تولید محتوای جامع با محصول جدید نویسش: مگاکانتنت

تولید محتوای جامع در نویسش

بسیاری از کسب‌و‎کارها امروزه تولید محتوا و بازاریابی محتوا را به عنوان فعالیتی ضروری قبول کرده‌اند و بخشی از منابع خود را به این کار اختصاص می‌دهند. تولید و انتشار منظم محتوا برای وبلاگ یکی از فعالیت‌هایی است که شرکت‌ها و سازمان‌ها، برای بازاریابی محتوایی انجام می‌دهند. مگاکانتنت یا محتوای جامع نیز در کنار فعالیت وبلاگ باعث اثربخشی بیشتر برنامه‌ی بازاریابی محتوایی می‌شود. در این نوشته توضیح خواهیم داد که چرا تولید محتوای جامع و طولانی مفید است؟ همچنین در مورد خدمت جدید نویسش یعنی تولید مگاکانتنت توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.

در کنار انتشار مطالب در وبلاگ برای ایجاد اعتماد در مخاطبان و پاسخگویی به سوال‌های پرتکرار و دغدغه‌های مشترک مخاطبان هر کسب‌وکار، محتوای جامع یا مگاکانتنت راهکاری است که علاوه بر ایجاد ارزش برای مخاطبان، به کسب جایگاه بهتر در موتورهای جستجو نیز کمک می‌کند.


چرا در کنار پست‌های وبلاگ به تولید محتوای جامع نیاز داریم؟

انتشار منظم محتوا در وبلاگ برای یک کسب‌و‎کار از جنبه‌های مختلفی مفید است. 

  • این کار کمک می‌کند تا خدمات و محصولات خود را به مشتریان معرفی کنید.
  • با انتشار محتوای منظم در وبلاگ می‌توانید رابطه‌ی موثری با مخاطبان ایجاد کنید که در نهایت باعث افزایش اعتماد مشتریان به برند شما می‌شود.
  • می‎توانید از طریق موتورهای جستجو مخاطبین جدیدی را با کسب‎‌وکار خود آشنا کنید.

پیش از این در وبلاگ نویسش در مورد مزایای راه‌اندازی وبلاگ و به‌روز کردن آن صحبت کرده‌ایم. در کنار تمام این مزایا، پست‌های وبلاگ کاستی‌هایی هم دارند که برای برطرف کردن آن‌ها می‌توانیم سراغ تولید محتوای جامع یا مگاکانتنت برویم. برخی از کاستی‌های پست‌های وبلاگ موارد زیر هستند:

تمام پست‌های وبلاگ همیشه سبز نیستند

علیرغم تاکید بر محتوای همیشه سبز و بازبینی و به‌روزرسانی نوشته‌های قدیمی، مواردی هستند که تاریخ مصرف دارند. نوشته‌هایی از قبیل اخبار شرکت یا توضیح خدماتی که بعد از مدتی تغییر کرده‌اند نمونه‌هایی از این موارد هستند. 

یک مثال از این نوشته‌ها پست معرفی نویسش پلاس برای اولین بار در نویسش است. اگرچه ما تلاش می‌کنیم محتواهای وبلاگ نویسش را به‌روز نگه‌ داریم، با این وجود مواردی هستند که امکان این کار را ندارند. 

نوشته‌های وبلاگ ممکن است همپوشانی داشته باشند

متناسب با حوزه‌ی محصولات و خدمات، هر برندی در وبلاگ خود پیرامون موضوعات مشخصی محتوا منتشر می‌کند. احتمال اینکه در برخی از نوشته‌ها، مسائل مشابهی مطرح شود زیاد است. این کار باعث می‌شود شما در موتورهای جستجو با مطالب وبلاگ خودتان در حال رقابت باشید.

نوشته‌های وبلاگ چندان از نظر کلمه‌ی کلیدی متمرکز نیستند

با توجه به طول محتوای وبلاگ، برای هر نوشته نمی‌توان بیش از دو یا سه کلمه‌ی کلیدی در نظر گرفت. همین امر باعث می‌شود برای تولید محتوا در موضوعات مختلف نیاز به تعداد بیشتری پست و مقاله داشته باشید.

پست‌های وبلاگ زمان زیادی خواننده را در صفحه نگه نمی‌دارند

نوشته‌های وبلاگ یک کسب‌وکار اغلب زمان زیادی مشتری را در صفحه نگه نمی‌دارند. همانطور که می‌دانید زمان ماندن در صفحه یکی از فاکتورهای مهمی است که در رتبه‌ی موتورهای جستجو تاثیرگذار است. بنابراین مطالب وبلاگ از این نظر چندان بهینه نیستند.

حالا که برخی از نواقص پست‌های وبلاگ را مطرح کردیم، لازم است راه‌حلی هم برای آن در نظر بگیریم. پیشنهاد ما تولید محتوای جامع یا مگاکانتنت است.


منظور از محتوای جامع یا مگاکانتنت چیست؟

مگاکانتنت یا اَبَر محتوا نامی است که برای محتواهای جامع و طولانی در نظر گرفته‌ایم. دلیل اصلی این انتخاب طولانی بودن محتواهای جامع در مقایسه با مقاله‌های عادی است که در وبلاگ منتشر می‌شوند. البته اشتباه نکنید، تفاوت مگاکانتنت با محتوای عادی وبلاگ تنها در تعداد کلمات نیست، بلکه هدف تولید محتوای جامع تهیه‌ی یک مقاله‌ی کامل در مورد موضوعی مشخص است. طبیعتا برای بررسی جامع هر موضوعی نیاز به توضیح بیشتر است، همین دلیل باعث طولانی‌تر شدن محتواهای جامع می‎‌شود. در مقابل هنگام تهیه‌ی پست‌های وبلاگ، معمولا به یک سوال پاسخ داده می‌شود یا اطلاعاتی در مورد یک موضوع به مشتریان داده می‌شود که ممکن است تمام جنبه‌های آن موضوع را پوشش ندهد.

اگر بخواهیم با یک مثال توضیح دهیم، برای یک فروشگاه محصولات مربوط با حیوانات خانگی، محتوایی با موضوع «غذای مناسب برای بچه گربه» ممکن است موضوع یک پست وبلاگ ۱۰۰۰ کلمه‌ای باشد. مقاله‌ای با موضوع «تمام آنچه لازم است در مورد تغذیه‌ی گربه بدانید» می‌تواند موضوع یک مقاله‌ی جامع یا مگاکانتنت باشد که تمام نکات مهم در مورد غذای گربه را مطرح کرده است.

تولید محتوای جامع
با تولید محتوای جامع، تمام نیازهای کاربر را در یک محتوا برطرف کنید

تولید محتوای جامع یا مگاکانتنت چه مزایایی دارد؟

در مقایسه با پست‌های وبلاگ، تولید محتوای جامع مزایای مختلفی دارد. موارد زیر برخی از این برتری‌ها هستند:

از نظر کلمه‌‌ی کلیدی متمرکز هستند

هنگام تولید یک محتوای جامع با موضوع مشخص، بهینه‌سازی محتوا برای یک یا چند کلمه‌ی کلیدی به راحتی انجام می‌شود.

همیشه سبز هستند

محتواهای جامع یا مگاکانتنت‌ها اطلاعاتی را در اختیار خواننده قرار می‌دهند که در مقایسه با پست‌های معمولی وبلاگ برای مدت طولانی‌‎تری اعتبار دارند. البته لازم است که اطلاعات این مقالات نیز به‎‌روز شوند، با این وجود به دلیل بررسی عمیق یک موضوع، مدت زمان بیشتری می‌‎توان به این اطلاعات استناد کرد.

از نظر لینک‎‌سازی داخلی مفید هستند

زمانی که در مورد یک موضوع مرتبط با کسب‎‌وکار خود محتوای جامعی داشته باشید، می‌‎توانید در نوشته‌‎های مختلف وبلاگ خود هنگامی که صحبت از آن موضوع می‎‌شود، خواننده را به مگاکانتنت ارجاع دهید. این کار باعث می‌‎شود صفحه‎‌ی محتوای جامع شما شانس بیشتری برای کسب رتبه‎‌ی بهتر در موتورهای جستجو داشته باشد.


آیا تولید محتوای جامع از نظر سئو مفید است؟

برای پاسخ به این سوال لازم است به هدف اصلی موتورهای جستجو برگردیم. موتورهای جستجو به شیوه‌‎های مختلف تلاش می‌‎کنند مرتبط‌‌ترین محتوا با عبارت جستجو را در اختیار مخاطب قرار دهند. بنابراین اگر محتوای جامع شما به نحوی تدوین شود که پاسخ سوالات مختلف مخاطبان را در خود داشته باشد، شانس خوبی دارید که جایگاه بهتری در موتورهای جستجو پیدا کنید.

دلیل شانس بیشتر محتوای جامع برای کسب رتبه‎‌ی خوب در موتورهای جستجو طول مقاله نیست، بلکه محتوای مرتبط و مفید باعث می‎‌شود که موتورهای جستجو یک نوشته را به عنوان یک نوشته‌‎ی مرتبط با عبارات جستجو در نظر بگیرند.


فرآیند تولید محتوای جامع یا مگاکانتنت در نویسش

تاکنون در نویسش چند مقاله‎‌ی جامع با موضوعات مختلف منتشر کرده‌‎ایم. این مطالب را می‎‌توانید در دسته‌‎ی از سیر تا پیاز ببینید. برای تهیه‌‎ی این مقالات روند مشخصی را طی کردیم. با مشخص شدن این فرآیند، تصمیم گرفتیم تولید محتوای جامع یا مگاکانتنت را نیز به خدمات نویسش اضافه کنیم.

مراحل تولید محتوای جامع یا مگاکانتنت

  1. انتخاب موضوع: در این مرحله کسب‌‌وکار بررسی می‌‌شود و متناسب با موضوع خدمات و محصولات و مخاطبان، موضوع مناسب انتخاب می‌‌شود.
  2. بررسی فضای وب فارسی و انگلیسی: در این مرحله کلیدواژه‌‌های متعدد بررسی می‌‌شوند و مقالات موجود در فضای وب فارسی به صورت اجمالی مرور می‌‌شوند. هدف شناسایی وضعیت فعلی و یافتن مسائلی است که به آن‌‌ها کمتر پرداخته شده است. همچنین مقاله‌‌های انگلیسی برای شناسایی بهتر موضوع بررسی می‌‌شوند.
  3. تجمیع کلمات کلیدی: تمام کلمات کلیدی مرتبط گردآوری می‌‌شوند.
  4. ساختاربندی محتوا: در این مرحله ساختار محتوا با جزییات بیشتری مشخص می‌‌شود و توضیحاتی راجع به نحوه‌‌ی نوشتن ارائه می‌‌شود.
  5. ثبت سفارش: این مرحله مانند سفارش‌‎های دیگر نویسش انجام می‎‌شود. با توجه به حجم زیاد مقاله‌‎های مگاکانتنت، بخش‎‌های مختلف محتوا جداگانه برای مشتری ارسال می‌‎شوند تا به تایید برسند.

دانلود نمونه پروپوزال محتوای جامع

در این فرآیند مستندی تهیه کردیم برای نوشتن و تولید محتوای جامع. از اینجا می‌‌توانید این فایل را برای محتوای جامع سئو دانلود کنید. با سفارش محتوای جامع شما نیز چنین پروپوزالی دریافت خواهید کرد و پس از تایید شما، تولید محتوا آغاز خواهد شد.

مگاکانتنت کسب‌وکار خود را درخواست کنید

اگر برای تولید محتوای جامع به کمک ما نیاز دارید و قصد دارید سفارش مگاکانتنت ثبت کنید به بخش مشاوره مراجعه کنید تا با شما تماس بگیریم و توضیحات تکمیلی را به شما ارائه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلب قبلی
بازاریابی محتوایی برای منابع انسانی

بازاریابی محتوایی چگونه به تیم‌های منابع انسانی کمک می‌کند؟

مطلب بعدی
نمونه تولید محتوای منابع انسانی

5 شرکت موفق در حوزه‌ی تولید محتوای منابع انسانی

مطلب مرتبط