تقویم محتوای خرداد: ایده‌هایی برای تولید محتوا در سومین ماه سال

تقویم محتوای خرداد

هر کسب‌وکاری برای تنظیم تقویم محتوا گوشه چشمی هم به مناسبت‌های هر ماه دارد. موضوع‌های بسیاری هستند که می‌توانید بدون توجه به مناسبت‌های تقویم در برنامه‌ی بازاریابی محتوایی خود گنجانده و در مورد آنها تولید محتوا کنید. در کنار آنها توجه به روزهای سال و مناسبت‌های آن کمک می‌کند تا موضوع‌ها مرتبط با کسب‌وکار را در نظر بگیریم و در تقویم محتوای خود آنها را بگنجانیم. در ادامه برخی از مناسبت‌های خرداد را معرفی کردیم که ممکن است بخواهید در تقویم محتوای شبکه‌های اجتماعی یا وبلاگ خود جایی هم برای آن‌ها در نظر بگیرید.

احتمالا برخی از موضوعات هیچ ارتباطی به کسب‌وکار شما نداشته باشند. برای مثال صحبت از مبارزه با کار کودکان به سختی به فعالیت کسب‌وکارها مرتبط است و شاید در نگاه اول اضافه کردن این موضوع به تقویم محتوا بی‌معنی به نظر برسد. در چنین مواردی تولید محتوا برای آن موضوع می‌تواند کمک کند به مسئولیت اجتماعی خود متعهد باشیم. تولید محتوا برای موضوعاتی که به بهبود وضع کلی اجتماع کمک می‌کند، می‌تواند بخشی از فعالیت‌های CSR باشد. مانند سلسله محتواهایی که ما در نویسش با موضوع کرونا منتشر کردیم. اگرچه پیدا کردن رابطه‌ای بین نویسش و کرونا راحت نیست. ولی ما سعی کردیم با تولید و انتشار مقالاتی با موضوع ادامه‌ی کار در درون شیوع ویروس کرونا به کسب‌وکارها کمک کنیم.

مناسبت‌های خرداد ۱۴۰۰

برای مشاهده‌ی پیشنهاد‌های بیشتر و همچنین دریافت تقویم مناسبت‌های خرداد ماه ۱۴۰۰، مطلب‌ تقویم محتوای مناسبتی خرداد، ایده‌های برای زنگ تفریح محتوایی از دست ندهید.

مناسبت‌های خرداد ۱۳۹۹

با نگاهی به تقویم و کمی جست‌وجو در اینترنت، می‌توان مناسب‌های بسیاری را پیدا کرد که در تناسب با کسب‌وکار شما، امکان تولید محتوا را برای‌تان فراهم می‌کنند. در ادامه، برخی از مناسبت‌های ملی و بین‌المللی را فهرست کرده‌ایم که ممکن است برای مخاطبین کسب‌وکار شما جذاب باشد.


۴ خرداد: عید سعید فطر 

عید فطر یکی از مناسبت‌های مهم است که بسیاری از خانواده‌های ایرانی آن را به شیوه‌ی خودشان جشن می‌گیرند. می‌توانید این روز را به شیوه‌ی مرتبط با حوزه فعالیت خودتان به مشتریان تبریک بگویید.

۶ خرداد: خرداد روز،جشن خردادگان

خردادگان از جشن‌های ایرانی است که بیشتر افراد اطلاعات زیادی راجع به آن ندارند. در این روز می‌توانید راجع به این جشن در ایران باستان صحبت کنید. می‌توانید در تقویم محتوای خرداد خود، محتوایی با هدف ارائه‌ی چند پیشنهاد برای جشن گرفتن این روز مطرح تولید کنید.

11 خرداد: روز جهانی بدون تنباکو

اولین چیزی که با دیدن اسم روز بدون تنباکو به ذهن می‌رسد، صحبت راجع به ضررهای تنباکوست. کسب‌وکارهای مرتبط با سبک زندگی به‌راحتی می‌توانند به مناسبت این روز موضوعاتی را به تقویم محتوایی خرداد ماه اضافه کنند. اگر تصمیم دارید این موضوع را در تقویم محتوایی خود بگنجانید بهتر است کمی بیشتر فکر کنید. برای مثال می‌توانید چند راه برای کاهش مصرف تنباکو پیشنهاد دهید. مقاله‌هایی راجع به مراحل ترک سیگار یا مقابله با تمایل به مصرف تنباکو نیز می‌توانند در تقویم محتوایی شما باشند.

12 خرداد: روز جهانی والدین

به بهانه‌ی قدردانی از والدین به خاطر تمام زحماتی که باری فرزندان می‌کشند، از چند سال قبل سازمان اول ژوئن مصادف با چهارم خرداد را روز جهانی والدین نام‌گذاری کرده است. پیدا کردن موضوع مناسب با این روز سخت نیست. اگر فروشگاه دارید می‌توانید به بهانه این روز در یک مقاله محصولاتی را معرفی کنید که برای هدیه به والدین مناسب هستند. نوشتن از راه‌های متفاوت برای قدردانی از والدین نیز موضوع دیگری است که می‌توانید به تقویم محتوای خرداد اضافه کنید.

۱۴ خرداد: روز جهانی دوچرخه

دوچرخه در خاطرات کودکی بسیاری از ما جا دارد. علاوه بر این مدتی است که در ایران هم گروه‌های مختلفی هستند که افراد را به استفاده بیشتر از دوچرخه تشویق می‌کنند. با کمی فکر کردن شاید بتوانید ارتباط جالبی بین دوچرخه و خدمات یا محصولات خودتان پیدا کنید و در روز جهانی دوچرخه راجع به آن صحبت کنید. 

اگر حمایت از محیط زیست در ارزش‌های کسب‌وکار شما جا دارد، می‌توانید در روز جهانی دوچرخه راجع به تاثیر دوچرخه بر کاهش آلودگی صحبت کنید. برای کسب‌وکارهای مرتبط با خدمات شهری صحبت از نمونه‌های موفق طراحی شهری برای دوچرخه‌سوارها می‌تواند موضوع مطلبی باشد که در این روز منتشر می‌شود.

۱۶ خرداد: روز جهانی محیط زیست

محیط زیست از آن دسته موضوعاتی است که به تمام ساکنان کره‌ی زمین مربوط است. در سال‌های اخیر افراد توجه بیشتری به محیط زیست دارند و نسبت به تغییرات آن حساس‌تر شده‌اند. در روز جهانی محیط زیست می‌توانید محتوایی منتشر کنید و در مورد راه‌هایی صحبت کنید که افراد می‌توانند گامی در جهت حفظ محیط زیست بردارند.

19 خرداد: روز جهانی اقیانوس ها

اقیانوس‌ها بخش زیادی از زمین را پوشانده‌اند و یکی از راه‌های اصلی انتقال محصولات بین نقاط مختلف این کره‌ی خاکی هستند. شاید محصولات کسب‌وکار شما هم قبل از تولید، زمانی را در اقیانوس‌ها گذرانده باشند. اگر ارتباطی بین محصولات و خدمات شما و اقیانوس‌ها وجود دارد، بد نیست در این روز کمی راجع به اقیانوس‌ها با مشتریان خود صحبت کنید.

۲۱ خرداد: روز جهانی صنایع دستی 

با توجه به تنوع فرهنگی موجود در ایران، هر ناحیه‌ای صنایع دستی مخصوص به خودش را دارد و کسب‌وکارهای بسیاری به فروش این آثار ارزشمند مشغول هستند. این روزها هنرمندان با استفاده از هنرهای دستی آثار خلاقانه‌ای نیز تولید می‌کنند. اگر فعالیت شما به نحوی با صنایع دستی ارتباط دارد، این روز را حتما در تقویم محتوایی خود در نظر بگیرید. می‌توانید یک مقاله تهیه کنید و توضیح دهید چطور کسب‌وکار شما به حفظ صنایع دستی کمک می‌کند.

 در غیر این صورت هم با کمی خلاقیت می‌توانید ایده‌ای برای صحبت راجع به این روز پیدا کنید، برای مثال می‌توانید چند تولید کننده صنایع دستی را معرفی کنید یا راجع به یکی از صنایع دستی کمتر شناخته شده توضیحاتی بیان کنید و مانع فراموشی این میراث شوید. 

۲۳ خرداد: روز جهانی مبارزه با کار کودکان 

کار کردن کودکان از سنین پایین یک واقعیت ناراحت کننده است. اگر تصمیم گرفتید در تقویم محتوایی خود راجع به این مناسبت صحبت کنید، می‌توانید راجع به راه‌هایی صحبت کنید که افراد می‌توانند با انجام آن‌ها مانع گسترش این پدیده شوند.

۲۴ خرداد: روز جهانی اهدای خون 

اهدای خون می‌تواند جان افراد بسیاری را نجات دهد. اگر شما در حوزه‌ی سلامت فعالیت می‌کنید می‌توانید در این روز راجع به اهمیت اهدای خون صحبت کنید و به مشتریان خود یادآوری کنید که با این کار می‌توانند به سلامت دیگران کمک کنند.

۲۵ خرداد: روز ملی گل وگیاه

بیشتر آدم‌ها رابطه‌ی خوبی با گل و گیاه دارند. گیاهان در بسیاری از خانه‌ها برای زیبایی بیشتر گلدان‌ها جای ثابتی دارند. اگر کار شما مربوط به گل و گیاه است می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و بیشتر راجع به این موجودات زنده صحبت کنید. شاید هم بتوانید یک کمپین کوچک محتوایی برای این روز طراحی کنید.

می‌توانید راجع به گیاهانی صحبت کنید که در معرض انقراض هستند. اگر کسب‌وکار شما مرتبط با سبک زندگی است می‌توانید به مناسبت روز گل‌وگیاه در تقویم محتوایی خود مقاله‌ای راجع به مراقبت از گل‌های آپارتمانی اضافه کنید.

۲۷ خرداد: روز جهاد کشاورزی

کشاورزی در ایران قدمت زیادی دارد. امروزه هم در بسیاری از نقاط ایران کشاورزی یکی از مشاغل اصلی است و کسب‌وکارهای متعددی در این حوزه شکل گرفته‌اند. روز جهاد کشاورزی فرصت خوبی برای کسب‌و‌کارهای مرتبط است تا بیشتر راجع به فرآیندهای کاری و محصولات خود با مشتریان و مخاطبان صحبت کنند.

۲۸ خرداد: روز جهانی بیابان زدایی

با جدی‌تر شدن تغییرات اقلیمی باید به دنبال راه‌هایی برای مقابله با آن‌ها بود. برای این کار راهکارهای مختلفی پیشنهاد شده که یکی از آنها بیابان زدایی است. سازمان ملل با هدف افزایش آگاهی در مورد بیابان زدایی و اهمیت آن 28 خرداد (17 ژوئن) را روز جهانی مقابله با بیابان‌زدایی نامگذاری کرده است. شما هم می‌توانید به سادگی راجع به اهمیت بیابان‌زدایی صحبت کنید.

29 خرداد: روز جهانی غذاگردی پایدار 

در سفرها همیشه افراد سعی می‌کنند غذاهای مخصوص مقصد را امتحان کنند. غذاهای هر منطقه به نوعی نمایانگر تنوع فرهنگی هستند و هدف از نام‌گذاری این روز توجه به این نکته است. اگر فعالیت شما مرتبط با حوزه‌ی صنایع غذایی است حرف‌های زیادی دارید که در این روز بزنید. آخرین پیشنهاد ما تقویم محتوای خرداد این است که در این روز راجع به غذاهای ناشناخته‌ی یک منطقه صحبت کنید. با کمی فکر کردن ایده‌های خلاقانه بیشتری نیز به ذهنتان می‌رسد.


سفارش محتوای خرداد را (با تخفیف) ثبت کنید!

تقویم محتوای هر کسب‌وکاری با توجه به حوزه‌ی فعالیت و مخاطبان تنظیم می‌شود. توجه به مناسبت‌ها هم کمک می‌کند موضوع‌هایی برای تولید محتوا داشته باشیم. با همین هدف در این نوشته مناسبت‌های خرداد ماه را گردآوری کردیم تا بتوانید از قبل برای تولید محتوا به مناسبت‌های مختلف برنامه‌ریزی کنید. اگر برای تولید محتوا نیاز به کمک داشتید، روی ما حساب کنید.

اگر می‌خواهید به وبلاگ خود رنگ و بوی تازه‌ای بدهید و از ایده‌های تولید محتوای طرح شده در این نوشته استفاده کنید، می‌توانید سفارش خود را در نویسش ثبت و محتوای جذابی را دریافت کنید. ۳۰ درصد تخفیف برای ثبت اولین سفارش در نویسش را از دست ندهید!


محتوای مناسبتی
سفارش تولید محتوای مناسبتی در نویسش
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلب قبلی
درخواست تولید محتوا برای رسیدن به محتوای خوب

درخواست تولید محتوا، بدون درد و خون‌ریزی! راهنمایی برای دریافت محتوای خوب

مطلب بعدی
هدیه ایران سرور به کاربران نویسش

هدیه ایران سرور به کاربران نویسش به بهانه تولد 18 سالگی

مطلب مرتبط