تقویم محتوای مناسبتی خرداد، ایده‌هایی برای زنگ تفریح محتوایی

تقویم محتوای مناسبتی خرداد

یکی از اصول دستیابی به موفقیت در بازاریابی محتوایی، پایداری در تولید و انتشار محتوای ارزشمند است. بازاریابی محتوایی برای به ثمر رسیدن نیازمند تلاش مستمر است و رها کردن آن، ممکن است باعث اتلاف کارهای قبلی شود. یکی از سوال‌های پرتکرار کسب‌وکارها تصمیم درباره‌ی موضوع محتواست. تدوین تقویم محتوای مناسبتی در این مورد کار را تا حد زیادی ساده می‌کند.

تصمیم درباره‌ی موضوع محتوا نیازمند شناسایی مخاطبان کسب‌وکار است. شناسایی مخاطبان مسیر بازاریابی محتوایی را تا حد زیادی روشن کرده و تصمیم‌گیری در مورد موضوعات را ساده‌تر می‌کند. در کنار شناخت مخاطبان و توجه به محتوای همیشه سبز و استفاده‌ی مجدد از آن، توجه به مناسبت‌های تقویم هم این پیام را به مخاطبان منتقل می کند که برند شما در دنیای خیالی خارج از جامعه سیر نمی‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم سری هم به مطلبی که سال گذشته برای تقویم محتوای خرداد نوشتیم بزنید. در ادامه سعی کردیم مناسبت‌های متفاوتی را معرفی کنیم که در تکمیل مطلب سال قبل، به شما کمک می‌کند زنگ تفریح محتوایی برای مخاطبان خود ایجاد کنید. 

در این نوشته می‌توانید فهرستی از مناسبت‌های خرداد ۱۴۰۰ را برای تقویم محتوا مشاهده کنید. همچنین پیشنهادهایی برای استفاده از برخی مناسبت ها در تقویم محتوای خرداد مطرح شده که می‌توانید از آنها ایده بگیرید.



پیشنهادهای برای تقویم محتوای مناسبتی خرداد ۱۴۰۰

۱ خرداد، روز جهانی پیتزای بیت‌کوینی

اگرچه تب بیت‌کوین و رمز ارزها مثل کرونا همه را خانه‌نشین نکرد، اما این روزها به راحتی می‌توانیم اطرافمان کسی را پیدا کنیم که سعی کرده با سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، به سودی برسد. رمز ارزها البته جای خودشان را به عنوان ارزی که می‌توان با آن کالا و خدمات مختلف تهیه کرد در جهان باز کرده‌اند و این موضوع اتفاق تازه‌ای هم نیست.

هشدار: اگر از مال‌باختگان سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هستید ادامه‌ی این بخش را نخوانید.

روز جهاین پیتزای بیت کوینی- تقویم محتوای خرداد

در سال ۲۰۱۰ لازلو هانیک با پرداخت ده هزار بیت‌کوین دو عدد پیتزا تحویل گرفته و به همین مناسبت ۲۲ ماه مه یا همان اول خرداد خودمان، روز جهانی پیتزای بیت‌کوینی نام‌گذاری شده.

در کنار کسب‌وکارهای حوزه سرمایه و رمز ارزها، برندهای حوزه‌ی غذا هم می‌توانند استفاده‌های جالبی از این مناسبت داشته باشند.


۵ خرداد، روز جهانی مو قرمزها

با تقریب خوبی تمام اقلیت‌ها و اکثریت‌ها روزی را در تقویم به خود اختصاص داده‌اند و ۵ خرداد یا ۲۶ ماه مه نوبت به موقرمزها رسیده. 

برندهای آرایشی و بهداشتی و کسب‌وکارهای حوزه مد و لباس می‌توانند به مناسبت این روز آرایش‌های مناسب برای افراد مو قرمز، نکاتی در مورد انتخاب لباس و مدل‌های مو را معرفی کنند.

با این حال این روز مختص به این گروه از کسب‌وکارها نیست، در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید می‌توانید افراد سرشناس موقرمز را معرفی کنید و به این بهانه از دستاوردها و آموزه‌هایشان صحبت کنید. 


۲۲ خرداد، روز جهانی مبارزه با کودکان کار

اگرچه در مطلب سال گذشته برای تقویم محتوای خرداد در این مورد صحبت شده بود، با این حال این موضوع اهمیت زیادی دارد و به ندرت می‌توان افرادی را یافت که دغدغه‌ای در مورد کودکان کار نداشته باشند. با توجه به شرایط کرونا و آسیب‌پذیری بیشتر کودکان کار، می‌توانید به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی کسب‌وکار خود، در مورد راه‌هایی صحبت کنید که در شرایط همه‌گیری کرونا، می‌توان به کودکان کار کمک کرد. اطلاع‌رسانی در این مورد اگرچه مساله را حل نمی‌کند، اما گامی‌ کوچک است برای کاهش آسیبی که این افراد تجربه می‌کنند. همانطور که قبلا هم اعلام کردیم، می‌توانید روی کمک نویسش برای تولید محتوای موسسات خیریه حساب کنید.


۲۸ خرداد، روز جهانی پیک‌نیک

به نظر می‌رسد که کرونا به این زودی قصد رفتن ندارد و در این شرایط، پیک‌نیک یکی از امن‌ترین‌ شیوه‌های دیدار با عزیزانی است که دلتنگشان هستیم. کسب‌وکارهای حوزه‌ی گردشگری و همین‌طور راهنمای شهری، می‌توانند در این روز مقاصد مناسب برای پیک‌نیک در شهرهای مختلف را معرفی کنند. علاوه بر این می‌توان نکاتی را گوشزد کرد که با رعایت آنها می‌توان گردش یک روزه‌ی امن با رعایت فاصله‌ی اجتماعی را برنامه‌ریزی کرد. 


تقویم محتوای خرداد- روز بردن گربه به محل کار

۳۱ خرداد، روز جهانی بردن گربه به محل کار

حیوانات خانگی برای صاحبانشان مثل اعضای خانواده هستند. همانطور که والدین از لحظه‌ای که خانه را ترک می‌کنند دلتنگ و نگران فرزندشان هستند، اگر یک حیوان خانگی داشته باشید، همیشه گوشه‌ای از ذهن و قلبتان مشغول به این موجود دوست داشتنی است.

اگر کسب‌وکار شما مرتبط با حیوانات خانگی است، می‌توانید به مناسبت این روز توصیه‌هایی برای ایجاد شرایط مناسب جهت حضور گربه در محیط کار منتشر کنید. علاوه بر این، اگر در حوزه‌ی منابع انسانی فعالیت می‌کنید می‌توانید نکاتی را بیان کنید برای بهبود تعادل بین کار و زندگی برای افرادی که از یک حیوان خانگی نگهداری می‌کنند.


سخن پایانی

امیدواریم که پیشنهادهای این مطلب به شما در تدوین تقویم محتوای خرداد کمک کرده باشد. به این نکته توجه کنید که سهم زیادی از محتواهای تقویم را به موضوع‌های مناسبتی اختصاص ندهید. اگر برای پیدا کردن موضوع در تقویم محتوا نیاز به راهنمایی دارید، پیشنهاد می‌کنم مطلب قبلی وبلاگ را در مورد پیدا کردن موضوع برای وبلاگ مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلب قبلی
Conversion rate افزایش نرخ تبدیل مشتری از طریق بازاریابی محتوایی

با 5 روش نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری را افزایش دهیم

مطلب بعدی
قیف فروش، تبدیل مخاطب به مشتری و افزایش فروش سایت

از سرنخ تا فروش: قیف فروش چیست و چرا بهینه‌سازی آن اهمیت دارد؟

مطلب مرتبط