چگونه‌ ترافیک وبسایت خود را رایگان افزایش دهیم؟

مهم نیست شما در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید یا خودتان چه‌قدر به دیده شدن در اینترنت اهمیت می‌دهید ولی واقعیت این است این روزها شما در هر حوزه‌ای که فعالیت بکنید دیده شدن وبسایت و وبلاگ‌ شما بیشترین اهمیت را دارد. اما چگونه می‌توان به دیده شدن وبسایت یا “افزایش ترافیک وبسایت” کمک کرد؟

اگر یک شرکت بزرگ و جیبی پر از پول داشته باشید راه‌ها بسیاری برای افزایش بازدید از وبسایت وجود دارد، اما اگر یک تجارت کوچک راه انداخته باشید باید به راه‌ها خلاقانه‌تری برای افزایش بازدید از وبسایت خود متوصل شوید. در ادامه چند راه مجانی که به شما کمک می‌کند ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید را مرور می‌کنیم.

تولید محتوا؛ کلید پیروزی

اگر مایل هستید که در رقابت سخت افزایش ترافیک وبسایت، دیده شوید بدون تردید باید روی تولید محتوای وبلاگ و وبسایت خود وقت ویژه‌ای بگذارید. اگر فکر کرده‌اید با محتوای کپی-پیستی و تکراری دیگران می‌توانید بازدید کننده‌های جدید را جذب کنید سخت در اشتباه هستید.

در تولید محتوا جست‌وجوگر، شاداب و خلاق باشید. پست‌های کوتاه، بلند، تحلیلی و خبری متفاوتی را منتشر کنید و حتما از عکس، ویدئو، اینفوگرافی و موشن گرافی استفاده کنید. مخاطب باید بفهمد که برای مطلبی که مطالعه می‌کند وقت گذاشته شده و به او اهمیت داده‌اید.

افزایش ترافیک وبسایت؛ سخت اما آسان

سئو روندی است که در آن مطالب برای موتورها جست‌وجویی مثل گوگل مناسب سازی می‌شود. سئو مسئله‌ چند لایه و گسترده است که هزینه مالی هم می‌طلبد ولی شما می‌توانید با اندکی جست‌وجو و یادگیری مبانی سئو مطالبی با استانداردهایی قابل قبول تولید کنید که خوشایند موتورهای جست‌وجو باشد.

مثلا برای سئو مطالب کلیدی و اصلی وبلاگ و وبسایت شما حداقل حدود ۱۵۰۰ کلمه باشد و حتما ترکیبی از عکس، متن و ویدئو باشد. مطالب‌ شما باید کم‌ترین میزان کپی را داشته باشد و مطلب ترجمه شده حتما بابید با منبع ذکر شود.

شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید

اگر از کسانی هستید که اهل شبکه‌های اجتماعی و وقت گذراندن در آن‌ها نیستید حتما در عادت‌های خود تجدید نظر کنید! توییتر، اینستاگرام و تلگرام می‌توانند ترافیک وبسایت شما را به خصوص در آغاز کار به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

برای وبلاگ خود حساب کاربری اینستاگرام بسازید و محتوای مخصوص آن را تولید کنید. لینک‌های مطالب خود را استوری کنید. سعی کنید محتواهای خود را عکس، ویدئو و تیترهای جذاب منتشر کنید تا در شبکه‌های اجتماعی یا “وایرال” شود. وایرال به معنای انتشار ویروسی یک مطلب است و دست به دست شدن آن بین مردم است.

آمار داشته باشید و نقشه بکشید

یک جست‌وجوی ساده کافی است تا کلی سایت و افزونه پیدا کنید که آمارهای مختلفی از وبلاگ و  ترافیک وبسایت شما در اختیارتان می‌گذارد.

دریافت گزارش آماری را جدی بگیرید و تلاش کنید آمار روزانه و مداوم سایت خود را رصد کنید. نظر سنجی طراحی کنید و سعی کنید با جمع‌آوری داده‌های مختلف مخاطب شناسی کنید و ضعف و قوت‌های خود را در افزایش بازدید وبسایت را به طور مداوم بازشناسی کنید.

نویسنده مهمان؛ جاده دو طرفه

از نویسنده مهمان کمک بگیرید! کسانی را بیابید که در حوزه مشابه شما کار می‌کنند و آنان را دعوت کنید که در سایت شما مطلبی بنویسند.

شما هم سعی کنید مطلبی برای او بنویسید. این نوع از نوشتن شبیه یک جاده دو طرفه است که می‌تواند ترافیک وبسایت شما را با مخاطبان تخصصی افزایش دهد، مخاطبانی که سفیر برند شما شوند.

ایمیل مارکتینگ؛ قدیمی و کارآمد

همه می‌دانیم که عموم ایرانی‌های ایمیل چک نمی‌کنند ولی این گذاره درباره دانشجویان، صاحبان مشاغل و کسانی که روزانه با اینترنت سر و کار دارند صدق نمی‌کند، پس حتما خبرنامه خود را با سرویس‌های رایگان راه اندازی کنید.

پاسخگو باشید

به کامنت‌ها و ایمیل‌ها ارسالی مخاطبین پاسخ دهید. این کار تصویر بیرون خوبی از شما می‌سازد و مخاطبین یک باره شما را وفادار می‌کند.

مراقب وبسایت خود باشید

وبسایت شما از نظر فنی باید به روز و سالم باشد. سعی کنید دانش خود را ارتقا دهید و ایرادات روزمره و اولیه‌ای که مخاطب را آزار می‌دهد اصلاح کنید.

زیبا باشید!

از تمام امکانت وبلاگ و وبسایت خود استفاده کنید تا مخاطب تجربه کاربری بهتری از وبسایت شما داشته باشد و سایت شما را یادش بماند.

آهسته و پیوسته پیش بروید

به جای اینکه یک روز ده مطلب پست کنید و روز دیگر یک مطلب پست کنید تلاش کنید هر روز دو یا سه مطلب پست کنید. هم برای مخاطب هم برای موتور جست‌وجو به روز بودن هر روزه سایت اهمیت زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلب قبلی

۵ واقعیت درباره وبلاگ و وبلاگ نویسی برای کسب‌وکارها

مطلب بعدی

تولید محتوای حرفه ای را چگونه به انجام برسانیم؟

مطلب مرتبط