تقویم محتوای دی ماه: از روز همبرگر تا یادبود خالق ارباب حلقه‌ها

تقویم محتوای دی

در این روزها که به سرعت برق و باد می‌گذرند و شمار آن‌ها از دستمان در رفته، شیوه یادآوری مناسبت‌ها و اهداف آن کمی دچار تغییر و تحول شده‌ است. پشت هر مناسبتی که در تقویم‌های ملی و جهانی ثبت شده، داستانی با انگیزه‌های فردی و جمعی نشسته است. در فرآیند تولید محتوا در کسب‌وکارهای متنوعی که روزبه‌روز به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود، توجه به تقویم می‌تواند رویکرد جدیدی از تعامل با مخاطب را شکل دهد؛ چیزی که شاید در نگاه اول دور از انتظار به نظر رسیده و برای همه‌ سازمان‌ها و کسب‌وکارهای شکل گرفته از آن‌ها قابل اجرا نباشد. با ما همراه باشید تا این بار نگاه متفاوتی را تجربه کنیم و برای برخی از مناسبت‌های تقویم محتوای دی به شما ایده‌هایی جدید بدهیم.


پیشنهادهای متفاوت برای تقویم محتوای دی


1 دی

روز جدول کلمات متقاطع

چند وقت پیش به مناسبت هفته کتاب قصد داشتم تعدادی کتاب سفارش بدهم و از خواهرم هم خواستم اگر لیستی دارد با هم برای خرید اقدام کنیم. در بین کتاب‌هایی که پست چند روز بعد فرستاد، عنوان یکی‌شان من را برای تورق آن ترغیب کرد: «باشگاه مغز برای بزرگسالان». صفحات کتاب پر از تمرین‌هایی بود برای تقویت عملکرد مغز و بهبود آن. ممکن است حل جدول کلمات متقاطع  کم‌‌طرفدار به نظر برسد؛ اما در عین حال می‌تواند یک بازنگری نسبت به قابلیت‌هایی باشد که هم نوستالژیک است و هم می‌تواند برای کسب‌وکارهایی که در زمینه تقویت عملکردهای فردی فعالیت می‌کنند یکی از راه‌های تعامل با مخاطبان باشد.

دانلود تقویم محتوای دی

روز همبرگر

غذاخوردن یکی از فعالیت‌های اجتناب‌ناپذیر و در عین حال لذت‌بخش روزانه برای هر فردی است. برای دوستداران غذا کنکاش در تاریخچه‌ غذاهای مختلف که با فرهنگ‌های متنوع کشورها پیوند خورده‌اند، تجربه لذت‌بخشی محسوب می‌شود. کسب‌وکارهای مرتبط با تهیه و توزیع غذا می‌توانند با تهیه مقالات و محتواهایی در خصوص تاریخچه غذاها در مناسبت‌های مربوط به آن‌ها، مخاطبان خود را در این کنکاش جذاب و خوشمزه شریک کنند.

روز داستان کوتاه

چند دقیقه باید فکر کنید تا جذاب‌ترین داستان کوتاهی که خوانده‌اید یا شنیده‌اید را به یاد بیاورید؟ احتمالا زمان کوتاهی صرف این کار می‌شود. همین یادآوری لذت‌بخش می‌تواند دستاویزی شود برای همراه کردن مخاطبان کسب‌وکارهای مربوط به حوزه فرهنگ و کتاب. این همراهی می‌تواند در قالب برگزاری مسابقه‌ ارسال داستان کوتاه یا معرفی و اشتراک‌گذاری بهترین داستان‌های کوتاهی که تا به حال خوانده‌اند باشد.


5 دی

ولادت حضرت مسیح

روز ولادت حضرت مسیح و به دنبال آن آغاز سال نوی میلادی بهانه‌ای برای شادی جمعی هم‌میهنان مسیحی در کشور ماست. برای هر فردی، اینکه کسب‌وکارها برای روزهای پراهمیت آنها احترام قائل‌اند، ارزشمند است. این کار می‌تواند با یادآوری این روز در صفحات شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکارها و ارئه خدمات یا کالاها با تخفیفات ویژه همراه شود تا یادآور تجربه‌ای شیرین از برند شما برای مخاطبین شود.


7 دی

روز بازدید از موزه

در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا و به دنبال آن تشدید پروتکل‌های بهداشتی توسط دولت‌ها، مکان‌ها و فعالیت‌هایی که دسترسی به آن‌ها همیشگی و بدون دردسر بود، با چالش جدی مواجه شده‌ است. یکی از این مکان‌ها موزه‌ها و گالری‌ها هستند. الان که نزدیک به یک سال از آغاز اپیدمی می‌گذرد، دلمان بیشتر از همیشه برای بازدید موزه‌ها با خیالی راحت تنگ شده ‌است. برای رفع این دلتنگی و با توجه به شرایط به ناچار باید به ابزارهای تکنولوژی پناه ببریم. کسب‌وکارهایی که در زمینه‌ی فرهنگ و هنر و تاریخ فعالیت دارند می‌توانند از طریق ایجاد لینک با موزه‌ها، شرایطی برای بازدید مجازی از موزه‌ها فراهم کنند که به نوبه خود می‌تواند منجر به شکل‌گیری تجربه‌ منحصربه‌فرد و به‌یادماندنی‌ای برای مخاطبین شود.

تقویم محتوا

8 دی

روز فیلم کوتاه

شاید چند سال پیش از شنیدن عبارت فیلم کوتاه تعجب می‌کردیم و هم‌نشینی این دو واژه برایمان نامأنوس بود. اما این روزها مخاطبین فیلم کوتاه و مستند طیف گسترده‌تری از دوستداران سینما را تشکیل می‌دهند. سایت‌های فیدان و جشنواره فیلم کوتاه نهال، آثار فیلمسازان جوان ایرانی و فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره‌ سال‌های اخیر را به نمایش می‌گذارند. تولید محتوایی با مضمون معرفی سایت‌های ایرانی ارائه‌دهنده فیلم‌های کوتاه و معرفی تعدادی از آن‌ها به مخاطبین می‌تواند تعامل مفیدی را با دوستداران سینما شکل دهد.


12 دی

آغاز سال 2021 میلادی

 این روزها به واسطه وضعیتی که ویروس کووید-۱۹ در جهان ایجاد کرده، هر بهانه‌ای برای شادتر بودن دلگرم‌‌کننده است. آغاز سال ۲۰۲۱ میلادی، می‌تواند نویدبخش خبرهای خوشی در جهان باشد. برای هر کسب‌وکاری به فراخور شرایطی که دارد، این آغاز فرصتی است برای همراهی با مخاطبین؛ به‌خصوص هم‌میهنان اقلیت مسیحی کشورمان. این همراهی می‌تواند در قالب یک تبریک ساده برای سال نوی میلادی باشد تا ایجاد تخفیفات و ارائه پیشنهادهای ویژه برای مخاطبان.

روز جهانی خانواده

 خانواده اولین و بنیادی‌ترین واحد اجتماعی است که هر فرد در آن حضور دارد. بخش مهمی از رفتارها و کنش‌های اجتماعی ما در بنیاد خانواده شکل می‌گیرد و شخصیت اجتماعی ما را تشکیل می‌دهد. یادآوری این روز فرصتی است تا درباره مفهوم خانواده بازنگری شده و به اهمیت آن در بهبود روابط اجتماعی پرداخته شود. از سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکیلات فرهنگی آن‌ها گرفته تا دفاتر روانشناسی حقیقی و مجازی می‌توانند این زمان را فرصتی برای یادآوری رسالت و مفهوم خانواده برای خود و مخاطبینشان بدانند و در این زمینه محتواهای مرتبط را با آن‌ها به اشتراک بگذارند.

روز جهانی صلح

صلح، واژ‌ه‌ای است که با وجود متفاوت بودن تلفظش در اقصی‌نقاط دنیا برای هر فردی یادآور آرامش است. در روز جهانی صلح سازمان‌های مرتبط می‌توانند به بازنگری مفهوم صلح بپردازند و این اصل را به مخاطبین خود یادآوری کنند که تمام انسان‌های دنیا می‌توانند در جهت تحقق عملی این کلمه قدم‌ بردارند؛ قدم‌هایی کوچک اما مؤثر.

روز قانون کپی رایت

اگر با کسب‌وکارهای کوچک در ارتباط باشید، ممکن است بارها این جمله را از زبان آن‌ها و یا همکارانشان شنیده باشید که: «از کار من کپی شده.»؛ برای شکل‌گیری ایده اولیه هر کسب‌وکاری آزمون و خطاهای زیادی پشت سر گذاشته شده تا نتیجه نهایی حاصل شود. هر ایده‌ای که عینا تقلید شود، انرژی و زمانی که صاحب آن برایش صرف کرده را  هدر می‌دهد. این اتفاق برای هیچ صاحب ایده‌ای خوشایند نیست؛ اما فکرکردن به آن می‌تواند چراغی را در ذهن صاحبان کسب‌وکارها روشن کند که در این زمینه تحقیق کنند و با تولید محتوا در پلتفرم‌های خود، برای مخاطبین روشنگری کنند تا رفته‌رفته اهمیت قانون کپی‌رایت برای افراد بیشتری تبدیل به دغدغه شود.


13 دی

روز ژانر ساینس فیکشن (علمی تخیلی)

اگر صاحب و یا گرداننده یک صفحه و یا سایت دانلود و تماشای آنلاین فیلم هستید، این بهترین فرصت است تا در روز ژانر ساینس فیکشن، لیست پیشنهادهای جذاب خود از ژانر علمی تخیلی را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید و با مشارکت آن‌ها در این کار، از آنها بازخورد بگیرید و به ایده‌های جذاب‌تری برای عاشقان این ژانر در آینده‌ای نزدیک فکر کنید.

ژانر علمی تخیلی

روز جهانی درونگرایی

 یکی از راه‌های کاربردی برای بهبود روابط اجتماعی، فراگیری اطلاعات عمومی در زمینه‌های مختلف روانشناسی است. خیلی از ما ممکن است به غلط افراد درون‌گرا را انسان‌هایی گوشه‌گیر و منزوی بدانیم؛ در حالی که این سطحی‌ترین واکنشی است که هر فرد می‌تواند در توصیف یک فرد درون‌گرا داشته باشد. پلتفرم‌های ارئه‌ی خدمات روانشناسی می‌توانند فرصت نام‌گذاری این روز را غنیمت شمرده و در تغییر باورهای غلط تعدادی از مخاطبین خود قدم‌های مثبت و مؤثری بردارند.


14 دی

روز ممنتو موری (یادبود مرگ)

شاید زمانی که اولین نفر این روز را در تقویم روز یادبود مرگ می‌گذاشت، نمیدانست در قرن بیست‌ویکم جهان در انتظار چه حوادثی نشسته است. مرگ و یادآوری آن هیچ‌وقت به اندازه‌ی این روزها به ما نزدیک نبوده است. اما این نباید عاملی برای دامن زدن به ترس ما باشد؛ چرا که تنها ناشناخته‌ها برای بشر ترس‌آورند. در حالی که آگاهی از مرگ می‌تواند ما را در بهتر زندگی کردن هم یاری کند. آگاهی‌بخشی در این زمینه می‌تواند به قشر وسیعی از مخاطبین پلتفرم‌های خدمات روانشناسی و … کمک کند تا سرگردانی ترس‌آور ناشی از تفکر به مرگ برایشان در این روزها تبدیل به آرامش حاصل از آگاهی شود.


29 دی

یادبود مارتین لوتر کینگ

«من رویایی دارم»؛ آخرین بار این جمله را کجا دیده و یا شنیده‌اید؟ تا به حال به این فکر کرده‌اید چه کسی اولین بار در یکی از پرجمعیت‌ترین سخنرانی‌ها جملات خود را با این عبارت شروع کرده ‌است؟ در این روزها که فضای مجازی بخش زیادی از زمان ما را می‌بلعد، تا چه اندازه از قابلیت‌های پلتفرم‌های مختلف برای معرفی تأثیرگذارترین افراد تاریخ معاصر جهان استفاده کرده‌ایم؟ 

مارتین لوتر کینگ

حال که روزهای ماه و بالتبع کلمات این متن به آخر رسیدند، شاید لازم باشد در مورد مفهوم تقویم و چیزی به اسم مناسبت‌های تقویمی بازنگری کنیم. امید که هم‌نشینی واژه‌ها در این مطلب چراغی را در ذهن شما برای تولید محتوای کسب‌وکارتان روشن کرده باشد.

شما می‌توانید فایل کامل مناسبت‌های تقویم محتوای زیر را دانلود کنید و اگر برای چیدن تقویم محتوای خود نیاز به کمک دارید، به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلب قبلی
غلط املایی

غلط املایی یا اشتباه تایپی، مسئله این است

مطلب بعدی
الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگل چه هستند و تا چه حد باید از آن‌ها اطلاع داشته باشیم؟

مطلب مرتبط