کند. این الگوی محتوایی نیز می‌تواند ایده‌های جالبی در ذهن دیگر مؤسسات به وجود آورد.


گابریک چه ارزشی برای عموم افراد جامعه ایجاد می‌‌کند؟

مؤسسه گابریک با داشتن یک بستر مشخص و مخصوص به خود، سعی دارد علاوه بر صحبت در مورد فعالیت‌های انجمن گابریک، اطلاعات مفیدی را به خوانندگان خود منتقل کند. به بیان دیگر، گابریک بخشی از مسئولیت اجتماعی خود را آگاه‌سازی مردم معنا کرده و در راستای آن استراتژی‌های محتوایی خود را تنظیم می‌کند. گفتیم که مخاطبین گابریک، طیف وسیعی از مردم جامعه هستند. بیماری دیابت مختص افراد خاص نیست. ما در تمام مقاطع عمر در خطر ابتلا به این بیماری هستیم. به همین دلیل گابریک با دسته‌بندی محتواهای خود تمام سنین را مورد خطاب قرار داده است. برای نمونه زنان باردار با مقالاتی تحت عنوان «بارداری و دیابت» در وب‌سایت گابریک، اطلاعات مناسبی را در این زمینه به دست خواهند آورد. همچنین افراد مبتلا به این بیماری نیز می‌توانند مقالاتی کاربردی را مورد مطالعه قرار دهند. برخی از این موارد به شرح زیر دسته‌بندی شده‌اند.

  • روش‌های تزریق انسولین
  • داروهای دیابت
  • راهنمای خرید دستگاه تست قند خون
  • و غیره.
محتوای تولید شده توسط گابریک

چرا محتوای گابریک برای بیماران دیابتی مفید است؟

فردی که تازه مبتلا به بیماری دیابت شده باشد، اضطراب زیادی را تجربه خواهد کرد. اما با دیدن این پیام گابریک این حس ناخوشایند کمی کنار خواهد رفت.

«خیلی از ما گابریکی‌ها هم مبتلا به دیابت هستیم و تونستیم به راحتی کنترلش کنیم. ما به شما کمک می‌کنیم تا با دیابت آشنا شده و اون رو به درستی کنترل کنید. از طریق سایت، کلاس‌های آموزشی و مطالعه مجموعه کتاب‌های آموزش دیابت گابریک، با نحوه مدیریت صحیح دیابت آشنا شوید. با ما در تماس باشید!»

گابریک با عنوان همین پیام ساده، افراد را به حفظ آرامش دعوت می‌کند. در واقع هدف اصلی این گروه از تولید محتوا نیز همین است. داشتن آرامش و کسب اطلاعات لازم. گابریک تمام محتواهای لازم برای بررسی بیماری دیابت را در نظر گرفته است. از بررسی دیابت در مدرسه برای کودکان تا استفاده از خوراکی‌های متنوع در اعیاد و مناسبت‌هایی مانند نوروز.

کاربران گابریک، حتی اگر به این بیماری دچار نباشند، اطلاعات مفیدی را در مورد تغذیه مناسب و اهمیت ورزش برای سلامتی به دست خواهند آورد تا با رعایت نکات اعلام شده، در پیشگیری از ابتلای به این بیماری، با موفقیت پیش بروند.

در مجموع، تولید محتوا در تیم گابریک، هدف تجاری ندارد. همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، گابریک خانه دوم دیابتی‌هاست و این خانه چیزی جز آرامش را برای بیماران دیابتی و خانواده‌های آنها، ضروری نمی‌داند. به همین خاطر با تولید محتوای مناسب برای این گروه از افراد، قصد دارد تا با آگاه‌سازی آنها، اطلاعات چندوجهی را ارائه دهد تا بخشی از اضطراب بیماری کاهش پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلب قبلی
تکنیک های کپی رایتینگ و سئو

تکنیک های کپی رایتینگ که بر سئو اثر می‌گذارند

مطلب بعدی

تمام آنچه که باید درمورد تولید و انتشار رپورتاژ آگهی بدانید

مطلب مرتبط