تقویم محتوای آذر و عمق گرفتن در نیمه‌ی پاییز

تقویم محتوای آذر

همان‌طور که پیش‌تر در پست راهکارهایی برای تولید محتوای فوری گفتیم، استفاده از مناسبت‌های تقویمی برای تولید محتوا می‌تواند یکی از تکنیک‌های مفید و موثر برای پر کردن وبلاگ و صفحات اجتماعی شما باشد. اما استفاده بیش از اندازه از مناسبت‌ها می‌تواند تاثیری منفی بر فرایند بازاریابی محتوایی شما بگذارد. مناسبت‌های کم‌تعداد و کم‌تنوع تقویم محتوای آذر می‌تواند فرصتی باشد تا در این روزهای پاییزی برای تولید محتواهای تخصصی و عمیق تمرکز کنید.



به جای پراکنده‌گویی، سراغ اصل مطلب بروید

تولید محتوا بر اساس مناسبت‌های تقویم و خبرهای روز می‌تواند شما را به پراکنده‌گویی بیندازد. شما می‌توانید در صفحه یا سایت شخصی خود از هر چه و هر کجا که می‌خواهید بگویید، اما برای تولید محتوای کسب‌وکارتان نباید درگیر حواشی و اتفاق‌هایی شوید که ربطی به شما ندارند.

یکی از مشکلات تولید محتوای مناسبتی این است که به پراکنده‌گویی عادت می‌کنید و مخاطب خود را هم به شنیدن و خواندن از هر چیز و هر کجا عادت می‌دهید. بنابراین تا جایی از چنین تقویم‌هایی استفاده کنید که در خدمت و در راستای اهداف کسب‌وکاری شما یا مکملی برای محتواهای تخصصی‌تان باشند، وگرنه رسانه شما شبیه تاکسی‌های خطی و محتواهای‌تان به تحلیل‌های داخل تاکسی شبیه می‌شود.


ایده‌های خلاقانه برای تقویم محتوای آذر

در ادامه برخی از مناسبت‌های تقویم محتوای آذر را با هم بررسی و پیشنهادهایی متناسب با آن‌ها ارائه می‌کنیم:


1 آذر روز جهانی تلویزیون

شاید این روزها تلویزیون آن معنای سابق گذشته‌ها را نداشته باشد، ولی با وجود تغییر و تحول‌های زیاد این صنعت همچنان همان تصویر خاطره‌انگیز سال‌های پیش را برای ما تداعی کند. می‌توانید به مناسبت روز تلویزیون به سراغ معرفی بهترین سریال‌ها، مستندها و رئالیتی شوها بروید.

اگر در حوزه‌ی مدیریت، تکنولوژی و فناوری کار می‌‎کنید، تاریخ صنعت تلویزیون پر از خرده روایت‌‌های جذاب در مورد رقابت غول‌های صنعت سرگرمی است که می‌توانید محتواهایی جذاب و درعین حال آموزنده از دل آن‌ها استخراج کنید. مثل نبرد دو برند مطرح حوزه سرگرمی یعنی بلاک باستر و نتفلیکس که خود دست کمی از یک سریال نفس‌گیر ندارد.

روز جهانی تلویزیون

5 آذر روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان

کسب‌وکارها یا انجمن‌هایی که به مسائل اجتماعی به ویژه در حوزه‌ی زنان می‌پردازند، می‌توانند بهترین استفاده را از این روز از تقویم محتوای آذر داشته باشند. مهم‌ترین هدف از چنین مناسبت‌هایی آگاهی‌بخشی و ایجاد اقدامات موثر برای اصلاح موانع و محدودیت‌های غلط فرهنگی است.

متاسفانه در جامعه‌ی ما هنوز در بسیاری از موارد مرز مشخصی بین خشونت و رفتار نرمال وجود ندارد و بسیاری از زنان حتی در خانه‌ی خود دچار خشونت‌های خانگی می‌شوند، در حالی‌ که دقیقا از این اتفاق خبری ندارند. تولید محتواهای فرهنگی و آموزشی و صحبت از حقوق قانونی زنان و مصادیق خشونت می‌تواند باعث اصلاح دیدگاه‌های نادرست و آمیخته به تعصب باشد.


7 آذر بلک فرایدی یا جمعه سیاه

بلک فرایدی مهم‌ترین روز برای فروشگاه‌های اینترنتی در تقویم محتوای آذر است. اگر قصد دارید شما هم شبیه بزرگ‌ترین فروشگاه‌های جهان و ایران تخفیف‌های استثنایی روی کالاها‌ی خود بگذارید و حراج‌های بزرگ راه بیندازید، باید از همین حالا به فکر تولید محتواهای گرافیکی، ویدیویی و متنی باشید تا در این روز بتوانید حسابی بفروشید!

داشتن توضیح محصول‌ مناسب و کاربردی که بتواند تمام جزئیات یک کالا را برای مخاطب واضح و دقیق بیان کند، تاثیر مستقیمی بر فروش محصول شما خواهد داشت. پس تمام محصولاتی که قرار است در بلک فرایدی در سبد تخفیف شما قرار بگیرند را مشخص کنید و اگر توضیح محصول مناسب یا بهینه برای آن‌ها، دست به کار نوشتن توضیح محصول شوید. اگر هم فرصت یا منابع کافی برای این کار ندارید، نوشتن‌شان را به نویسش بسپارید.

روز بلک فرایدی یا جمعه سیاه

15 آذر روز جهانی داوطلب

سال‌هاست که سازمان ملل 5 دسامبر را به‌عنوان روز داوطلب تعیین کرده تا مردم به انجام امور داوطلبانه و عام‌المنفعه تشویق شوند، به این امید که جهان به جای بهتری برای زندگی تبدیل شود. این روز فرصت مناسبی برای گروه‌های خیریه، انجمن‌های مردم‌نهاد، خیریه‎ها و نهادهای اجتماعی است تا بتوانند با تولید محتوای مناسب و دقیق، افراد بیشتری را نسبت به اهمیت کار داوطلبانه آگاه و به جمع خود اضافه کنند.

قبلا در پست چرا تولید محتوا برای خیریه‌ها یک امر ضروری است به تمامی چرایی و دلایل ضرورت محتوا در توسعه‌ی انجمن‌های مردم‌نهاد پرداخته‌ایم و همچنین ایده‌‌های محتوایی متنوعی را نیز برای تولید محتوا پیشنهاد داده‌ایم.


28 آذر روز جهانی مهاجران

به دلایل اقتصادی و اجتماعی حاکم، مهاجرت در این چند سال گذشته به یکی از ترندهای داغ تبدیل شده و می‌توان گفت در حال حاضر فضای وب فارسی از نظر کمیت، از حجم بسیار زیادی از محتوا درمورد فرایند و پروسه‌ی مهاجرت برخوردار است. شما نیز اگر در حوزه مهاجرت فعال هستید و برای این روز به محتواهای جذابی نیاز دارید، می‌‌توانید سفارش محتوای مهاجرت و تحصیل خود را به نویسش بسپارید و علاوه بر این که اطلاعات مناسبی در اختیار کاربران‌تان قرار دهید، آنها را نیز بیشتر با حیطه فعالیت خود آشنا کنید.

اما جدای از محتواهای روتین مربوط به مهاجرت، نکته‌ای که کمتر به آن پرداخته شده، تغییر و تحولی است که در فضای ذهنی و اجتماعی مهاجران اتفاق می‌افتد. شاید بهتر باشد در این روز از تقویم محتوای آذر به جای ارائه‌ی تصاویر دل‌فریب و جذابی که همیشه از مهاجرت و مهاجران می‌بینیم، محتواهای واقع‌گرایانه‌تری تولید و به چالش‌های مختلفی که بعد از مهاجرت برای افراد پیش می‌آید، نگاهی از زاویه‌ای نو انداخته شود.

روز جهانی مهاجران

30 آذر یلدا و روز پرستار

شب یلدا فرصتی برای تولید محتوا در زمینه‌های مختلف است، از داستان‌های تاریخی گرفته تا دستور آشپزی و محتواهای سرگرم‌کننده که همگی می‌توانند به این شب طولانی ربطی پیدا کنند. مهم‌‌ترین عنصر محتواهای مربوط به این مناسبت، سرگرم‌کننده و جذاب بودن آن‌هاست. البته بهتر است به خاطر شرایط کرونایی امسال، سعی کنید با محتواهایتان، خانواده‌ها را مجاب کنید که لازم نیست حتما برای لذت بردن از این شب دراز، به دورهمی یا مهمانی بروند. مثلا محتوایی درمورد جذاب‌ترین بازی‌های رومیزی آماده کنید که افراد خانواده بتوانند در کنار هم و بی‌خطر، از یلدا لذت ببرند.

هم‌زمانی یلدا با روز پرستار، مهم‌ترین نشانه است که حاضر نشویم به خاطر یک شب شادی و لذت، کادر درمان را خسته‌تر و آزرده‌تر کنیم.


برون‌سپاری کنید

روزهای پاییزی کوتاه‌تر از آن هستند که فرصت کنید در کنار اداره کردن امور کسب‌وکارتان، محتوای کافی و کیفی تولید کنید. پس تولید محتوای خود را برون‌سپاری کنید و با خیال راحت از قدم‌زدن در خیابان‌های نارنجی‌پوش لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلب قبلی
بهترین توصیه برای نوشتن

۱۵ توصیه از نویسندگان برجسته‌ی Medium که شما را به نویسنده‌ی بهتری تبدیل می‌کند

مطلب بعدی
ایده برای پست وبلاگ

برای نوشتن پست وبلاگ خود ایده‌ای ندارید؟ راهکارهای مقابله با سندروم بن‌بست ایده

مطلب مرتبط