بازاریابی محتوایی با تولید و انتشار کتاب الکترونیک

انتشار کتاب الکترونیک

جلب توجه و اعتماد مخاطبان اهمیت زیادی برای کسب‌وکارها دارد. این روزها برندها در بسیاری از فعالیت‌های خود می‌کوشند تا در ذهن مخاطبان جایگاه بهتری برای ایجاد کنند. برگزاری دوره‌های آموزشی، لایوهای مشترک با افراد متخصص یا وبینارهایی در حوزه‌ی تخصصی نمونه‌هایی هستند از فعالیت‌هایی که کسب‌وکارها انجام می‌دهند تا از خود تصویر یک برند متخصص در میان مخاطبان‌شان بسازند. 

انتشار کتاب الکترونیک یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا جای خود را در مقام لیدر و رهبر حوزه‌ی تخصصی موردفعالیت تثبیت کنند. تالیف یا ترجمه‌ی کتاب‌هایی در زمینه‌ی فعالیت کسب‌وکار، در واقع برای مخاطبان ارزشی از جنس آموزش و فرصت رشد ایجاد می‌کند و به همراه خود مزیت‌هایی مانند افزایش آگاهی برند در میان مخاطبان بالقوه و همچنین تثبیت جایگاه برند بین مخاطبان فعلی را به همراه دارد.

اخیرا انتشار کتاب الکترونیک در میان برندهای ایرانی نیز رواج یافته و در حوزه‌های مختلف شاهد انتشار کتاب‌هایی هستیم که توسط کسب‌وکارهای مختلف تولید و ترویج می‌شود و در اختیار افراد علاقمند قرار می‌گیرد. ما نیز با کمک نویسندگان همکار در نویسش، نقشی در تهیه‌ی برخی از کتاب‌ها بر عهده داشتیم. در ادامه چند نمونه از کتاب‌های منتشرشده توسط سازمان‌های مختلف را با هم می‌بینیم.

بازاریابی محتوایی با تولید کتاب

کتاب سفر به استانبول: علی بابا

علی‌ بابا را به عنوان کسب‌وکاری که در حوزه‌ی گردشگری فعالیت می‌کند می‌شناسیم. احتمالا گزینه‌ی اول بسیاری از ما نیز برای خرید بلیط، مراجعه به سایت علی‌ بابا باشد. به تازگی این مجموعه نخستین کتاب خود را منتشر کرده و به رایگان برای دانلود در اختیار مخاطبان قرار داده، اولین کتاب سفر علی بابا با موضوع راهنمای سفر به استانبول، شامل اطلاعات کاملی است در مورد هر آنچه که در سفر به استانبول به آن نیاز پیدا خواهید کرد.


کتاب ارتباط با مشتریان از راه دور: تبیان

شرکت ارتباطات هوشمند تبیان، خدماتی در زمینه‌ی میزبانی وب و رایانش ابری ارائه می‌دهد. این سازمان راهکاری مختلفی به کسب‌وکارها پیشنهاد می‌کند و مخاطبان اصلی آن نهادهای مختلفی هستند که برای بهبود و ادامه‌ی فعالیت‌های جاری خود، نیازمند راهکارهای هوشمند هستند. 

با شیوع کرونا و تغییر بسیاری از تعاملات از حالت حضوری به مجازی، ارتباط بسیاری از کسب‌وکارها با مشتریان نیز دستخوش تغییرات زیادی شد. این تغییر برای بیشتر سازمان‌ها ناشناخته بود و قواعد آشنای قبلی کمک چندانی به انجام این شیوه‌ی جدید ارتباط نمی‌کرد. شرکت توسعه ارتباط هوشمند تبیان با شناسایی این مساله، راهنمایی برای حل مشکلات ناشی از تعاملات مجازی با مشتریان را از طریق کتابی در اختیار کسب‌وکارها قرار داد. ترجمه و انتشار کتاب ارتباط با مشتریان از راه دور حاصل همکاری مشترک بین نویسش و تبیان بود که با هدف کمک به کسب‌وکارها برای تطبیق هرچه سریع‌تر با شرایط جدید کاری در دوران کرونا منتشر شد.


کتاب مدیریت از خانه: زرین‌پال

اگرچه دورکاری مفهوم جدیدی نیست، اما همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد تا بسیاری از سازمان‌ها به ناچار سبک کاری خود را به دورکاری و کار از منزل تغییر دهند. همان‌طور که انتظار می‌رفت این تغییر فرسایش‌هایی را با خود به همراه داشت. از چالش‌هایی که برای ارتباط بین اعضای تیم ایجاد می‌شد تا مدیریت انتقال اطلاعات و همچنین مدیریت و نظارت بر انجام صحیح کارها، همه‌ی این مسائل باعث می‌شد تا روندهای عادی کسب‌وکارها با مشکل روبه‌رو شود. گذر از این مساله نیازمند آشنایی با شیوه‌های بهتر تعامل و مدیریت از راه دور بود. 

زرین‌‌پال، که به عنوان یکی از کسب‌وکارهای با سابقه در زمینه‌ی ارائه خدمات پرداخت شناخته شده، سعی کرد تا راهکاری برای این مساله‌ی جدیدی که کسب‌وکارها با آن روبرو هستند ارائه دهد. کتاب مدیریت از خانه با همین هدف با همکاری زرین‌پال و نویسش تهیه شد.


کتاب مفاهیم okr: ابرآروان 

یکی از مسائلی که هر کسب‌وکاری با آن روبرو می‌شود، مدیریت فرآیندهایی است که توسط تیم‌ها و افراد مختلف اجرا می‌شود. رصد کردن فعالیت‌ها و میزان پیشرفت کار برای رسیدن به هدف بخشی از کارهای هر سازمان است که همواره می‌توان آن را بهبود داد. 

ابرآراون به عنوان ارائه‌دهنده‌ی خدمات ابری به کسب‌وکارها با انتشار کتابچه رایگان آشنایی با مفاهیم OKR سعی کرده تا به مخاطبان خود کمک کند تا بتوانند با این شیوه‌ی مدیریتی نیز آشنا شوند.


کتاب اشتباهات پرتکرار در تولید محتوا: نویسش

در فروردین سال ۱۳۹۹، در نویسش وبیناری برگزار کردیم با عنوان ۱۰ اشتباه پُرتکرار در تولید محتوا. از دل همین وبینار کتابچه‌ای پدید آمد که هدف آن کمک به نویسندگان برای بهبود متن‌ بود. کتاب اشتباهات پرتکرار در تولید محتوا علاوه برا اشاره به خطاهای رایج، راه‌هایی برای اجتناب از آنها را نیز پیشنهاد می‌کند.


انتشار کتاب الکترونیک چه ارزشی برای کسب‌وکار شما ایجاد می‌کند؟

سفارش تولید کتاب الکترونیک

ایجاد تصویر برندی متخصص در ذهن مخاطب

انتشار  کتاب به عنوان یکی از فعالیت‌های بازاریابی، اثربخشی طولانی‌مدت و پایداری دارد. شما با انتشار کتاب در حوزه‌ی تخصصی خود، این پیام را به مخاطبان منتقل می‌کنید که به‌عنوان یک کاربلد، حرفی برای گفتن دارید. انتشار کتاب الکترونیک تخصصی فعالیتی اثربخش است که به شما کمک می‌کند برند خود را دقیقا به افرادی که در حوزه‌ی تخصصی شما فعال هستند یا دغدغه دارند معرفی کنید. از آنجا که تعامل خوانندگان با کتاب معمولا طولانی‌تر از سایر فعالیت‌های تبلیغاتی‌ است، با انتشار کتاب تخصصی شما شانس بیشتری برای ایجاد تصویری ماندگار در ذهن مخاطب دارید.


ایجاد حس خوب در مخاطبان

شناسایی دغدغه‌های مخاطبان و مشتریان و انتشار کتاب در این زمینه، باعث می‌شود به مخاطبان خود این پیام را ارسال کنید که برای بهبود شرایط آن‌ها و ایجاد ارزش برای مشتریان خود اهمیت قائل هستید. این پیام‌ها می‌توانند تصویر برند شما در در ذهن مخاطب بهبود بخشند. مخاطبان با مطالعه‌ی کتابی که توسط شما منتشر شده و کمک می‌کند تا یکی از مشکلات خود را برطرف کنند یا فعالیت‌های خود را بهبود بخشند، به کسب‌وکار شما به عنوان یک برند ارزش‌آفرین نگاه می‌کنند و خلق ارزش برای مخاطب را به عنوان یکی از ویژگی‌های برند شما در ذهن خود ثبت می‌کنند.

برای این که تاثیر انتشار کتاب الکترونیک را از زبان یک کارآفرین بشنوید، پیشنهاد می‌کنیم گفتگوی ما با محمدحسین امیری را در پست وینداد و بازاریابی محتوایی: چگونه کتاب الکترونیکی به کمک این کسب‌وکار حقوقی آمد؟

انتشار کتاب هم یکی از فعالیت‌هایی است که در کنار فعالیت‌های بازاریابی شما، می‌تواند نقشی در بهبود تصویر برند ایفا کند و برای مخاطبان نیز ارزشمند باشد. در این نوشته با هم چند نمونه از کتاب‌هایی را دیدیم که کسب‌وکارهای ایرانی در زمینه‌های مختلف منتشر کرده‌اند. شما از بین کسب‌وکارهای ایرانی چه نمونه‌های دیگری را می‌شناسید که به انتشار کتاب الکترونیک روی آورده باشند؟

اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان به جمع برندهای متخصص وارد شود و اعتماد مخاطبان را بیش از پیش جلب کند، می‌توانید کتاب الکترونیک منتشر کنید. نگران سختی‌های این کار نباشید زیرا نویسش صفر تا صد تولید کتاب را برای شما انجام می‌دهد، تنها کافیست لب تر کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلب قبلی
تقویم محتوای بهمن

تقویم محتوای بهمن و راهنمایی برای خانه‌تکانی محتوایی

مطلب بعدی
راهنمای نوشتن رپرتاژ اگهی

چگونه یک رپرتاژ خوب بنویسیم؟ راهنمایی عملی برای نگارش رپرتاژ آگهی

مطلب مرتبط